Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Despre schimbarea managementului echipei

În acest moment se vorbește enorm de mult despre „managementul inovativ”, „întreprinderi eliberate” și „munca la distanță”, un ansamblu de inițiative care îi pot conduce pe șefi la a se întreba „dacă nu cumva trebuie să se schimbe și ei”. Pentru a răspunde la această întrebare crucială puteți folosi o logică în trei timpi P-C-I: problemă, cultură, inovație. Iată câteva explicații.

Problema

De multe ori, înainte de a vă arunca asupra unei soluții, trebuie mai întâi să studiați cauza. (Nu întotdeauna este cazul. Atunci când veniți din afara organizației este suficient să analizați tentativele de soluție și de ce nu au mers pentru a găsi soluția convenabilă.) Stilul dumneavoastră de management este problematic? Dacă da, prin ce anume? Prin dificultatea de a fi eficient? De a crea autonomie? De a fideliza pentru a scădea rata plecărilor? Fiecare problemă are soluțiile proprii, dar nu toate sunt adaptate cazului dumneavoastră. Iată câteva exemple, care nu tratează decât câteva probleme și câteva soluții în mod simplist:

  • A recruta / a atrage
  • O politică de diversitate pentru meseriile care nu sunt mixte sau pentru a găsi în altă parte competențe similare, care vor putea fi traduse local;
  • A fideliza
  • Oferirea unui parcurs al carierei;
  • Acțiuni pentru ameliorarea condițiilor de muncă;
  • A fi eficient
  • Schimbări în remunerație;
  • Noi sisteme de întâlniri pentru a evita ședințomania;
  • Gestionarea proiectelor în sistem agil;
  • Strategii lean.

Cultura

Ce este posibil în întreprinderea dumneavoastră? Mă întâlnesc adesea cu factori de decizie care îmi spun, gândindu-se la ultimul proces de schimbare care n-a mers: „Nu înțeleg, concurenții noștri au făcut-o și a fost un succes, dar la noi acest lucru nu a creat decât resentimente.” Fiecare soluție pe care o imaginați trebuie să fie compatibilă cu ceea ce sunteți. Întreprinderea dumneavoastră pune un mare preț pe siguranță? Atunci conceptul de întreprindere eliberată va fi greu de implementat pentru că presupune o acceptare a riscului. Cultura dumneavoastră este bazată pe inovație și o realiniere permanentă? Atunci poate că variația de personal face parte din această cultură, iar dacă o opriți va trebui mai întâi să faceți cultura să evolueze înainte de a imagina o schimbare organizațională.

Inovația

Nu preluați un model literă cu literă, pe care să-l aplicați ca atare. Inovați radical sau incremental pentru a vă crea propriul model. Vă place să lucrați într-un sistem de gestiune previzională a locurilor de muncă și a competențelor, dar sunteți o microîntreprindere? Gândiți-vă la mai multe modele, uneori împreună cu clienții, furnizorii și, de ce nu, cu cei care vă sunt aproape concurenți, pe care-i apreciați și care sunt prea departe pentru a vă putea afecta cu adevărat. Găsiți propriul mod de a face anumite lucruri, care va face ansamblul funcțional.

Articole complementare recomandate:

Vechile modele de business se transformă în era digitală

Despre echilibru în managementul schimbării

Resuscitarea artei de a pune întrebări

O abordare corectă în time management

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *