Răspundeți la această întrebare la interviu: De ce ar trebui să vă angajăm?
Această întrebare poate lua și alte forme, de exemplu: „De ce credeți că veți avea succes pe această poziție?”
Este o întrebare critică pentru că vă va dezvălui succesul, încrederea în forțele proprii și pregătirea.
Ca și „De ce doriți să lucrați aici?” și „Vorbiți-ne despre dumneavoastră.”, această întrebare este o invitație din partea angajatorului de a vă vinde singuri, ca răspuns la nevoile lor.
Prin acest răspuns, dublați-vă timpul prin propria vânzare și demonstrați-vă cunoștințele despre companie.
Pentru asta, începeți prin a vă face temele despre companie înainte de interviu, chiar dacă este „doar” un interviu telefonic. Acest lucru va include vizitarea website-ului lor, căutarea numelui lor pe Google și realizarea unei căutări extinse pe LinkedIn înainte de a intra în interviu!
Răspunsuri proaste la această întrebare
Un răspuns care se concentrează pe beneficiile pe care le veți obține voi, este unul prost. Adică răspunsuri de genul acesta:
- Am nevoie de bani.
- Am nevoie de un job.
- Această locație este foarte aproape de locuința mea. (Ori de școala copiilor, de locul unde vreți să vă mutați sau orice altceva.)
- Am fost întotdeauna interesat în... (ceea ce fac ei).
Oricât de importante ar fi aceste motive pentru voi, ele nu reprezintă un motiv pentru care angajatorul ar trebui să vă ofere un job. Pentru a spune drept, nici măcar nu le pasă de avantajele pe care le-ați putea obține dacă vă angajează.
Răspunsul vostru trebuie să se concentreze pe ei, nu pe voi! Voi sunteți vânzătorii în această situație, nu cumpărătorul. Așa că trebuie să vă concentrați pe avantajele (mai mult de unul!) cumpărătorului.
Amintiți-vă că scopul în acest caz este să-l momiți pe acest angajator să vă ofere acel job.
Evidențiați-vă cunoștințele și experiența pentru a vă demonstra valoarea
Îmbrățișați această întrebare ca pe o oportunitate de a vă scoate valoarea în evidență și de a vă demonstra cunoștințele pentru a arăta cât de bine ați putea să faceți treaba pentru care trebuie să fiți angajați.
Pregătirea prealabilă
Trebuie să vă pregătiți răspunsul la întrebările referitoare la calificarea dumneavoastră și cum să vă vindeți deasupra celorlalți aplicanți. Realizați că aveți aceleași abilități, dar mare parte a succesului evoluează în jurul celui care face cea mai bună treabă în a le comunica în timpul interviului.
Deci, petreceți ceva timp făcând următoarele:
- Listându-vă competențele și punctele forte;
- Scriind așa-numitele povești CAR (Challenges, Actions & Results – provocări, acțiuni și rezultate) despre realizările din cadrul fiecărui job.
- Documentându-vă realizările.
- Dezvăluind ce vă face special, recitind scrisorile de recomandare și/sau alte testimoniale pe care le-ați primit de la locurile de muncă, de la școală sau voluntariat.
- Punând pe hârtie răspunsuri la întrebări ca aceasta, cu exemple concrete pentru a dovedi că vor face o afacere bună angajându-vă.
Concluzii
Făcându-i să vă angajeze, prin timpul pe care l-ați acordat pregătirii, înseamnă că ați răspuns cu succes și încredere acestei întrebări. Succes!
Alte articole care s-ar putea să vă placă:
Erori de evitat în recrutarea unui bun candidat
Richard Hall și secretul reușitei la locul de muncă