Blog

Blog
Cum să vă cultivați carisma pentru a reuși

Comments (1) - Dezvoltare Personală

Cum să vă cultivați carisma pentru a reuși

Armă de seducție masivă, carisma este considerată ca inerentă funcției de conducător. În ochii tuturor, antreprenorul, patronul unei întreprinderi, șeful unui serviciu sau centru de profit trebuie să fie un lider, capabil să-și poarte și să gestioneze o echipă, extravertit, deținător al unui suflu antreprenorial și al unei capacități de convingere care a trecut toate probele. Carisma nu este însă ceva dobândit, ci un atu pe care-l puteți câștiga. Iată cum.

De ce carisma servește leadershipul

Carisma se definește ca fiind capacitatea de a seduce, de a convinge, chiar de a fascina persoane, un grup sau chiar o mulțime. O persoană carismatică atrage prin gesticulația și elocuțiunea sa, ea știe în mod spontan să-și ocupe locul în sânul unui grup, să se impună și să insufle nevoia de a o urma în propriile sale proiecte. Leadership, forță de convingere… Aceste expresii sunt toate trăsături ale carismei.

Este carisma indispensabilă reușitei dumneavoastră?

Da, o persoană carismatică are deja un avans. Dezvoltarea întreprinderii dumneavoastră, antrenarea echipei, cucerirea piețelor, reușita schimbării, implică convingerea investitorilor, a clienților, a partenerilor comerciali, a asociaților sau a colaboratorilor. A ști să recrutați cele mai bune profiluri atunci când întreprinderea n-are niciun ban ca să-i plătească; a crea dorința de a investi bani, timp în proiectul dumneavoastră atunci când piața este nesigură și nicio rentabilitate nu a fost încă demonstrată; a ști să vă vindeți produsul sau serviciul ori pur și simplu să știți să vă vindeți pe voi, sunt calități care garantează reușita, proprii persoanelor carismatice. Totuși, carisma nu este prima forță de desfășurat pentru a reuși ca manager sau lider, pentru că a fi doar „un bun vorbitor” este insuficient.

Calitățile unui bun lider

Un bun șef de întreprindere își ascultă echipele înainte de a se asculta pe sine. El își gestionează stresul propriu și pe cel al celorlalți, taie în carne vie, este curios față de oameni și concepte. Rămâne optimist și găsește mereu o soluție la problemele care îi apar. Pe scurt, un lider este un fin cunoscător al relațiilor umane, aproape de oameni și de lumea înconjurătoare. Carisma ar fi în cazul ăsta cireașa de pe tort, care facilitează reușita. În sinteză, ca lideri puteți fi carismatici – este mai bine dar nu este o cerință de start – iar dacă sunteți carismatici, nu veți fi în mod obligatoriu lideri.

Carisma este în voi, este suficient s-o credeți

Carisma este o calitate umană pe care-o aveți. Rămâne să munciți pentru a o dezvolta! Încrederea în sine, în competențele voastre, postura pe care o adoptați trezește carisma. Transformați obstacolele în provocări de depășit, ieșiți din zona voastră de confort, întâlniți-vă cu alți lideri, șefi de întreprinderi, la seri de networking de exemplu și inspirați-vă din atitudinea lor pozitivă. Apoi, lucrați asupra gesticulației, cei carismatici sunt dinamici și atunci țineți-vă drepți, strângeți mâna într-un mod ferm, priviți-vă întotdeauna interlocutorul în ochi, deplasați-vă rapid și evitați ticurile nervoase. În fine, dorința de a partaja obiectivele care vă animă vă va trezi fără îndoială puterea de convingere. A crede în propriul proiect, a vă simți bine când vorbiți despre el sunt cu siguranță primii pași spre carismă.

18 obiceiuri pentru cultivarea carismei

  • Vă interesează ceilalți;
  • Ascultați mai mult decât vorbiți;
  • Îi arătați celuilalt că este important;
  • Ascultați pe toată lumea;
  • Vă concentrați exclusiv pe celălalt;
  • Dați înainte de a primi;
  • Uitați de propriul ego;
  • Fixați proiectorul pe ceilalți;
  • Vă alegeți cuvintele;
  • Vă admiteți defectele;
  • Vă ameliorați vizibilitatea;
  • Aveți un proiect și o viziune;
  • Faceți sport;
  • Învățați să vă îmbrăcați;
  • Vă dezvoltați personalitatea;
  • Vorbiți despre ceea ce știți;
  • Vă întrețineți rețeaua;
  • Faceți servicii.

Alte articole complementare necitite:

Costul non-managementului

De ce trebuie recrutat mai ales un potențial

16 mituri despre investițiile bune

Neuroștiința în serviciul managementului și leadership-ului

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *