Blog

Blog
8 întrebări de pus când întâlniți slaba performanță

Comments (0) - Dezvoltare Personală

8 întrebări de pus când întâlniți slaba performanță

Ca lider sau manager aveți șansa ca, în majoritatea timpului, oamenii cu care lucrați să fie performanți. Din când în când însă, veți mai întâlni și oameni ale căror performanțe nu sunt la nivelul așteptat. Deci ce întrebări ar trebui să vă puneți în aceste momente?

Are angajatul abilitățile personale necesare?

Este ușor să cădeți în capcana presupunerii că oamenii au abilități, competențe, experiență sau că știu să facă anumite lucruri. Putem face această presupunere deoarece cineva a făcut ceva similar în trecut, poate într-o altă organizație. Este mai bine să nu vă asumați această presupunere și să verificați competențele personale.

Indicați suficient de clar direcția și articulați cu adevărat explicit așteptările?

Putem uneori, mai ales atunci când suntem foarte ocupați, să cădem într-o altă capcană, aceea de a fi prea expeditivi atunci când dăm instrucțiuni, ceea ce îi lasă pe ceilalți să ghicească. Puneți-vă întrebarea dacă instrucțiunile au indicat în mod clar direcția pentru munca cerută celorlalți și clarificați-vă așteptările.

Are persoana la dispoziție resursele corespunzătoare?

A cere oamenilor să livreze ceva fără a le acorda resursele necesare înseamnă să-i împingeți spre eșec. Atunci când cereți cuiva să obțină un rezultat specific, asigurați-vă că are acces la resursele pentru a face ceea ce i-ați cerut.

Nu cumva mediul de lucru contribuie la slaba performanță?

Ca lider sau manager trebuie să vă asigurați că mediul de lucru este conductiv pentru a determina livrarea performanțelor. Imaginați-vă că aveți pe cineva într-un rol care necesită o concentrație maximă. Dacă-l veți așeza într-un birou deschis, mare, cu discuții și telefoane care sună tot timpul, s-ar putea să nu fie cel mai bun mediu de lucru pentru acea persoană…

Este cumva o problemă de procedură?

Majoritatea proceselor impactează diferite părți ale organizației. Dacă o parte din aceste procese nu funcționează, acest lucru poate avea un impact negativ asupra capacității individuale de a livra rezultate. De exemplu, dacă procesul de transmitere a informațiilor de la plăți către raportările bugetare nu funcționează, acest lucru poate afecta abilitatea contabilității de a înainta la timp rapoartele către manageri.

Există circumstanțe personale?

Ne petrecem mult timp la locul de muncă, dar avem totuși și niște vieți în afara serviciului. Dacă cineva se zbate ca peștele pe uscat, asigurați-vă că nu există niște circumstanțe personale din afara serviciului care-i stau în drum.

Oare lucrurile sunt prea simple?

Mulți dintre noi avem nevoie de suficiente provocări la locul de muncă pentru a ne păstra motivația. Dacă totul devine prea simplu la locul de muncă, atunci oamenii încep să se complacă sau devin, pur și simplu, plictisiți.

Nu cumva vreți să introduceți un obiect pătrat într-un orificiu rotund?

Dacă ați luat deja în considerare toate întrebările anterioare, gândiți-vă dacă nu cumva asta este cauza. Prin asta vreau să spun că s-ar putea să fie vorba de o persoană care are un set de competențe sau atribute personale nepotrivite pentru sarcinile pe care îi cereți să le ducă la bun sfârșit.

Problemele de performanță sunt parte a leadershipului și managementului. Cheia eficienței constă în a fi sistematici și să evitați să săriți direct la concluzii.

Alte articole care s-ar putea să vă placă:

5 pași pentru maximizarea succesului în leadership

Ce factori ar trebui să conțină o strategie a schimbării?

Metode neconvenționale, dar foarte eficiente pentru găsirea unui job

Către o nouă filozofie de resurse umane

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *