Blog

Blog
Care este diferența dintre management și leadership?

Comments (0) - Uncategorized

Care este diferența dintre management și leadership?

Managementul și leadershipul sunt adesea confundate, dar în realitate sunt foarte diferite. Chiar dacă au și puncte comune, există și multe diferențe. Deci care sunt aceste diferențe?

Punctele de concentrare

O mare parte din ceea ce fac managerii se concentrează pe aici și acum sau pe termen scurt. Chiar dacă și liderii trebuie să se concentreze pe ceea ce se întâmplă pe termen scurt, de exemplu în perioade de criză, concentrarea lor va fi orientată mai mult pe termen mediu sau lung.

Creativitatea

Managementul se referă în general la menținerea a ceea ce există deja și la a se asigura că lucrurile funcționează fără hopuri. Ei se asigură că totul merge așa cum trebuie în fiecare zi. Leadershipul, pe de altă parte se referă mai mult la inovare, la a fi creativ și la a găsi modalități de dezvoltare a afacerii.

Competențele

Managerii trebuie să fie extrem de eficienți în privința detaliilor. De aceea ei trebuie să înțeleagă lucrurile la nivel de detaliu, Astfel încât să fie capabili să răspundă eficient când ceva o ia razna. Liderii, pe de altă parte, trebuie să fie capabili să stea la distanță și să vadă imaginea de ansamblu. Ei trebuie să fie capabili să realizeze ceea ce se numește adesea o imagine din elicopter a afacerii.

Calități personale

În orice organizație există un număr de manageri, deci va exista o susținere solidă din partea rețelei. Liderii, mai ales cei de la vârful organizației, sunt adesea mult mai izolați. Ei trebuie, de aceea, să creadă în ei, să fie motivați și să-și păstreze singuri direcția. În plus trebuie să aibă capacitatea de a construi o rețea mai largă.

Cunoștințe

Cei care conduc o activitate, un departament, un proiect sau un proces în general trebuie să aibă cunoștințe suficiente despre ceea ce conduc. Liderii însă trebuie să aibă cunoștințe extinse de afaceri. Și asta este ilustrat de faptul că liderii pot adesea să se miște printre industrii, pe care nu le cunosc prea amănunțit, pentru că au o bază largă de cunoștințe și calități de leadership.

Există multe teorii referitoare la ceea ce este diferit între management și leadership. În mod fundamental, leadershipul direcționează organizația spre înainte, în timp ce managementul se referă la gestionarea a ceea ce funcționează deja.

Așa cum a spus Stephen Covey: „Managementul reprezintă eficienţa în urcarea pe scara succesului; leadershipul determină dacă scara se sprijină de zidul potrivit.”

Și mai adaug vorbele lui Ken Adelman: „Un lider ştie ce trebuie să facă; un manager ştie doar cum să facă.”

Voi ce ziceți?

Alte articole care v-ar putea interesa:

Imagine versus rezultate

Căi de ameliorare a eficienței în management

În cadrul interviului de recrutare răspundeți cu seriozitate întrebărilor care vi se par inutileCum să vă optimizați spațiul de lucru pentru creșterea productivității

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *