Blog

Blog
Să te simți bine ca lider

Comments (0) - Uncategorized

Să te simți bine ca lider

Una dintre cele mai mari greșeli ale liderilor este de a fi atât de preocupați de obținerea rezultatelor încât uită să se asigure că oamenii se simt bine lângă ei.

Într-adevăr, a se simți bine este un ingredient cheie în păstrarea unui moral ridicat al angajaților și în a-i inspira pe oameni să muncească intens pentru atingerea unui set comun de obiective.

Discutam recent subiectul leadershipului inspirațional. Și deși discuția a făcut multe ocoluri prin diferite alte subiecte, ne-am întors până la urmă la conceptul de bază, cel de a te simți bine la locul de muncă.

Ca lideri, v-ați putea gândi că „a te simți bine” poate fi important, dar nu este capital în termenii obținerii rezultatelor. Ei bine, poate că nu ar trebui să vă mulțumiți cu o definiție de manual…

Ca lideri, voi definiți ce înseamnă să te simți bine și comunicați definiția voastră echipei.

În primul rând hai să fundamentăm mai întâi această „filozofie” pe măsură ce avansăm spre „a te simți bine la locul de muncă prin leadership”.

Cred că există o diferență enormă între liderii de mare succes și aceia care muncesc foarte mult, dar totuși nu reușesc să obțină același nivel de rezultate. Diferența cred că vine din stilurile de leadership.

În ziua de azi, un lider de succes facilitează, conduce prin exemplu, încurajează și participă alături de membrii echipei pentru a obține rezultate împreună cu echipa. Atunci când întreaga echipă este implicată și parte a procesului, atunci fiecare membru al ei este mândru de rezultatele obținute. Dacă se simt bine pe drum împreună atunci crește angajamentul fiecărui membru al echipei. Gândiți-vă la asta!

Zilele în care liderul era o persoană puternică și autoritară și toți angajații așteptau să vadă ce le spune directorul, s-au dus. O asemenea atitudine nu mai produce rezultate similare cu cele ale unei echipe angajate, implicate. Liderii s-ar putea să se simtă bine, dar angajații lor, cu siguranță nu.

Managerii care vor să gestioneze toate detaliile descoperă că este practic imposibil să o facă. Piața cere pur și simplu prea multe pentru ca o persoană să poată face micro-management cu echipa sa.

Cu toții avem oameni extraordinari care lucrează împreună cu noi și, dacă suntem eficienți ca lideri, trebuie să creăm un mediu în care fiecare angajat simte că are puterea și înțelege că trebuie să contribuie proactiv.

Dar hai să dăm definiția leadershipului relaxat la locul de muncă.

Pentru unii dintre noi, distracția nu înseamnă întotdeauna râsete, să ai inima ușoară, să ai un nivel redus de stres și să te simți confortabil. Din contră, distracția constă în a lucra într-un mediu în care oamenii sunt provocați, învață noi competențe, cresc, caută oportunități și modalități de a avansa, își asumă riscuri, își cer iertare și nu întotdeauna cer voie.

Oamenii cu asemenea caracteristici fac o organizație să crească. Aceștia au mai multe succese decât eșecuri și până la urmă obțin recompensa și recunoașterea acelora care obțin rezultate în mod consistent.

Ei rămân motivați din convingerea că sunt excepția de la regula obișnuită a comportamentului uman.

Și acestea fiind spuse, se distrează pentru că fac diferența și își aduc contribuția. Pur și simplu nu-și permit să accepte acel status quo. Mai curând experimentează „implicarea”, pentru că a fi implicat e distractiv!

Articole complementare:

Ortografia care ucide

Cinci întrebări pe care trebuie să vi le puneți atunci când vă gândiți la restructurarea organizației dumneavoastră

Interviul de recrutare – cum să răspunzi la întrebarea „Care sunt cele mai bune aptitudini ale tale?”

Elementele cheie ale schimbării

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *