Aspecte negative și pozitive ale siteurilor de social networking
Site-urile de social networking joacă un rol important în activitățile promoționale și de marketing ale afacerilor. Afacerile din ziua de azi sunt pur și simplu dependente de activitățile de marketing pe siteurile de social networking. Această dependență a fost generată de eficiența pe care siteurile sociale o aduc activităților de marketing.
Rata de succes a activităților de marketing pe acest tip de siteuri este mult mai mare decât cea pe alt tip de siteuri. Din acest motiv, afacerile moderne se concentrează mai mult pe siteurile de social networking pentru promovarea produselor și serviciilor.
Siteurile de social networking au atât aspecte pozitive cât și negative, din punctul de vedere al afacerii. Ele se bucură de un nivel înalt al influențării capabilității vizitatorilor și a membrilor utilizatori. Această capacitate de influențare este de fapt generată de nivelul înalt de relaționare între utilizatorii/conturile de pe siteurile de socializare. Opinia unui membru sau deținător de cont are un efect puternic asupra acțiunilor viitoare a altor membri, care sunt conectați într-un anumit cerc. Cu această capacitate importantă de influențare, siteurile de social media pot fasona cu ușurință comportamentele și opiniile utilizatorilor, care sunt adesea și consumatori ale produselor unei anumite afaceri. De aceea, prin răspândirea informațiilor pozitive referitoare la un brand pe siteurile de socializare, se pot genera creșteri de vânzări și de reputație. Din această cauză, afacerile folosesc siteurile de socializare pentru un management eficient al reputației.
Latura negativă a siteurilor de social networking este că acestea pot afecta grav reputația unei afaceri pe o scară largă, atunci când informații dăunătoare despre brandul sau afacerea respectivă se răspândesc pe rețelele de socializare. Și în aceste cazuri, puterea imensă de influențare a acestor siteuri cauzează mari scăderi ale vânzărilor și ale reputației. De aceea, managementul reputației online este adesea atât de dificil, atâta vreme cât o singură informație negativă despre un brand, pe siteurile de socializare, îl poate afecta. Protecția brandurilor pe rețelele de socializare pare destul de dificilă. Este un scenariu comun ca cineva să opereze un cont pe rețelele sociale cu un nume asemănător cu cel al unui brand aparținând unui alt business. Acel individ poate produce multe daune brandului respectiv prin punerea în circulație a unor informații negative sau a unor „fake news” referitoare la acel brand.
Este esențial ca fiecare afacere să-și protejeze brandurile de orice fel de promovare negativă pe internet. Din acest motiv, este foarte importantă protejarea numelui brandului pe siteurile de socializare. Și pentru asta există firme specializate, care asigură servicii de protejare a brandurilor contra unei utilizări neautorizate.
Firmele pot să afle dacă orice cont, cu numele mărcii lor, este folosit pe orice site de socializare într-un singur minut. Există motoare de căutare specializate în acest domeniu, care verifică rapid peste 1.000 de siteuri de socializare. Aceste motoare vă pot ajuta și în alegerea celor mai potrivite siteuri pentru activitatea de promovare, pentru că nu trebuie să cheltuiți pe orice site, ci numai pe acelea care sunt cele mai eficiente. Iar eficiența unui anumit site este determinată prin analiza bazei de vizitatori și relevanța acestora pentru brandul respectiv.
Alte articole care v-ar putea interesa:
Adoptarea unor comportamente productive pentru o mai bună reușită
De ce inocularea unei culturi a recunoștinței este rentabilă