Încrederea reprezintă noua monedă în business
Încrederea era odată foarte scumpă… Băncile erau construite din materiale de lux, cu o arhitectură îndrăzneață, cu stâlpi grei de marmură și ornamente, pentru a oferi cea mai puternică declarație de soliditate, tradiție și încredere meritată, dar și pentru a proiecta un sens al istoriei. Încrederea, mai mult decât orice, provenea din această risipă voită.
Și mai gândiți-vă la industria ospitalității. În mod tradițional, hotelurile au avut succes prin standardizare, garantând un nivel de confort și de calitate sub umbrela unui brand sau a unei rețele, construite adesea ca emblemă a siguranței, încrederii și tradiției.
Dar lucrurtile se schimbă!
Există o nouă monedă în business – care nu poate fi găsită în băncile locale sau cumpărată, indiferent de preț
Astăzi oamenii se urcă în mașini cu niște necunoscuți, dorm în paturile unor oameni pe care nu i-au întâlnit niciodată, angajază pe cineva prin interviuri la distanță și împrumută bani altora din cealaltă parte a lumii prin intermediul unor platforme online. O nouă și puternică monedă apare și se bazează doar pe încredere!
Ceea ce este frapant la economia partajată, nu este tehnologia care a făcut aceste lucruri posibile, ci schimbările uriașe declanșate în societate. A adus un nou simț al comunității, a generat mai multă colaborare, o nouă gândire și a pus un premiu pe încredere, insistând pe o nevoie care depășea frontierele și care aduce încă oportunități.
Dacă companiile nu lucrează pentru a o construi și a o demonstra, atunci viitorul s-ar putea să le lase în urmă, pe măsură ce încrederea devine rapid moneda globală cea mai apreciată a timpurilor moderne.
Regândirea brandingului
În epoca pre-digitală, reclama care a ajutat la construirea brandurilor era scumpă. La fel cum băncile cheltuiau o ploaie de bani pe coloane de marmură, orice apărea într-o reclamă TV căpăta o aură de calitate, provenind din sentimentul că reclama avea o valoare importantă de producție, iar timpul de emisie era limitat.
Comparați asta cu peisajul media de astăzi, descentralizat și fragmentat. Ce devine această încredere în branduri atunci când consumatorii citesc povești noi, care le plac prietenilor lor și pe care aceștia le partajează cu ei, cumpără produse datorită review-urilor și stau la hoteluri pe care le-au văzut în pozele cunoștințelor de pe Instagram?
Limbajul modern al încrederii este o interfață de utilizator, un flux decent de rezervări și cu imagini de impact, iar dincolo de orice cu review-uri excelente, aprecieri și influență.
În această lume nouă, „nivelul de încredere” al consumatorilor va fi singura unitate de măsură de care au nevoie pentru a lua decizii referitoare la cum să faci afaceri și cu cine. Și devine efectiv noua măsură a creditului.
Întrebarea se referă la ce fac în mod activ companiile pentru a cuceri încrederea clienților lor? Într-o lume în care brandingul este mai puțin ceea ce spune compania și mai mult legat de experiențele colective ale utilizatorilor, companiile nu se mai pot baza doar pe marketing pentru a răspunde provocărilor viitorului!
Alte articole pe care poate nu le-ați citit:
Trei greșeli de evitat în evaluare