Blog

Blog
Economia colaborativă – o șansă pentru antreprenori

Comments (0) - Uncategorized

Economia colaborativă – o șansă pentru antreprenori

În fața noii economii colaborative, născută din schimbarea logicii globale în alegerile consumatorilor și a sensului pe care omul vrea să-l dea existenței sale, nu ați reușit încă să găsiți toate cheile pentru a vă adapta ca antreprenor. Această nouă economie constituie totuși o formidabilă oportunitate de a face propriul management să evolueze și de a vă reinventa, așa cum ne sfătuiesc Gaetan de Sainte Marie și Antoine Pivot în cartea lor „Ensemble, on va plus loin” (Împreună ajungem mai departe).

Noua economie – oportunități ca un foc de artificii

Întreprinderea dumneavoastră este deja bine implantată în sectorul în care acționează? Încetați să considerați noua economie colaborativă ca o amenințare. Din contră este o sursă de oportunități extraordinară. „În general, se folosește termenul de uberizare ca un cuvânt universal pentru a desemna noua economie. Ori acesta este un termen negativ, care crează teama,” explică Gaetan de Sainte Marie. „Totuși, noua economie este ca un foc de artificii de oportunități pentru întreprinderile tradiționale. Acest lucru obligă pur și simplu regândirea funcționării lor într-o manieră total diferită.” Schimbați-vă postura și unghiul din care priviți pentru a vă reinventa! Evident, nu se poate face totul peste noapte. Dar încercând alte metode puteți insufla un vânt al inovării în interiorul structurii dumneavoastră, puteți remotiva echipele și să vă pregătiți pentru lumea de mâine.

Oare câte articole au apărut despre această generație Y (născută între 1980 și 1997 – numai eu am scris mai mult de 5), „derutantă”, care se presupune că este interesată mai mult de a se simți bine decât de munca propriu-zisă? „Există o întreagă serie de fantasme în jurul celor tineri,” regretă Gaetan de Sainte Marie, 40 de ani. „Și totuși, cine poate inventa o privire nouă mai repede decât cei tineri?” Pentru alții această generație are puterea de a schimba lumea. De aceea nu trebuie ezitat în a-i recruta, a le acorda încredere, dându-le posibilitatea de a experimenta. Și în plus este un mijloc excelent de a se așeza pe drumul colaborării.

Intrarea în era colaborării

Nu e nimic mai rău pentru un antreprenor decât izolarea. Din contră, aveți tot interesul să vă întoarceți spre rețelele de întreprinderi, să participați la regrupări pentru a face schimburi de idei despre problematicile comune și chiar, într-un al doilea timp, să le tratați împreună. Alianțele de întreprinderi încep să se dezvolte din ce în ce mai mult pe plan mondial. Altădată perceput ca un super-erou, capabil să supravegheze întreaga activitate, patronul își recunoaște mai repede slăbiciunile și cere ajutor. Este o schimbare de mentalitate care favorizează crearea alianțelor. La fel în interiorul întreprinderilor dumneavoastră, veți găsi colaboratori care ascultă, pe care să vă sprijiniți. Lăsați-i să acționeze și să decidă dacă sunt mai aproape de teren și dacă au competențele necesare. Vă vor mulțumi pentru încrederea pe care le-o acordați.

Făceți-vă clienții să participe

Pentru a vă satisface clienții, nimic nu este mai bun decât a schimba opinii cu el, a-i asculta observațiile, a-i urma sfaturile. Colaborând cu el, generați nu numai încredere, dar vă faceți întreprinderea să intre într-un proces de ameliorare continuă și de acceptare a punerii sub semnul întrebării. O faceți agilă.  „Satisfacerea din plin și în întregime a clienților, consacrându-le timp, idei și mijloace, este garanția de a-i transforma în cei mai buni ambasadori ai voștri.” Transparența de care dați dovadă recunoscând, de exemplu, o disfuncționalitate, va fi în mod egal recunoscută și apreciată și va contribui la buna dumneavoastră reputație.

Dați sens întreprinderii dumneavoastră

„Un bun mijloc de a vă pune întrebări asupra sensului propriei întreprinderi este de a explica copiilor ce face aceasta,” ne sfătuiește Gaetan de Sainte Marie. „Dacă există o lipsă de coerență între întreprinderea pe care o vedeați la începuturile sale și ceea ce a devenit, înseamnă că v-ați pierdut pe drum.” A (re)da un sens, a (re)defini valorile care compun ADN-ul întreprinderii voastre vă va simplifica relațiile sociale, comunicarea, comercializarea produselor. Pentru toată lumea, și bineînțeles și pentru colaboratorii dumneavoastră, va fi mai clar. Cu atât mai mult cu cât căutarea sensului nu a fost niciodată atât de puternică așa cum e în ziua de azi. Fiecare vrea să se înscrie într-un proiect de viață personală și profesională deosebit, înfloritor.

Alte articole care v-ar putea interesa:

Optimizarea productivității

Despre leadership ca pachet

Dezvoltarea unui portofoliu în leadership

Cum să demascați un impostor și să decriptați o candidatură

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *