Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Decizii bune de luat atunci când vă căutați un loc de muncă

Sunteți în căutarea unui loc de muncă? Iată 7 decizii bune care vă pot ajuta să vă găsiți jobul visat, inspirate de cartea „Curriculum à éviter” (Curriculum de evitat).

Concentrarea pe un obiectiv de cucerit

Nu aveți un loc de muncă? În loc să deplângeți această pierdere de activitate, concentrați-vă asupra unui obiectiv de cucerit. Motivul este evident: pentru a nu fi fără loc de muncă, trebuie să vă gândiți mai întâi că sunteți și să vă puneți întrebarea „De ce sunt șomer?” sau „Cum să fac să nu mai fiu”, ceea ce înseamnă să vă implantați adânc în minte reprezentarea dumneavoastră fără un loc de muncă. În schimb, dacă vă întrebați cum să câștigați o nouă activitate, vă veți focaliza pe posturile viitoare. Continuând să faceți ceea ce ați făcut întotdeauna, veți avea pur și simplu mai mult din ceea ce aveți deja. Schimbați de câte ori este nevoie și modificați-vă comportamentul care v-a condus în impasul actual.

Crearea propriei șanse

Un angajat explică: „Ținând cont de numărul de posturi pe care le-am ocupat, oamenii cred întotdeauna că am fost norocos, și totuși am fost arareori candidat. Dacă nu cereți nimic, nu obțineți nimic, iar dacă sunt norocos în ochii altora, după părerea mea, este pentru că mi-am creat propriile șanse.” În final, veți remarca următorul job în funcție de gradul de asemănare pe care-l are cu dumneavoastră, veți repera ceea ce vă seamănă, iar șansa voastră va fi de a ști să vă plasați pe drumul său și de a-l recunoaște. A viza un post nu exclude a fi în așteptarea celui care va erupe în viața dumneavoastră. Întâmplarea este zgârcită în privința locurilor de muncă, iar recrutarea este considerată mai mult o afacere de inițiați, pornind de la principiul că definind profilul ideal căutat, recrutorul condiționează alegerea celui care-i va repera oferta. Așa cum se exprimă atât de bine Prevert: „Șansa nu vine niciodată din întâmplare.” („Le hasard n’arrive pas par hasard.”)

A vă stima și a crede în voi

A iubi ceea ce sunteți și ceea ce faceți, fără să vă credeți buricul pământului, înseamnă să vă utilizați capitalul de încredere în sine, care rezonează la fel ca un diapazon al emoțiilor celorlalți și să reperați cu ușurință oportunitatea care trece, ca rezultat al unei curiozități intuitive legată de un scop. Un angajat a descris acest lucru astfel: „Mi-am cumpărat o mașină mare, roșie, cu jante cromate, crezând că  nu mai are nimeni una la fel în tot Bucureștiul. Dar a doua zi mi-am dat seama că mai sunt multe la fel în circulație și majoritatea roșii.” Ceea ce vă atrage e mai ușor de remarcat, cu condiția să știți cu adevărat ce vreți. Un patron primește un colaborator și îi anunță intenția lui de a-l face șef de serviciu. Acesta sare-n sus de bucurie strigând: „Ce fericire! Niciodată n-am avut o asemenea șansă!” Patronul face un pas înapoi: „În fine, mă mai gândesc la asta.” Și promovarea nu a avut loc niciodată pentru că patronul a refuzat să-l numească în post. Cel care mărturisește că nu a avut noroc, recunoaște implicit că nu crede în steaua lui sau că nu are încredere în propriile forțe.

Alegerea unui post cu sufletul

Vă temeți de muncă, nu prin intermediul cifrelor și al rațiilor, ci a filtrului propriei vieți personale. Resentimentul vă definește alegerea unei profesii, angajamentul, solidaritatea în sânul unei echipe și partajarea emoțiilor. Postul în care înfloriți este cel în care vă faceți prieteni. Dacă vă identificați cu o corporație, o meserie sau un sector este semn bun, iar dacă rezultatele nu sunt încă acolo, continuați pe această cale. Dacă nu, căutați un alt sector, meserie, loc de muncă… Pentru ca un loc de muncă să vă fie oferit, trebuie mai întâi să existe în mintea dumneavoastră, prin intermediul a tot ce vă înconjoară – obiecte de uz casnic, invenții, etc. – care au existat mai întâi în mintea cuiva. Și există exemple pentru a explica acest proces: inventatorul jocului Monopoly, vândut în fiecare an în milioane de exemplare, a fost o victimă a crahului bursier din 1929 care a dărâmat speculațiile. Forțat de ruină, el a transformat în mod magnific ceea ce i-a cauzat pierderea în idee genială și benefică până în ziua de azi.

Îngrijiță-vă aparența

Imaginea dumneavoastră, look-ul, aparența fizică, modul în care vă deplasați și vă prezentați sunt măsurate de către recrutori. O aparență potrivită și îngrijită nu înseamnă frivolitate, ci respect. Nu este vorba de un concurs de frumusețe sau de o alegere de miss, ci de frumusețe, cea care nu cade din cer și care este căutată în fiecare zi. Aparența dumneavoastră depinde de sănătate și de încrederea de sine. Dacă sunteți în formă răspundeți mai bine recrutorului, dacă vă place, dacă vă simțiți bine în propriul corp, care rămâne lăcașul dumneavoastră de zi și de noapte. Dacă credeți în voi, radiați din interior, iar la interviuri veți avea o prezență naturală, alură și stil. Ceea ce transformă recrutarea și într-o afacere de dietă și optimism. A avea grijă de sănătatea dumneavoastră este mai important decât un CV.

Cultivați-vă rețeaua

Astăzi, la ora tocilarilor, a hacker-ilor, a rețelelor sociale și a marketing-ului viral, o evidență se impune în acțiunile dumneavoastră: trebuie să vă întrețineți, să dezvoltați și să vă exploatați rețeaua. Mai întâi rețeaua reală: și nu trebuie să începeți din ziua în care aveți nevoie. E prea târziu și inutil pe termen scurt. Peste tot pe unde treceți vă legați cu persoane pe care le pierdeți din vedere pe parcurs. Păstrați contactul, întrețineți legătura – chiar dacă numai o dată pe an pentru urări. Apoi rețeaua virtuală: întreținerea e-reputației și google-izarea sunt primordiale. Treceți-vă numele și prenumele între ghilimele în Google și verificați de câte ori este citat numele dumneavoastră. Acest lucru vă arată cât mai aveți de muncit, pornind de la ceea ce se spune despre dumneavoastră, în cantitate și calitate. Pe această piață înalt concurențială, marca dumneavoastră personală, imaginea de sinteză a talentelor și competențelor proprii vă diferențiază. Trebuie să deveniți inconturnabil pe un anumit subiect, o temă, o profesie, fiind prezent în manifestările reale și virtuale: saloane, forumuri, conferințe, seri de networking și să vă dezvoltați vizibilitatea printr-un blog, un site, o pagină personală, un video…

Alte articole complementare:

Despre leadership ca pachet

Optimizarea productivității

Cultură și competitivitate

Cum omorâți zvonurile înainte să vă îngroape

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *