Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Personalizați-vă CV-ul pentru a convinge recrutorii

Credeți că umplându-vă CV-ul cu totalitatea competențelor pe care le-ați acumulat veți reuși să obțineți postul dorit. Și totuși un CV „prea plin”, chiar stufos, diluează adesea mesajul principal: de a se concentra pe competențele dumneavoastră specifice, care se mulează perfect pe profilul căutat. Pentru a atrage atenția unui recrutor, realizați un CV personalizat, „unic”, „specific”, raportat de fiecare dată la jobul pentru care aplicați.

Concepția unui CV ca rezultatele unui motor de căutare

CV-ul dumneavoastră trebuie să poată fi citit ca rezultatele unei cereri făcute pe Google. Nu vă bombardați interlocutorul cu informații care nu-l interesează, fără legătură cu postul pentru care îi trimiteți CV-ul. Fiți preciși, direcți, pertinenți și „focusați”. Puneți în prim plan informația puternică, cea mai convingătoare, cea care vă va obține adeziunea cititorului, în același fel în care rezultatele obținute pe Google sunt informațiile cele mai pertinente raportate la ceea ce căutați. Asigurați-vă că CV-ul ușurează sarcina recrutorului cel mai puțin atent și îi arată într-o manieră evidentă că prezentarea dumneavoastră se mulează complet pe criteriile sale de căutare.

Concentrați lumina pe nevoia recrutorului

CV-ul vostru trebuie să pună în valoare faptul că sunteți un specialist, un expert în domeniul dumneavoastră și bineînțeles nu un generalist, care vrea să atragă totul și nu prinde nimic. Nu uitați niciodată că CV-ul este piciorul pus în ușa angajatorului. Trebuie deci să înțelegeți ce caută acesta și să răspundeți în mod specific le nevoia sa, pentru ca el să simtă nevoia să vă întâlnească. Dacă îi veți spune că puteți face orice, ceea ce pe el nu-l interesează, în fața muntelui de informații inutile va petrece câteva secunde pentru examinarea CV-ului dumneavoastră și pentru a-l elimina din selecție. Studiați cu atenție oferta de muncă pentru a înțelege cu adevărat ce caută angajatorul și concentrați-vă mesajul din CV pe răspunsurile cele mai pertinente posibil pentru așteptările sale.

Puneți-vă în locul angajatorului

Așezați-vă pe scaunul angajatorului care își caută un colaborator și răspundeți-i la întrebările cheie pe care și le pune referitor la candidatura dumneavoastră:

  • „Ce poate face acest candidat pentru mine?”
  • „În ce fel este pertinentă experiența sa pentru mine?”
  • „Are exemple concrete prin care-mi demonstrează că poate reuși acest job la mine?”
  • „Se va integra el în specificul culturii noastre?”
  • „Am în față un mercenar?”
  • „Are vreun potențial de evoluție în compania noastră?”
  • „Care sunt motivațiile sale pentru a ni se alătura?”
  • „Simt dorința de a lucra cu el?”

Asigurați-l pe cel care recrutează pentru că el investește

Ca de fiecare dată când face un pariu cu viitorul, în care investește timp și bani, acesta are nevoie să se asigure și să ia o decizie considerând că a redus riscurile la maximum. Precizați corect ceea ce ați făcut, cu rezultatele care au decurs, mereu în legătură cu postul prevăzut. Nu afirmați, ci demonstrați cu cifre, evoluții, procentaje, progrese și, deci, succese. Cuantificați-vă performanța și veți avea un impact puternic asupra deciziei sale de a vă întâlni. Veți obține cele mai bune rezultate cu un CV adaptat, personalizat, „focusat” pe exigențele postului prevăzut și nevoile specifice angajatorului. Și reamintiți-vă că un angajator primește întotdeauna mai multe CV-uri decât are nevoie și atunci, dacă CV-ul dumneavoastră îl obligă să caute experiența pertinentă, ați pierdut.

Alte articole complementare recomandate:

Citate despre CV, căutarea de job-uri și recrutori

Comportamente periculoase de evitat pentru a reuși

Interviul de recrutare: cum să reușești în fața mai multor interlocutori

Opriți-vă din a vă denigra pentru a putea reuși!

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *