Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

De ce femeile sunt manageri mai buni decât bărbații

În bătălia sexelor studiile recente arată că femeile sunt lideri mai buni decât bărbații, care dețin încă majoritatea posturilor. În întreprinderile mici sunt mai mulți bărbați patroni. Zenger Folkman, o societate care studiază leadership-ul, a constatat că femeile se clasau mai bine în 12 din cele 16 caracteristici studiate într-un grup de 7.000 de lideri. Să ne concentrăm acum pe 5 acțiuni de leadership în care ele sunt mai eficiente, din care vă puteți inspira pentru a vă ameliora competențele.

Ele comunică mai bine

Femeile ascultă mai bine decât bărbații, competență determinantă în managementul colaboratorilor și relația rentabilă cu clienții. Femeia ar fi mai orientată spre dialog în timp ce bărbatul ar înclina spre luarea deciziei. El comunică mai mult prin ceea ce face decât prin vorbe. Ascultarea este o competență importantă deoarece colaboratorii își doresc un manager atent la ideile și punctele lor de vedere, iar clienții sunt sensibili la empatia manifestată față de problemele lor. Excelența în comunicare generează o relație puternică fondată pe încrederea esențială care se transformă în fidelitate.

Ele construiesc comunități

Ele construiesc mai bine un consens și nu au nevoie ca bărbații de o atitudine directivă față de anturajul lor în privința lucrurilor ce trebuie făcute. În lumea conectată, managerul care știe să construiască o relație de colaborare reușește mai bine decât cel care dă ordine. Este o competență importantă și din ce în ce mai mult conducătorii cu o abordare autoritară sunt înlocuiți cu cei care inspiră o relație de colaborare și practică conexiunea sub toate formele. Cei mai eficienți își exercită influența pornind de la un consens mai curând decât de la o formă de autoritate impusă.

Ele respectă mai mult etica de afaceri

Ele coordonează mai eficient pentru că recunosc și iau în considerare drepturile celorlalți, voind să respecte o formă de echitate pe care o aplică într-un mod non-arbitrar. Este o competență importantă într-o întreprindere mică, care adesea arată ca un câmp minat pentru alegerile etice. Împingând lucrurile la extrem, prea mulți antreprenori își asumă riscuri în deciziile lor față de regulile și normele de respectat. Femeia ar aplica mai des un fel de cod moral puternic, care o  ajută atunci când este confruntată cu provocări susceptibile de a o împinge în afara legilor și a normelor.

Ele dau dovadă de mai multă răbdare

Ele sunt mult mai hotărâte să aștepte un rezultat sau o schimbare de comportament la un colaborator, mai puțin susceptibile să se limiteze la o concluzie imediată sau să ia o decizie rapidă ori măsuri premature. Este încă un atu important în cea mai mare parte a întreprinderilor mici, în care succesul poate fi așteptat adesea timp de mai mulți ani. Managerul câștigător este cel care dă dovadă de răbdare, decide măsuri care se traduc prin pași mici imediați, orientați spre un obiectiv precis, mai îndepărtat.

Ele suscită pasiunea la locul de muncă

Femeile s-ar arăta mai atente în a stimula pasiunea colaboratorilor lor. Este încă o calitate esențială în materie de management în măsura în care pasiunea animă, motivează și fidelizează. Această capacitate de a antrena o echipă în pasiunea pentru un produs, un serviciu sau o întreprindere devine din ce în ce mai important, chiar crucial, într-o lume în care mediile sociale permit consumatorilor să verifice comentariile online înainte de a cumpăra. O comunitate deosebit de atașată ar dota astfel întreprinderea cu o strategie de marketing puternică.

Un studiu contestabil totuși

Potretul pur teoretic ne arată femeia mai întreprinzătoare, mai integră și mai dotată pentru a crea coeziunea unei echipe, cu un punct forte deosebit de puternic – asumarea unei inițiațive (mai recunoscut drept o competență masculină). Atunci când adăugăm și că ar fi mai cinstite, ne putem întreba dacă nu ajungem la un stereotip destul de răspândit că sunt mult mai atente la ceilalți sau acea integritate mai mare, lăsând superioritatea bărbaților în privința abilității de a dezvolta un punct de vedere strategic pentru întreprindere. Unii afirmă în gura mare că nimic nu dovedește în mod științific faptul că managementul la feminin ar fi diferit de cel la masculin și că de fapt experiența de viață și nu sexul forjează caracterul unui manager. În orice caz, aceste concluzii în favoarea femeilor dovedesc că așa sunt percepute de acest eșantion de 7.280 de manageri (64% bărbați și 36% femei), reținut pentru studiu de Jack Zenger și Joseph Folkman.

Părerea dumneavoastră care e? Și cu argumente, vă rog!

Alte articole complementare:

Despre poezie şi management

Cultură și competitivitate

Găsirea factorilor de influență ascunși din organizația dumneavoastră

Arta managementului prin întrebări

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *