Blog

Blog

Comments (1) - Dezvoltare Personală

Arta alegerii unui bun partener pentru a reuși

Dacă asocierea cu un partener oferă numeroase avantaje, vă puteți de asemenea lovi de divergențe sau chiar de incompatibilități. Acest lucru se întâmplă atunci când vă alegeți greșit partenerul sau vă asociați pentru un motiv eronat. Trebuie să definiți în mod precis ce doriți da la el înainte de a-l căuta. Să ne concentrăm asupra precauțiilor pe care trebuie să vi le luați înainte de înnodarea unui parteneriat.

Diferențele în materie de etică

Un parteneriat comportă multiple avantaje pe care le-am analizat și le puteți găsi într-un articol anterior – Găsiți-vă partenerul ideal de afaceri sau rămâneți solist.

Vă puteți însă trezi că lucrați cu un partener care nu împărășește același entuziasm sau aceeași pasiune pentru afaceri ca dumneavoastră. Dacă el nu respectă termenele, neglijează clienții sau își asumă cu dificultate angajamentele, vă poate ruina întreprinderea. Partenerul fără scrupule vă poate conduce spre prăpastie și, în ciuda precauțiilor inițiale de a-l cunoaște, puteți descoperi pe parcurs o deviere din partea sa numai în momentul în care vă distruge reputația, vă fură banii sau vă înșeală încrederea. Etica fiecăruia depinde de valorile sale, noțiuni dificil de măsurat de la început și care se judecă prin fapte.

Lipsa de experiență

Anumite profiluri nu posedă întotdeauna experiența și competențele necesare pentru a-și duce misiunea la bun sfârșit. În parteneriatul dumneavoastră, fiecare își exercită sarcinile în deplină autonomie, deci contați pe el pentru a furniza rezultate, iar incompetența pe care a putut-o ascunde în momentul demarajului apare în produsele concepute prost, clienții prost serviți, plângerile repetate și eventualele urmăriri judiciare. Adesea este deja prea târziu când vă dați seama.

Dezacordul asupra obiectivelor

Un alt caz la fel de dureros este de a alege un partener motivat, talentat și strălucitor, dar cu care divergențele de vederi se dezvăluie în mod progresiv. De exemplu, un comercial poate fi în dezacord referitor la obiectivele pe termen lung ale întreprinderii. El se va certa cu dumneavoastră mult timp referitor la deciziile cheie. Asemenea dezacorduri consumă resursele, fie ele psihologice sau financiare, și generează un climat puțin propice pentru productivitate.

Împărțirea beneficiilor

Cu un asociat trebuie să împărțiți profiturile. Acest lucru nu pune nicio problemă atunci când fiecare a adus afacerii o valoare adăugată. Dacă însă partenerul dumneavoastră nu s-a implicat atât cât trebuia în asociație, participarea sa la beneficii poate fi lipsită, în ochii dumneavoastră, de legitimitate. Dacă veți câștiga aceeași sumă cu un partener pe care ați câștiga-o singur, ați făcut cu siguranță o mezalianță.

Relațiile complicate

Lansarea în afaceri cu cineva necesită o fluiditate și o armonie în relațiile dintre cei doi. Riscul este de a avea divergențe de opinie asupra unor subiecte care nu existau în momentul înțelegerii dumneavoastră. Acest lucru devine cu atât mai grav atunci când partenerul vă este prieten, partener de viață sau un membru al familiei.

Responsabilitatea pentru acțiunile partenerului

Sunteți responsabil pentru tot ce se întâmplă în întreprindere. Dacă el încalcă vreo lege, vă puteți trezi interpelat în justiție, cu un proces care vă costă energie, onorarii de avocat, o condamnare la plata unei amenzi sau de daune și penalități, poate chiar mai mult, fără a vorbi de reputația dumneavoastră care primește o lovitură puternică. E scump partenerul! Chiar dacă încrederea reciprocă există, trebuie să știți ce face pentru a evita neglijența, abuzul sau alte lucruri mai grave.

Motivele corecte pentru a vă asocia

Vă lipsește competența într-un domeniu esențial, tehnic, marketing, relațional, finanțe sau gestiune, și îl alegeți pentru valoarea sa adăugată în acest domeniu cheie pentru a vă îmbogăți modelul de business.

Întreprinderea dumneavoastră este complexă până la a fi necesară o a doua persoană care umple lacunele sau incompetențele.

Un specialist de marcă va adăuga valoare întreprinderii dumneavoastră și vă va ajuta la lansare dacă a reușit deja în acest domeniu. Evident acest lucru presupune o muncă în echipă.

Motivele greșite pentru asociere

Asocierea pentru motive greșite poate avea un efect negativ asupra întreprinderii dumneavoastră. Cele mai dese sunt următoarele:

  • vă doriți un yes-man, care să fie de acord cu toate ideile dumneavoastră și care nu pune niciodată întrebări;
  • mai mult decât un partener adevărat vreți un discipol sau un admirator căruia să-i placă în mod sistematic ideile dumneavoastră, dar asta sărăcește reflexia și vă lipsește de un feedback de care aveți nevoie pentru a reuși;
  • doriți un asociat care să preia direcția întreprinderii în locul dumneavoastră. Îi acordați încredere în loc să preluați leadership-ul, dacă nu vă implicați suficient, și rămâneți totuși responsabil de acțiunile sale, bune sau rele, și, eventual, puteți fi lezat înainte chiar să vă dați seama;
  • îl alegeți dintre prieteni – este riscant, dar posibil dacă principalul criteriu este cel profesional;
  • vă doriți pe cineva exact ca dumneavoastră alături, dar vă va lipsi diversitatea și lipsa unei relații uneori conflictuale. Este bine uneori să aveți un asociat care vă critică alegerile și le sfidează.

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *