Blog

Blog
De ce demisionează un colaborator bun

Comments (1) - Dezvoltare Personală

De ce demisionează un colaborator bun

Costul unei demisii este ridicat și mai ales dificil de cuantificat. Fidelizarea este deci esențială, mai ales în perioadele tensionate, care conduc adesea la războaie ale talentelor. Un colaborator de calitate vă părăsește pentru motive care depind cel mai adesea de dumneavoastră. Să ne concentrăm pe elementele cheie ale fidelizării.

Costul exorbitant al unei demisii

Demisia unui bun colaborator face rău. Întreprinderea dumneavoastră a investit mult în el în materie de formare profesională, considerație și responsabilități conferite. Pierderea dumneavoastră este mare, cu atât mai mare cu cât vă este dificil să evaluați totul, cum ar fi lipsa câștigurilor. Odată cu plecarea lui pierdeți beneficiul relațiilor sale de muncă înnodate în timp cu colegii săi și clienții de care se ocupa. Pentru a-l înlocui va trebui să investiți din nou în nenumărate ore suplimentare. Plecarea sa va genera o creștere a muncii pentru colegii săi, chiar o ușoară dezorganizare momentană sau poate o muncă neexecutată până la sosirea succesorului său, fără garanția unei integrări reușite. Dur! Dur! Dur!

Impresia de a fi fost înșelat

Motivele sunt numeroase. Unul dintre cele mai frecvente vine din evoluția conținutului postului în raport cu ceea ce i-a fost propus când a intrat în întreprinderea dumneavoastră, sau poate o definiție imprecisă a funcției, care i-a dat impresia de a fi fost înșelat sau dat la o parte. Aici atingem importanța acordării timpului și expertizei necesare de a defini corect exigențele unui post prevăzut. Acest caiet de sarcini trebuie să facă obiectul unui consens între diferiții actori – funcționali și ierarhici – care colaborează cu salariatul. La rândul său, acesta, înainte de a lua decizia trebuie să ajungă la o cunoaștere exhaustivă a a ceea ce-l așteaptă, despre responsabilitățile sale, despre persoanele cu care va lucra, despre tipul de management, despre cultura întreprinderii dumneavoastră. Dacă o altă persoană ocupă un post similar, ar fi înțelept să i se permită să-i pună acesteia câteva întrebări. Acest timp al descoperirilor, al schimburilor, al comunicării transparente, trebuie să vă permită să eliminați un maxim al riscurilor de a greși. Nu ține decât de dumneavoastră să pregătiți corect un viitor angajat pentru realitatea postului care îl așteaptă pentru a elimina la maxim riscul de a se înșela.

Debarasarea de un patron rău

La originea unei demisii există adesea o relație dificilă cu superiorul ierarhic. Un colaborator de calitate demisionează adesea pentru a scăpa de un patron care nu-i place. Iar un patron rău este acela care nu-și face treaba de patron, adică cel care nu vine cu ceea ce are nevoie salariatul pentru a-și face bine treaba: recunoaștere, atenție, ascultare și motivare, acompaniament și formare, recompense și transparență în privința muncii sale.

O eroare de casting

Colaboratorul cu potențial care se regăsește într-un post prea puțin coerent cu competențele, talentele și aspirațiile sale este deja plecat din punct de vedere mental. Ați investit timp și resurse pentru a-l găsi, a-l recruta și a-l integra, dar dacă postul pentru care el a venit la dumneavoastră nu-l satisface, ceea ce se întâmplă adesea cu colaboratorii experimentați, dacă n-ați reușit să-i încredințați ceva care să-l motiveze, trebuie să-i dați rapid altceva de făcut în întreprindere sau să-i găsiți un înlocuitor înainte ca el să-și părăsească postul.

O remunerație inferioară nivelului pieței

Remunerația este adesea un subiect tabu de care se vorbește cu dificultate sau într-o manieră puțin încordată. Și totuși, dacă nu faceți un benchmark al salariilor riscați să vedeți pe cineva plecând pentru doar 10% din salariul său. Este adesea cazul unui post necesitând un profil rar pe piață. Este urgent și este bine să comparați acest 10% din salariu – o sumă pe care o puteți acorda ca mărire – cu ceea ce vă va costa plecarea, înlocuirea sa și reușita succesorului său.

Alte articole recomandate:

Exploatarea conflictelor ca sursă a performanței

Secretul fericirii constă în a nu câștiga prea mult

Despre schimbarea managementului echipei

Despre evaluarea anuală a angajaților

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *