Blog

Blog

Comments (1) - Dezvoltare Personală

Motivele pentru care nu vă place jobul dumneavoastră

Nimănui nu-i place munca sa tot timpul. Există întotdeauna un motiv pentru a se dezinteresa sau a se detaşa. LinkedIn estimează că 66% din cei 350 de milioane de utilizatori ai săi sunt în căutarea unui job într-o manieră activă sau pasivă. Ca mulţi alţi angajaţi şi dumneavoastră luaţi serios în calcul varianta de a-l părăsi pentru un alt job sau pentru a lucra pe cont propriu. Înţelegerea motivului stagnării, vă va ajuta să găsiţi un mod de acţiune.

Este crucial să vă placă locul dumneavoastră de muncă 

Nu este sfârşitul lumii dacă postul dumneavoastră nu vă place. De fapt, a vă iubi slujba nu înseamnă neapărat că aveţi o muncă excepţională, ci este pur şi simplu un reflex al personalităţii dumneavoastră. În acest fel un optimist este fericit cu postul lui dincolo de orice motiv obiectiv. Şi totuşi satisfacţia în muncă oferă mari avantaje întreprinderii, dar şi dumneavoastră înşivă. Sunteţi bineînţeles mai implicat, mai productiv şi mai creativ, ceea ce vă facilitează succesul şi evoluţia carierei. Aduceţi întreprinderii beneficii de productivitate pentru care vă va mulţumi. Înţelegerea principalelor cauze ale insatisfacţiei în munca colaboratorilor vă va ajuta să vă repoziţionaţi în întreprindere sau să luaţi în considerare chiar o reconversie.

Un patron incompetent

Un patron oribil la birou antrenează cu el manageri incompetenţi care răspândesc în jurul lor nemulţumire şi demobilizarea trupelor. Acest leadership al umbrei este declanşat adesea de sisteme de organizare toxice care favorizează colaboratorii cu calităţi politice, interesaţi doar de propria carieră. Un patron incompetent ştie în principiu să gestioneze creşterea, dar se dovedeşte adesea incapabil să gestioneze penuria lăsându-vă fără orientare sau leadership. Un conducător maliţios şi narcisist, incompetent şi din ce în ce mai puţin legitim devine repede insuportabil. Pentru a evita cele mai mari supărări produse de un asemenea management sau de această absenţă a managementului, pentru a vă găsi bunăstarea psihologică şi fizică, nu există adesea nicio altă soluţie decât decizia de a părăsi această întreprindere.

O alegere proastă în carieră

Chiar dacă este relativ simplu de evaluat cariera pe care o puteţi face şi în ce post veţi fi cel mai competent şi înfloritor, vă puteţi trezi într-un parcurs profesional fondat pe mituri, informaţii inexacte sau sfaturi de amator şi să ignoraţi atuurile personalităţii dumneavoastră. Rezultă astfel un decalaj permanent între aspiraţiile dumneavoastră şi cariera trăită, şi o mizerie încă şi mai gravă dacă nu sunteţi conştient de talentele dumneavoastră.

Teama de schimbare

Vă puteţi plânge de plictiseala meseriei dumneavoastră sau de rutina sa şi, în acelaşi timp, să vă forţaţi să vă faceţi mediul înconjurător cât mai previzibil şi mai plictisitor posibil. Pentru că rutina înseamnă siguranţă, iar schimbarea injectează anxietate şi teamă. Aşa cum notează Kierkegaard: „Anxietatea este ameţeala libertăţii.” Chiar dacă garanţia unui post pe termen lung se diminuează, vă căutaţi stabilitatea în viaţa activă până la acceptarea monotoniei şi apatiei unei slujbe lamentabile. Un patron incompetent, o eroare de orientare profesională şi teama existenţială de schimbare explică în mare parte insatisfacţia în muncă, demobilizarea şi precarizarea jobului dumneavoastră deoarece continuând penalizaţi productivitatea şi perenitatea întreprinderii dumneavoastră. Dacă ideea că într-o zi fiecare îşi va iubi munca poate semăna cu o utopie himerică, nimic nu vă împiedică să căutaţi pentru dumneavoastră un nivel de satisfacţie care să vă ajute să înfloriţi.

Alte articole complementare pe care poate le-ați ratat:

Ce este atitudinea?

Despre leadership ca pachet

Cultură și competitivitate

Cum omorâți zvonurile înainte să vă îngroape

1 Comment

  • EzequielTRados

    3:49 PM, July 2015

    Good answers in return of this question with genuine arguments and telling
    all concerning that.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *