Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Gestionarea cu succes a conflictelor prin tehnica scării

Am constatat că într-un conflict totul ține adesea de secundele de șoc care urmează unui atac. Celălalt spune sau face ceva, dumneavoastră primiți lovitura și reacționați din instinct „la sfert”. Tehnica scării vă face să câștigați cele câteva secunde care pot schimba totul.

Ce se întâmplă?

Totul este să aveți prezență de spirit în cazul unui conflict deschis.

  • „Ar fi trebuit să-mi mușc limba de șapte ori înainte să deschid gura.”
  • „Aș fi făcut mai bine să nu scriu nimic, acum voi fi dat afară!”
  • „De ce n-am zis nimic? El mă disprețuiește, iar eu nu am zis nimic!”
  • „Am simțit că mi se înmoaie picioarele! Și am pierdut ocazia să-i vorbesc.”

Dacă vă recunoașteți în aceste afirmații, tehnica scării vă poate ajuta.

Nu sunteți cel care ar trebui să fiți în acele momente. Sau poate sunteți prea mult cine sunteți cu adevărat. În orice caz, emoțiile vă copleșesc și acționați din reflex, oricare ar fi rezultatul acțiunii! Pa strategie, sfaturi bune sau abilitate. S-a deșteptat omul cavernelor. Pentru a nu mai fi victima acestor momente umilitoare, vă propun să câștigați timp și să nu reacționați decât atunci când vă reveniți, măcar un pic.

Tehnica scării

Tehnica scării, o abordare în mai multe trepte, vă permite să aveți un plan de acțiune pentru a sugruma emoțiile care vă invadează atunci când sunteți atacat. Imaginați-vă că sunteți în fața unui conflict, iar interlocutorul dumneavoastră vă trimite o săgeată.

Exemplu: „Îmi controlați permanent timpul de lucru și nu pot avea niciodată vreo inițiativă! Am senzația că mă sufoc!”

Treapta inițială – Nu faceți nimic, așteptați câteva zecimi de secundă pentru a vă veni în fire. Este modul de acțiune ideal, dar nu veți reuși neapărat din prima. Apoi, când sunteți calm, găsiți un răspuns sau o întrebare potrivită. Aveți și alte variante, de la cele mai simple la cele mai dificile. Una pentru fiecare treaptă.

Treapta următoare – Puneți o întrebare deschisă pentru a explorara situația: cum, ce, cu ce scop… Bonus: fiți sinceri în curiozitatea dumneavoastră. De exemplu: „La ce inițiative v-ați gândit?”

Treapta următoare – Puneți o întrebare închisă, cu numai două răspunsuri, da sau nu, alb sau negru, zero sau unu. În mod ideal, intenția dumneavoastră este de validare nu de a-l culpabiliza pe celălalt. Exemplu: „Doriți să aveți mai mult spațiu, mai multă inițiativă?” Cu o asemenea întrebare, să fie clar, riscați să puneți din nou în mișcare mașinăria de război. Aveți grijă la ton, să fie cât mai agreabil cu putință.

Treapta următoare – Reformulați ceea ce spune celălalt. Rămâneți neutru. Exemplu: „Dacă am înțeles bine, doriți să aveți mai multă inițiativă, iar eu vă împiedic pentru că nu vă las suficient spațiu, nu-i așa?”

Treapta următoare – Exprimați-vă opinia. Folosiți persoana întâia singular dacă este posibil. Exemplu: „Remarca dumneavoastră mă afectează cu adevărat. Chiar susțineți că nu vă las să respirați?”

Treapta finală – A ratat. Lovitura a plecat. Acceptați, confirmați, chiar apreciați-l. Dar mai ales observați ce s-a întâmplat. Exemplu: „Mă bateți la cap tot timpul cu faptul că vreți să aveți inițiative. Ar fi cazul să începeți prin a vă face treaba cum trebuie și vom discuta atunci, poate…”

Articole complementare recomandate:

Cum să gestionați un feedback care vă ofensează

Cum să găsiți soluția pentru toate problemele dumneavoastră

Soluția ascunsă în spatele conflictului

Managementul critic și alte moduri de a demotiva

1 Comment

  • KenethXTinnon

    4:27 AM, June 2015

    Simply wish to say your article is as astonishing. The clearness in your post is simply spectacular and i could assume you
    are an expert on this subject. Fine with your permission let me to grab your RSS
    feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and
    please keep up the rewarding work.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *