Blog

Blog
Primarul dușman al mașinilor

Comments (0) - Politică

Primarul dușman al mașinilor

Nu am mai scris nimic de vreo trei ani despre primarul sectorului 6. Și îmi propusesem chiar să nu mai scriu nimic până când pleacă de la primărie…

Dar în urmă cu câteva săptămâni am citit un articol pe HotNews.ro referitor la o poză prin care se mândrea respectivul pe Facebook (unde este deosebit de activ și de aceea l-am și poreclit în niște articole trecute „Primarul Facebook”) cu modul în care a eliminat el mașinile de pe o stradă din sector. Sigur, în comentariile de bun simț ale cititorilor postării sale se punea întrebarea ce au făcut respectivii proprietari cu mașinile, unde le duseseră? Eu însă am remarcat altceva. Pe una dintre părțile străzii în cauză, după dispariția mașinilor a apărut pur și simplu un spațiu betonat, gol, pe marginea carosabilului, delimitat de stâlpi pentru a împiedica mașinile să-l reocupe. Mai departe era un pic de spațiu verde, apoi trotuarul suficient de larg pentru a nu mai necesita o extensie. Deci de fapt mașinile parcate în partea dreaptă a străzii din respectiva fotografie nu împiedicau cu nimic circulația pietonilor și nici nu stricau spațiul verde. A fost doar o ambiție „estetică” a primarului (asta ca să nu folosesc un alt termen, care s-ar putea să-l supere), eliminarea lor.

Concluzia mea despre acest personaj (pe care l-am votat deja de două ori) după un mandat și ceva? Tot ceea ce face la primarie suferă încă de bolile copilăriei. Este un tip deștept, educat, cu studii făcute la timpul lor (chiar dacă le-a făcut la fosta universitate de partid și de stat „Fane Ideologistul” redivivus) și, probabil, că domnul Pârvulescu are dreptate să se mândrească că i-a fost student. Pe lângă alți politicieni, ar fi putut fi o lumină… Însă, se poate observa cu ochiul liber că până să devină primar, nu a făcut nimic. Doar politică… I-a mai învătat pe unii să facă administrație publică, fără să aibă însă experiența practică necesară. Și știți vorba aia: teoria ca teoria, dar practica ne omoară!

Ne spune că e foarte scump să faci un loc de parcare complet nou, nu vopsit pe asfalt, și că ne cumpărăm mașini într-o disperare așteptând să primim un loc de parcare gratis. Nu domnule primar, nu vrem locuri de parcare gratuite! Vrem locuri de parcare plătite, suficiente pentru câte o mașină de familie, ca în orice țară civilizată!

Iar dacă tot vreți să vă luptați cu masinile, există metode mai deștepte, care s-ar putea să vă aducă mai mulți bani la buget și/sau o poluare mai mică. Și ca omul numărul doi în partidul care ne-a dat prim ministrul ar trebui să fie în puterea dumneavoastră să le implementați. De exemplu puteți stabili impozitele auto în funcție de norma de poluare și de capacitatea cilindrică sau puterea motoarelor. Ultimele două norme de poluare (Euro 5 și Euro 6) ar putea fi valorile de referință. Mașinile hibride, hibride cu încărcare la priză și electrice ar putea primi bonusuri până la maximum 50% din valoarea de referință, iar cele cu norme de poluare mai vechi malusuri de până la 500%. În acest fel oameni vor fi tentați să-și cumpere mașini noi și veți opri și importul de rable din occident, care sufocă vânzările de mașini noi. Și pentru că unii oameni nu-și vor mai permite mașini noi (evident mai scumpe decât rablele aduse din cimitirele din vest), le veți scădea și numărul.

Dacă vreți să fie mai folosite mijloacele de transport în comun, nu vă mai mulțumiți doar să pomeniți acțiunile altor primari din diferite capitale europene… Inspirați-vă, de exemplu, din modelul luxemburghez, unde transportul în comun este gratuit, și aplicați-l! Că tot vreți să ajungeți primarul întregului oraș, nu numai al unui amărât de sector…

Până atunci încercați să ne arătați că ați învățat ceva după primul mandat, fiți consecvent, duceți lucrurile până la capăt, dacă tot le-ați început, și nu mai puneți căruța înaintea cailor (așa cum, ați făcut cu sistemul de evacuare selectivă a deșeurilor, care este nefuncțional de aproape doi ani!).

Dacă ați început să sistematizați o zonă cu străzile pe sens unic (așa cum ați făcut cu interiorul buclei din Drumul Taberei), terminați-o! Și țineți minte că o stradă cu sens unic spre bulevard (Topolvăț, de exemplu) necesită ca următoarea stradă (Peștera Scărișoarei) să aibă tot sens unic, dar viceversa. Soluția este să treceți toate străduțele pe sens mic și să vopsiți cât mai multe locuri de parcare, nu să fugăriți proprietarii de mașini, instalându-le semne de oprirea interzisă (cum ați făcut pe Târgu Neamț)…

Asta desigur dacă nu vreti să vă ridicați toți proprietarii de mașini în cap! Deși asta ar putea fi șansa dumneavoastră de a deveni primarul capitalei, ca oamenii din sector să vă voteze în speranța că noul primar ales la sector va fi mai prietenos cu proprietarii de mașini.

Vă luptați însă cu cel de la sectorul 4, a cărui popularitate în cadrul aceleiași categorii de cetățeni, din cealaltă parte a Bucureștiului, pe care o păstorește, este la fel de scăzută…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *