Cât de importante sunt valorile organizației voastre?
Am condus odată un seminar interesant. Prima întrebare pe care am pus-o audienței a fost „Câte dintre organizațiile voastre au valori organizaționale?” Bineînțeles, așa cum v-ați fi așteptat, toți au fost cu mâna pe sus. Următoarea mea întrebare însă a făcut să se lase în încăpere o tăcere apăsătoare! „Cine îmi poate enunța care sunt valorile lor organizaționale?”
Fiecare afacere și asociație are valorile sale, dar foarte puțini dintre cei implicați le pot enunța. Valorile conduc organizațiile spre misiunea și obiectivele sale. Dacă forța sa de muncă nu cunoaște care sunt valorile afacerii, cum oare își poate îndeplini misiunea și cum poate atingele obiectivele de business? Inerția va ține în mișcare o afacere, dar nu îi va permite să crească și să prospere.
Dacă vreți ca afacerea voastră să creeze cu adevărat valoare pentru persoanele implicate – acționari, angajați, clienți – atunci trebuie să vă asigurați că se întâmplă următoarele lucruri:
- Să aveți clar definite valorile organizaționale și să le puneți în valoare;
- Să traduceți aceste valori pentru toate părțile interesate;
- Să vă asigurați că aceste valori sunt reamintite și întărite în mod regulat.
Puteți oare calcula costurile pentru organizația dumneavoastră a neclarității valorilor organizaționale în termeni de performanță financiară?
Alte articole complementare:
Obțineți rezultatele pe care le doriți cu adevărat…
Cum vă ajută emoțiile să vindeți mai bine
Alte 10 definiții pentru leadership
5 trucuri pentru a vă capta publicul în 60 de secunde când țineți un discurs