Utilizați ziua de luni pentru a fi productiv toată săptămâna
Ziua de luni este adesea dificilă, dar cu un pic de disciplină poate deveni cea mai bună zi a săptămânii. Iată câteva repere pentru a o începe concentrați și hotărâți și a vă asigura 5 zile complet productive.
Spleen-ul de luni este doar un concept
Spleen-ul de luni este un concept. El există de fapt doar pentru că vă gândiți la el. Cel mai bine este să-l uitați pentru a vă simți mai bine duminică seara. O altă soluție constă în a planifica și a pregăti zilele de lucru care se anunță. Dacă aces mod vă convine, faceți o listă a angajamentelor dumneavoastră și veți simți că aveți un control mai bun al situației. A vă pregăti dinainte este cel mai bun mijloc de a trata spleen-ul de luni dimineață. Este pur și simplu o trecere de la destindere, de la o formă de trândăvie reparatorie sau de la inerția week-end-ului. Poate fi un început de săptămână pasionant dacă profitați de această zi pentru a stimula eficiența și productivitatea întregii săptămâni.
Începeți cu o atitudine pozitivă
Starea proastă irosește mult timp și multă energie. Nu veți aprecia pierderea de eficiență demarând săptămâna cu stângul. Concentrați-vă asupra productivității din momentul în care ajungeți la birou și acordați-vă plăcerea de a număra tot ce puteți realiza. În loc să vă lamentați, analizați progresul pe care-l veți reuși în această săptămână și persoanele pe care le veți întâlni pentru a obține un beneficiu mai mare.
Consacrarea timpului pentru organizare
Dacă porniți prost în acest început de săptămână, dacă nu anticipați un minim de acțiuni, riscați să alergați toată săptămâna pentru a stinge incendii. Organizarea nu se face singură. Din contră ea necesită timp din partea dumneavoastră pentru a reflecta și a crea procese. O abordare dezordonată generează haosul și vă consumă timp atunci când vreți să-l economisiți. Blocați o oră de luni dimineață pentru a vă pune planificarea în ordine și a vă organiza săptămâna.
Ierarhizarea obiectivelor
Fără obiective clare lunea, vă veți trezi la sfârșitul săptămânii că lucrurile nu au avansat așa cum trebuia. Aveți interesul să vă evaluați sarcinile și angajamentele din zilele care vin și să scoateți în față resursele necesare pentru a le duce la bun sfârșit. Acest lucru vă dă posibilitatea de a vă doza eforturile și timpul investit pentru eventualele ajustări necesare cu trecerea zilelor. Faceți o listă și o planificare. Acest lucru vă va elibera mintea pentru săptămâna care urmează.
Prevederea obstacolelor
Obstacolele sunt inevitabile pentru o săptămână de muncă. Survin întotdeauna acele lucruri imponderabile cu care trebuie să vă descurcați: o întâlnire anulată, o ședință amânată, un colaborator absent, tot atâtea evenimente pe care trebuie să le anticipați. Cum impactul lor este previzibil, deci probabil, trebuie să puteți imagina soluții pentru a face față acestor surprize de ultim moment. Pentru a rămâne foarte productiv vă puteți integra aceste întârzieri în planurile dumneavoastră și să le minimizați astfel efectul asupra reușitei săptămânii dumneavoastră.
Punerea colaboratorilor la contribuție
Chiar dacă vă puteți organiza propria săptămână, poate fi delicat să faceți același lucru pentru colaboratorii sau colegii dumneavoastră. Cu excepția folosirii zilei de luni pentru a fixa întâlniri cu ei, ședințe sau deplasări. Trebuie să țineți cont de angajamentele dumneavoastră și de ale lor și să contribuiți indirect la organizarea lor, pentru a nu trebui să alergați după ei. Solicitând ajutorul unui coleg la începutul săptămânii veți primi în cele mai multe cazuri un răspuns pozitiv, în timp ce o cerere improvizată la mijlocul săptămânii riscă să fie refuzată din lipsă de timp sau indisponibilitate.
Alte articole recomandate: