Creativitate și inovație în management
Leadershipul poate fi susținut doar atunci când liderii vin în mod consistent cu idei bune. Iar liderii ar fi mult mai eficienți dacă ar ști să gestioneze creativitatea și inovația.
Unele dintre instrumentele pentru managementul efectiv al creativității includ:
Dezvoltarea capacității de sinteză
Formularea unei sinteze, a unui rezumat, ajută pentru că:
- Induce o stare de spirit de rezolvare a problemei;
- Crează structuri cu granițe și limitări în cadrul cărora pot avea loc experimentele;
- Crește motivarea.
Utilizarea celor cinci simțuri
Una dintre cunoștințele tacite, dar și o tehnică de gândire laterală, este utilizarea celor 5 simțuri. Acest lucru definește problemele și generează idei de-a lungul a cinci căi diferite, mărind instantaneu cantitatea de idei și crescând și mai mult probabilitatea de generare a ideilor de calitate.
Stabilirea unui obiectiv clar
Obiectivele și țintele progresive produc mai multe rezultate decât simplul „fă ce știi mai bine”. Scenariștii prolifici, care se țin de obiective, produc mai multe rezultate și se mișcă de-a lungul curbei de învățare mult mai repede decât cei care așteaptă pur și simplu să le vină inspirația. Uitați-vă numai la nenumărații oameni care au o mulțime de manuscrise neterminate sub pat…
Separarea generării ideii de punerea ei în valoare
Gândirea creativă și cea critică sunt două activități separate și distincte.
Perseverați
Perseverența își arată roadele. Încet, dar sigur, perseverența ajută la dezvoltarea competențelor necesare pentru un rezultat de calitate. Eșecul este o activitate de învățare. Ridley Scot nu a obținut, inițial, succesul financiar cu Blade Runner (varianta veche, cu Harrison Ford), dar a mers mai departe și a realizat câteva filme de mare succes…
Alte articole care poate v-au scăpat:
Cum știți că sunteți un bun director general
Leadership-ul de calitate și inovația merg mână-n mână
Cum să transformați gelozia într-un puternic levier al carierei dumneavoastră
Lucruri pe care liderii mari le fac întotdeauna, iar managerii obișnuiți se tem să le facă