Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Cum știți că sunteți un bun director general

Este dificil de știut dacă sunteți un bun director general. Contrar altor posturi nimeni nu vă spune adevărul complet. Există cadrul superior care vă sapă moralul lăsându-vă să înțelegeți că luați decizii greșite, pupincuristul care pentru a progresa vă tămâiază în fiecare dimineață ori fricosul care tace de frică să nu-și piardă slujba sau să-și frâneze cariera. Consiliul de administrație vă evaluează performanțele de la mare distanță, privind mai ales rentabilitatea și arareori comportamentul dumneavoastră cotidian. Este dificil să primiți un feedback cinstit. Iată câteva soluții.

Comportamentul dumneavoastră cotidian face sau desface întreprinderea

Nimic nu se schimbă în funcțiile dumneavoastră, dacă sunt măsurate sau nu. Vă este ușor să vă simțiți încrezător, chiar și atunci când n-ar trebui. Un bun feedback ar fi singura modalitate de a ști ce merge bine, dar măsurătorile făcute din afara întreprinderii observă bine sănătatea acesteia, dar arareori legătura dintre acțiunile directorului general și rezultate. Vă puteți măsura performanța ca director general pornind de la funcțiile dumneavoastră și astfel să învățați să vă faceți treaba mai bine în punctele cruciale a ceea ce aveți de făcut: strategia și viziunea, construcția culturii, managementul echipei de direcție și alegerile financiare. Dacă ultimul punct este ușor de măsurat, celelalte trei, delicat de cuantificat, sunt niște provocări.

A ști dacă acțiunea dumneavoastră susține viziunea împărtășită

Este dificil, pentru că a avea o viziune nu ajunge. Este chiar ușor să fiți megaloman sau utopic. Ceea ce este și mai dificil, este de a o ține în viață în fiecare zi, comunicând-o ansamblului actorilor întreprinderii și de a veghea la modul în care-și conduc acțiunile cotidiene spre viziunea partajată. Dacă nu există o corelare cu munca lor, nu are niciun rost să vă propovăduiți toată ziua pertinența viziunii. În orice caz, sunteți un vizionar și cel mai bun mod de a obține un feedback este de a interoga și a vă asculta echipele despre modul lor de a-și înscrie meseriile în strategia întreprinderii.

Arta subtilă de întărire a culturii

Cultura acoperă ansamblul referințelor și valorilor comune echipelor din întreprinderea dumneavoastră, care le sudează pentru a o aprecia mai bine în funcție de o istorie și de o memorie colectivă. Ranforsarea ei le ameliorează munca și angajamentul. Dumneavoastră sunteți cel care trebuie să instaurați ritualuri, să-i învățați pe toți, inclusiv pe cei noi, această cultură, prin intermediul procesului de primire și integrare, al ședințelor sau al momentelor dedicate dezvoltării. Declarați-vă valorile în fața slariaților și a clienților și axați pe acestea modul dumneavoastră de management și comunicare. Pentru a-i măsura eficacitatea este suficient să analizați rotația efectivelor dumneavoastră. Dacă înregistrați puține plecări și atrageți noi talente cu niveluri de remunerare inferioare pieței, puteți atribui acest lucru culturii. În caz contrar, totul trebuie reluat.

Capacitatea dumneavoastră de manager măsurată de către echipă

O echipă știe în general când este eficientă. Ea își măsoară membrii care o compun prin intermediul evaluărilor reciproce de comportament, indicații ale încrederii între coechipieri și a fiabilității fiecăruia, știind oricare dintre ei la ce se poate aștepta de la celălalt. Directorii care lucrează împreună în mod regulat, chiar dacă acest lucru se face pur și simplu în mod tacit, vă pot ajuta, grație acestor autoevaluări permanente, să urmăriți progresele lor și să vă perfecționați capacitatea de menținere a celei mai bune sinergii între ei. Dacă natura relațiilor dumneavoastră o permite, mijlocul delicat, dar eficient, este de a practica un 360° al echipei directoriale, lăsându-vă ghidat de un profesionist.

Rezultatele financiare vă sancționează deciziile

Puteți măsura pertinența deciziilor dumneavoastră cu instrumente obișnuite utilizate de directorul financiar, cum ar fi valoarea adăugată sau eficiența investițiilor, și astfel să concepeți măsuri financiare potrivite pentru întreprinderea dumneavoastră și strategia sa. Prin supravegherea mai multor indicatori, reușiți să faceți legătura între deciziile dumneavoastră bugetare și rezultatele întreprinderii. Sigur, trebuie să luați în calcul și timpul, pentru că în cazul anumitor investiții un feedback fiabil vine pe termen lung.

Alte articole recomandate:

5 obiceiuri esențiale care trebuie adoptate rapid de orice director doritor de succes

Cum să validați succesul unei idei

O metodă pentru a reuși să vorbiți în public

Repere simple pentru a fi un lider încrezător în sine

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *