Blog

Blog
Managementul în sus

Comments (0) - Uncategorized

Managementul în sus

Una dintre cheile succesului la locul de muncă este înțelegerea a ceea ce-l mișcă pe șeful vostru. Și, surpinzător, acest lucru este ceva căruia nu-i acordăm destulă atenție.

Când am început să lucrez pentru un anumit șef, acesta mi-a spus la prima întâlnire: „Vreau să te concentrezi pe soluții, nu pe probleme”, iar acest lucru mi-a schimbat complet modul de abordare a muncii. M-a ajutat să mă pregătesc corespunzător pentru ședințe și să construiesc relația noastră pe baze solide.

Nu am făcut întotdeauna ceea ce trebuia, dar cunoscându-i criteriile pentru o relație de succes, m-a ajutat să mă concentrez pe ceea ce era important pentru el și în acest fel să obțin tot ce se putea din timpul petrecut împreună. Și i-a influențat și lui percepția despre performanța mea.

Deci cum puteți afla ce este important pentru șefii voștri?

Cel mai simplu este să-i întrebați ce așteptări au de la voi și ce fel de dovezi vor căuta pentru evaluare atunci când acestea se vor îndeplini. Acesta este un punct important în discuția cu un șef nou, deși acesta ar putea avea nevoie de un pic de timp pentru a se gândi dacă nu cumva acest lucru a mai fost spus. Cu siguranță, acest lucru arată că vreți să porniți cu dreptul în această relație. În definitiv, cu cât sunt mai clare așteptările, cu atât mai probabil este să le îndepliniți.

Identificați pe cineva care lucrează sau a lucrat în trecut pentru șeful vostru. Întrebați-i despre ce merge și ce nu, din experiența lor. Asta vă poate da câteva idei care vor funcționa și în cazul vostru.

Observați-le reacțiile în diferite situații și identificați orice tendință. Poate că un termen sau începerea la timp a unei ședințe sunt mai importante pentru șeful vostru decât pentru voi. Veți observa dacă devine agitat când voi sau alții apăreți târziu la o ședință sau un termen de predare nu a fost respectat.

Dacă nu este fericit cu ceva ce ați făcut, cereți un feedback specific, referitor la modul în care ar fi putut fi făcute lucrurile mai bine, ca să știți pe viitor. Nimic nu irită mai mult decât oamenii care fac în mod repetat aceleași greșeli, pentru că, aparent, nu le pasă. De aceea feedbackul este vital.

Gândiți-vă la ce ați putea face să-i ușurați munca șefului – de exemplu, pregătind câteva puncte inițiale din prezentarea pe care o face sau dându-i un draft al unui raport în pregătire. Nu numai că acest lucru crează o impresie bună, dar ajută la pregătirea următorului post, un pic mai sus pe scara ierarhică.

Managementul în sus este o abilitate subevaluată. Făcând acest lucru așa cum trebuie vă veți diferenția de colegi și vă veți influența pozitiv cariera viitoare!

Articole complementare:

Încă nu este înțeleasă diferența dintre schimbare și transformare

Comportamente periculoase de evitat pentru a reuși

A fi performant datorită gestionării ingeligente a timpului

Greșeli uzuale pe care noii manageri ar trebui să le evite

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *