Blog

Blog
Managementul unui șef tiranic cu metoda ESPERE

Comments (0) - Uncategorized

Managementul unui șef tiranic cu metoda ESPERE

Pusă la punct de către psihologul și scriitorul francez Jacques Salome, „ESPERE” înseamnă: „Energie Specifică pentru o Ecologie Relațională Esențială” (termenul „Ecologie” trebuie înțeles în sensul studiului relațiilor reciproce între om și mediul său înconjurător). Această metodă grupează un ansamblu de recomandări de urmat pentru ameliorarea comunicării cu tine însuți și cu semenii tăi și asta într-un mare număr de cazuri (rezolvarea conflictelor, formare etc.). Și este eficace, în special în fața unui patron autoritar sau chiar tiranic.

Opiniile se completează în loc să se-nfrunte

De fapt Jacques Salome a pornit de la constatarea că cea mai mare parte a discuțiilor noastre erau bazate pe raporturi de forță: nu îndrăznim să-l contrazicem pe celălalt sau invers nu-i lăsăm pe ceilalți să-și exprime opiniile. Obiectivul metodei sale este de a pune capăt sistemului SAPPE (sistem de intercomunicare bazat pe injuncțiuni, amenințări, șantaje, devalorizări, descalificări, menținerea unor raporturi dominate) și de a trece la un mod de comunicare – amestec de supunere și opoziție – la un mod mai senin bazat pe o relație de confruntare (care nu trebuie confundată cu înfruntarea sau opoziția). Cu această tehnică, punctele de vedere nu se mai opun și nu se mai înfruntă, ci se completează. Grație schimburilor unora cu alții, fiecare se exprimă și își acordă mijloace pentru a fi înțeles. Dacă folosiți această tehnică cu un personaj tiranic, veți ocoli cu abilitate ceea ce vă cere, fără ca în acest fel să-l stârniți contra voastră, conducându-l până la urmă la alegerea unei propuneri care nu era a sa de la început.

Punerea în practică cu un șef tiranic

Iată un exemplu din ceea ce ar putea deveni un schimb tensionat cu un superior, un pic cam bossy:

  • Superiorul dumneavoastră, într-o vineri seara: „Un client ne-a trimis o cerere de ofertă și trebuie să-i răspundem luni dimineață. Contez pe tine!” (afirmarea punctului de vedere al celuilalt)
  • Dumneavoastră: „Am înțeles, dar nu am timpul necesar redactării unei propuneri.” (confirmare, evidențiere a punctelor de acord și dezacord)
  • Superiorul dumneavoastră: „Și atunci cum facem? Doar n-o să lăsăm baltă un client atât de important?” (partajarea resentimentelor și a mizei)
  • Dumneavoastră: „Aș putea redacta propunerea luni de dimineață. Două ore ar trebui să-mi ajungă.” (ajustarea propunerii)
  • Superiorul dumneavoastră: „Imposibil, luni dimineață la prima oră este ședința săptămânală.” (reformularea particularităților)
  • Dumneavoastră: „Vă las pe dumneavoastră să alegeți între prezența mea la ședință și răspunsul la timp dat clientului.” (reajustarea pozițiilor)

Până la urmă, dumneavoastră sunteți câștigătorii.

Alte articole complementare:

Jocul se schimbă – tendințe care schimbă vânzările

Ce tip de patron vă convine cel mai bine?

Despre câștigarea respectului prin exemple

Cuvintele clienților vă construiesc brandul

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *