Blog

Blog

Comments (1) - Dezvoltare Personală

Este oare inteligența emoțională mai importantă decât IQ-ul în leadership?

Deși nu există niciun dubiu că pentru a te cățăra în carieră este necesar un nivel semnificativ de inteligență, e nevoie de mai mult pentru reușita într-un rol de leadership decât un IQ imens. De fapt una dintre cele mai valoroase calități ale unui bun lider este un coeficient mare emoțional (EQ), abilitatea de a citi emoțiile oamenilor și de a empatiza cu ceilalți. Ca manager este esențial să lucrați bine cu oamenii și să fiți capabili să stabiliți relații profesionale pozitive. Deci ar putea să fie EQ-ul mai important decât IQ-ul?

La Norwich University a fost analizat modul în care acești coeficienți afectează abilitățile de leadersip.

Care sunt beneficiile unui EQ mare?

  • Un studiu care a comparat managerii excepționali cu cei medii a descoperit că în 90% din cazuri diferența se datora EQ-ului.
  • Cea mai importantă indicație referitoare la preluarea inițiativei într-o echipă cde către un individ este dată de inteligența emoțională, chiar dacă IQ-ul și personalitatea sunt luate în considerare.
  • Managerii cu un nivel bine dezvoltat de inteligență emoțională sunt mai înclinați spre depășirea performanțelor legate de venituri, decât cei care nu au aceste aptitudini la fel de bine dezvoltate.
  • 67% din atributele căutate de angajatori sunt legate de competențele în domeniul inteligenței emoționale.
  • Angajații cu un manager cu un nivel înalt de inteligență emoțională sunt de patru ori mai puțin înclinați să-și schimbe locul de muncă decât cei care au unul cu un nivel scăzut al acesteia.

Care sunt obiceiurile liderilor cu un nivel înalt al EQ-ului?

  • Un studiu în privința foștilor președinți ai Statelor Unite a descoperit că inteligența emoțională a fost o calitate cheie care a făcut diferența între succes și insucces.
  • Cei care au avut succes și-au ales cu grijă bătăliile, s-au comportat convingător când a fost cazul și au avut curajul să înfrunte cu încredere situațiile dificile.
  • Un alt punct forte al acestora este abilitatea de a recunoaște modul în care stările lor de spirit, emoțiile îi afectează pe ceilalți.
  • Ei sunt capabili să înțeleagă și să reacționeze la emoțiile celorlalți și să adopte un comportament potrivit.

Cum vă puteți crește EQ-ul

  • Fiind convingător și exprimând emoții dificile atunci când este necesar.
  • Menținând o atitudine pozitivă.
  • Încercând să rămâneți stăpâni pe dumneavoastră și să gestionați stresul.

Alte articole recomandate:

Este oare necesară schimbarea culturii organizaționale?

Despre munca în sistem de program partajat

Managementul personalului pe o navă care se scufundă

De ce este atât de mare rezistența angajaților la schimbare?

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *