Blog

Blog
Câteva sfaturi pentru a deveni mai productivi

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Câteva sfaturi pentru a deveni mai productivi

Zilele astea, să ai la dispoziție o mulțime de resurse e de la sine înțeles. Avem din ce în ce mai multe instrumente și unelte și totuși continuăm să ne zbatem pentru a fi mai productivi. Și chiar trebuie să fie așa?

Vă ofer mai jos câteva sfaturi pentru a deveni mai productivi fără toată această zbatere ca peștele pe uscat…

Descoperiți când sunteți mai buni

Unii dintre noi dau tot ce au mai bun dimineața devreme. Pentru alții s-ar putea ca acest lucru să se petreacă seara târziu sau la mijlocul zilei. A ști când sunteți în deplinătatea forțelor vă poate aduce beneficii uriașe când vine vorba de programarea treburilor pe care le aveți de făcut.

Fixați obiective

Determinați la începutul fiecărei zile ce rezultat veți obține. Nu vă faceți griji dacă nu au ieșit toate detaliile au ieșit așa cum au fost planificate. Stabilind o intenție sau un rezultat vă veți imagina și modalitățile de a le obține.

A ști ce contează

Multora le lipsește claritatea în privința livrabilelor cheie. Cu toții știm că 20% din ceea ce facem ne va aduce 80% din rezultate. Care sunt acești 20% care au cel mai mare impact pentru voi? Dacă nu știți, atunci trebuie să aflați cât mai repede.

Începeți cu provocarea cea mai mare

Chiar dacă este tentant să începem cu lucrurile cele mai simple și să începem să le bifăm pe listă, ar fi bine să evitați asta. Începeți cu sarcina cea mai grea. Oricare ar fi această sarcină, începeți cu ea și realizați-o prima.

Controlați întreruperile

Birourile moderne, deschise, sunt zgomotoase. Chiar dacă sunt foarte bune pentru echipe și pentru munca în grup, uneori se simte nevoia unui spațiu mai liniștit. Atrăgeți-le atenția celor din jur atunci când aveți nevoie de un pic de timp în care să fie liniște și să nu fiți întrerupți.

Delegați mai mult

Dacă coordonați o echipă, membrii acesteia pot prelua anumite lucruri din mâinile voastre. Pot fi, de exemplu activități de rutină sau anumite apeluri telefonice.

Eliberați-vă anumite momente din program

Cu cât veți avansa pe scara ierarhică, cu atât vi se va umple programul de ședințe. Cu programul deschis și pentru ochii altora, s-ar putea să constatați că nu mai aveți timp să faceți anumite lucruri. Obișnuiți-vă să vă fixați anumite lucruri pe care le aveți de făcut ca ședințe, astfel încât acele momente să nu vă poată fi luate de alții.

Fiți realiști

Aminitiți-vă că sunteți ființe umane și nu roboți. Este foarte simplu să vă faceți o listă nerealistă cu lucruri pe care le aveți de făcut. Am făcut chestia asta cu toții pentru că ne place să fim de ajutor. Obișnuiți-vă să vă fixați ținte ambițioase, dar realiste.

Până la urmă ameliorarea productivității este un proces continuu. Începeți cu câțiva pași simpli și priviți cum începeți să realizați mai multe cu din ce în ce mai puțin efort.

Alte articole pe care poate nu le-ați citit:

Metodologia reușitei pentru evaluarea anuală

A fi oportunist fără a fi inoportun

Metoda SWOT pentru a decide repede și bine

Managementul la distanță și impactul asupra colaboratorilor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *