Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Metodologia reușitei pentru evaluarea anuală

Poate că vă târâți un pic picioarele la gândul că trebuie să mergeți la evaluarea anuală. Și totuși puteți să profitați de acest schimb și să-l folosiți în interesul dumneavoastră, dacă vă pregătiți cu grijă. Pentru structurarea discursului și a vă scoate în față trebuie să țineți cont de situația inițială, munca de realizat, acțiunile de condus și rezultatele obținute.

Departe de un simplu bilanț al ultimelor luni, întrevederea anuală este ocazia unui schimb cu superiorul dumneavoastră pe subiecte precise (evoluția funcției dumneavoastră, formarea profesională, perspectivele de carieră etc.). Problema, conform unei anchete internaționale, se referă la faptul că 94% dintre evaluatori consideră că au pregătit perfect întrevederea, dar dintre cei evaluați doar 62% cred asta. Pentru ca această întâlnire să nu fie sterilă, trebuie să o fi pregătit, iar această metodă vă va permite tocmai obținerea unui avantaj real.

Situație, sarcini, acțiuni și rezultate

Fiecare dintre aceste cuvinte corespund unei etape precise a discursului dumneavoastră. Situația vă incită la demararea discuției printr-o descriere succintă a contextului (cine, ce, când, unde, cum). Sarcinile detaliază ceea ce ați avut de făcut, subliniind constrângerile sau provocările de depășit (termene, costuri, probleme). Apoi cu acțiunile descrieți ceea ce ați făcut, măsurile pe care le-ați luat pentru a vă îndeplini sarcinile. Această descriere trebuie să pună în valoare competențele căutate și apreciate de către angajatorul sau superiorul dumneavoastră, dar fără a le enunța explicit. În fine, rezultatele vă permit să trageți concluziile arătând unde au dus eforturile voastre.

Un schimb structurat și ilustrat

În practică explicați prin exemple că vânzările societății erau în scădere (situația), ați avut ca sarcină recâștigarea unor segmente de piață, ceea ce ați și făcut prin lansarea unor noi produse și creșterea bugetului de comunicare (acțiuni). Rezultatul: vânzările au progresat cu 3% într-un an. Fie că obiectivele au fost sau nu atinse, adăugați un strat, subliniind reușitele, care nu apar întotdeauna în cifre. Cum ar fi faptul de a fi dezvoltat rețeaua, de a fi obținut recunoașterea din partea șefilor altor servicii, etc.

Pentru o întrevedere valoaroasă

În mod ideal, povestea fiecăreia dintre misiunile dumneavoastră trebuie să dureze 1 până la 3 minute. În cadrul discursului insistați pe faptele cuantificabile și măsurabile („am crescut cu 15% performanțele echipei mele”), mai mult decât pe cele subiective („sunt foarte satisfăcut de prestațiile mele”). Punctați schimbul cu fraze care vă întăresc mesajul, cum ar fi „A fost foarte dur, dar a meritat.” De obicei, recrutorii utilizează această tehnică la angajare, dar reluând-o pentru dumneavoastră veți demonstra că discursul, gândurile și raționamentul vă sunt clare, structurate și pline de sens! Și acest lucru vă pune în valoare și vă motivează cererea de promovare ori de mărire a salariului…

Alte articole complementare:

Regulile de bază ale angajaților de elită

Cum răspundeți unei obiecții despre preț

Idei preconcepute despre managementul schimbării

Gânduri nocive de eliminat pentru a reuși

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *