Ce știți despre noi?
Această întrebare este pusă la un interviu de recrutare pentru a măsura interesul real în ocuparea postului și în organizația care angajează.
Dacă nu reușiți să oferiți un răspuns bun la această întrebare, interviul este practic terminat. De ce i-ați interesa pe ei, dacă pe voi nu vă interesează cine sunt?
Așa că, orice candidat inteligent vine pregătit pentru o asemenea discuție pentru a arăta că este cu adevărat interesat. Acesta nu apasă la întâmplare pe butonul care trimite candidatura spre recrutor…
Deci ce știți despre ei?
Dacă nu știți prea multe despre ei, se va presupune că nu sunteți foarte interesați de postul oferit. Pentru că dacă ați fi cu adevărat interesați, ați ști destule lucruri despre companie pentru a răspunde bine la această întrebare.
Căutați date despre angajator
Acesta este primul lucru pe care trebuie să-l faceți din mai multe motive. În primul rând vă va ajuta să răspundeți la această întrebare. Apoi vă va ajuta să evitați angajatorii de slabă calitate și să găsiți întrebările potrivite pentru finalul interviului, când sunteți de obicei întrebați: „Aveți vreo întrebare pentru noi?”
Aflați tot ce puteți. Mai întâi citiți descrierea jobului, frază cu frază pentru a fi siguri ce caută și cum vă potriviți cu cerințele.
Apoi:
- Examinați websiteul angajatorului. Citiți cu atenție toate secțiunile;
- Căutați numele angajatorului pe Google și vedeți ce găsiți. Clienți? Competitori? Probleme?
- Căutați profilul LinkedIn al companiei și examinați profilele angajaților cu care s-ar putea să fiți conectați (networking!);
- Dacă este o companie privată, legea spune că trebuie să-și publice rezultatele anuale. Așa că verificați diferitele siteuri pentru a verifica cifra de afaceri, profiturile, personalul, conducerea, patronii și multe altele.
Notați ceea ce ați găsit
Listați-vă faptele cheie despre organizație, cum ar fi:
- Ce fac;
- Produsele sau serviciile, cu o atenție deosebită la numele acestor produse și servicii;
- Angajații cheie;
- Dimensiunile generale, atât din punct de vedere al veniturilor cât și al numărului de angajați;
- Locațiile (dacă au mai mult de una);
- Principalii competitori și cum se compară cu aceștia în termeni de mărime. Profitabilitate, în ce sunt mai buni sau mai răi și orice altceva găsiți;
- Le-ați folosit produsele sau serviciile? A fost o experiență plăcută sau una proastă?
- Căutați review-uri despre produsele sau serviciile lor.
Notați absolut orice despre jobul dorit care vă ridică semne de întrebare. Parte aceea a organizației crește sau e în declin?
Dacă vedeți ceva care vă interesează cu adevărat, notați-vă, dar fiți foarte atenți la aspectele negative (de exemplu, s-ar putea să nu vă placă deloc produsele lor).
Repetați răspunsul la întrebare
Pe măsură ce vă pregătiți, repetați răspunsul încercând să răspundeți cu beneficiile pe care le pot obține angajându-vă. Presupunând că conexiunile și realizările voastre sunt relevante pentru job, puteți spune ceva legat de ele.
Nu exagerați cu complimentele. Demonstrați că ați făcut destule cercetări pentru a arăta că sunteți cu adevărat interesați să lucrați în organizație, dar evitați să păreți un spion.
În loc de concluzii
Răspunzând acestei întrebări și acordând timp pregătirii ei, veți putea răspunde cu succes și încredere alteia: „De ce ar trebui să vă angajăm?”
Succes!
Alte articole complementare:
Cum își păstrează puterea directorii disperați după ea
Despre excelență în management și în multe alte lucruri