Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Planul dumneavoastră de afaceri

Ați observat că atunci când oamenii nu știu ce fac și nu au un plan de acțiune bine definit sunt înclinați să alerge după orice strălucește? Acest lucru este evident de cele mai multe ori și în afaceri.

Am ajutat la pornirea mai multor afaceri și din proprie experiență știu că majoritatea nu au un business plan scris. Nu au nicio strategie de marketing, ceva care să furnizeze niște linii directoare ori vreo foaie de drum. Acest lucru le face complet sensibile la orice idee strălucitoare pe care o întâlnesc pe drum. Proprietarii de afaceri pe care i-am ajutat să-și scrie planul de afaceri găsesc de multe ori acest proces informal și nu pot să creadă că un business plan formal poate face diferența.

Fără un plan formal puteți cădea cu ușurință victimele unor idei care sună sau arată bine. Și nu veți duce lipsă de extraordinare idei disponibile. De fapt chiar și o idee proastă poate părea bună dacă nu știți ce trebuie să faceți. Marile idei vin în haite și puteți irosi mult timp și bani fugărindu-le. Cel mai bun pariu pe care-l puteți face este să vă faceți planul, să-l scrieți și apoi să lucrați în conformitate cu acesta, concentrându-vă pe ideile și conceptele care-l vor împinge înainte spre obiectivele dumneavoastră.

Trebuie să vă adaptați și să vă schimbați pe baza experienței. Un plan pe care-l păstrați „în cap” este o rețetă a dezastrului. Atunci când nu urmăriți un plan scris tot ce se învârte în jur va părea o idee bună. Și țineți minte că atunci când nu știți unde mergeți, orice drum vă va duce acolo. Totuși, o dată ce ați aflat unde mergeți, veți ști exact ce trebuie să faceți.

Este un sentiment minunat să aveți planurile puse la punct. Știți unde mergeți și cum ajungeți acolo. Acest lucru vă dă puterea discernământului. Fiecare idee se potrivește sau nu planului. În loc să vânați tot ce este nou, vă puteți investi energia lucrând doar cu conceptele care vă vor apropia de scopul dumneavoastră.

Oamenii din vânzări uită adesea să-și scrie planul de vânzări și acest lucru este o mare greșeală. Ca om de vânzări aveți nevoie de un teritoriu și un plan de marketing. Trebuie să știți de unde vin vânzările, o idee despre când vor veni și ce volum de vânzări va produce teritoriul dumneavoastră. Întâlnirea lunară trebuie să fie doar o explicație despre cât de departe ați înaintat conform planurilor.

Nu am de gând să intru în detalii aici, dar planul dumneavoastră de afaceri trebuie să înceapă cu definirea unei misiuni. La fel planul teritorial sau de vânzări. Este o afirmație foarte simplă a ceea ce planificați să faceți. O dată ce ați făcut asta nu mai trebuie decât să încropiți un plan pentru a o îndeplini. Și nu lăsați ideile cu care vin ceilalți să vă distragă.

Articole complementare recomandate:

Fraze de evitat pentru a avea succes

Nu delegați mai mult ci mai eficient

Principalii factori care contribuie la lipsa de satisfacție la locul de muncă

Cum îi faceți pe membrii echipei să vină pregătiți la ședințe

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *