Blog

Blog
Găsiți întreprinderea, profitați și schimbați

Comments (0) - Dezvoltare Personală

Găsiți întreprinderea, profitați și schimbați

Aveți de rezolvat următorul paradox: a uita de propria persoană pentru a înțelege mai bine întreprinderile sau a fi egoiști pentru a vă apăra mai bine interesele.

Dificultatea nu vine din piață, ci din modul de abordare. Pentru a avansa este necesar să cunoașteți terenul pe care acționați, ceea ce echivalează cu evacuarea oricărei preocupări excesive din partea voastră. Iată principalele piste de reflecție de exploatat, scrise sau tacite, pe care trebuie să le cunoașteți.

A fi mai egoiști decât întreprinderea

Înainte de a vă hotărâ pentru un post sau o întreprindere, puneți-vă mai multe întrebări de bază: Sectorul acesta este într-o tehnologie care poate fi detronată în timp de alta? Cum acționează celelalte întreprinderi? Întreprinderea vizată este sănătoasă? Ce tip de proiect lansează concurenții? Internetul amenință la un moment dat postul vizat? Ce talie a întreprinderii are viitor? Ce tip de contract este preferabil? Nu există răspunsuri exhaustive, ci tendințe ale pieții. Întreprinderile mici, adesea noi, crează locuri de muncă, cele mari fac progrese în privința productivității micșorându-și efectivele; sectorul serviciilor umflat de interimat, timp parțial și sub-contractare implică de multe ori schimbări frecvente, masa salarială fiind variabila cea mai importantă pentru păstrarea competitivității sale. Pregătiți-vă să munciți sub diferite forme contractuale: contracte pe durată determinată sau nedeterminată, interim, management de tranziție, freelancer, portaj salarial… Etica care se identifica cu un job se macină, contractul moral între angajat și angajator se face praf și este mai bine uneori să fiți liberi de orice angajament. Interesul dumneavoastră primează față de cel al întreprinderii. Nu-i datorați nimic. Iar ea, pe de altă parte, face ce trebuie să facă. Responsabilul său acționând în fiecare moment gândindu-se și el la sine, iar legăturile pe care le credeați solide se rezumă la considerațiile cu care vi se anunță concedierea. Lumea întreprinderilor se schimbă foarte repede și trebuie să vă schimbați încă și mai rapid pentru a vă păstra o activitate în permanență. O întreprindere este un mijloc sigur de a câștiga bani, nu de a face carieră. Ea vă concediază fără rușine, părăsiți-o fără regrete…

Exploatați tehnica care deja v-a reușit

Ieri, întreprinderile paternaliste garantau siguranța locurilor de muncă dacă rezultatele erau bune. Astăzi, rezultatele excelente pot anunța un degresaj pentru a le îmbunătăți. Este la fel de dificil să găsești un loc de muncă pe cât este de periculos să-l păstrezi pentru prea mult timp. În fiecare zi sunt create locuri de muncă, iar altele dispar. Încă o dată, analizați-vă reușitele de la începutul vieții profesionale, comportamentele adoptate pentru a le obține, post cu post, întreprindere cu întreprindere. Veți observa foarte des că factorul declanșator în nouă cazuri din zece este încrederea. Încrederea recrutează adesea în plus pentru posturi care nu au fost niciodată afișate pe piață și completate într-un mod direct: ați muncit cu Ixulescu la un proiect într-o firmă la un moment dat, Ixulescu conduce acum o nouă activitate, vă sună și vă propune să vă alăturați echipei sale. Totul se face fără teste, fără filtre, fără intermediari, dacă nu luăm în considerare experiența trăită împreună și încrederea instalată între voi. Ați reușit deja prin această abordare, continuați să o exploatați pentru că este cea mai eficace.

Cum să evitați joburile putrede

Întrebați-vă ce face un angajator care are un post disponibil? Încearcă întâi promovarea sau realocarea internă, caută printre candidaturile spontane, se uită în anturajul său apropiat sau în familie, își întreabă acționarii, partenerii de afaceri… În lipsa unui rezultat îl comunică la agenția de ocupare a forței de muncă și publică un anunț pe diferite site-uri de recrutare, exploatează rețelele sociale, bazele de date pe meserii… Fără rezultat. Și atunci încredințează căutarea unui cabinet de recrutare. Asta înseamnă că în cea mai mare parte a timpului, postul oferit de un cabinet a fost refuzat de alții totuși mai bine plasați: relații ale directorului general, protejați ai acționarilor, recomandări ale prietenilor… Această respingere într-o perioadă în care mii de angajați de calitate caută o schimbare ascunde de multe ori un loc de muncă dificil sau fără viitor. Este mai bine să fiți atenți atunci când sunteți convocați de un vânător de capete, puneți o mulțime de întrebări, interesați-vă, făceți-vă propria anchetă, gândiți-vă bine înainte de a vă hotărâ. Într-o epocă în care internetul și rețelele sociale pun în legătură candidații și angajatorii sub nasul cabinetelor de recrutare, fiți atenți. Nu toate posturile încredințate unor cabinete sunt putrede, dar, ca regulă generală, comportă mize delicate și riscuri mai mult sau mai puțin mărturisite la care trebuie să vă gândiți.

Schimbarea postului sau a întreprinderii

Trebuie să alegeți o strategie. Una singură o dată. A alege prea multe nu este bine. Astăzi, este dificil, dacă nu imposibil să vă schimbați întreprinderea și funcția în același timp. Dacă credeți că ați făcut totul în postul dumneavoastră și aspirați la noi responsabilități, prima posibilitate este de a rămâne în întreprindere si să profitați, uneori după o așteptare destul de lungă, de o promoție internă pe baza reușitei voastre în postul ocupat până atunci și de calitățile pe care le-ați demonstrat. O promovare internă costă mai ieftin decât un recrutor extern, așa că întreprinderile sunt dispuse să vă acorde încredere pentru o nouă meserie. A doua posibilitate constă în părăsirea întreprinderii care nu vă oferă oportunități pentru a căuta în exterior. În acest caz, veți fi „cumpărați” pentru un savoir-faire, competențele și talentul vostru: nu vi se va propune un post pentru care nu posedați cerințele tehnice și nici competențe dovedite. Deci schimbați întreprinderea, dar nu meseria, sau schimbați meseria, dar rămâneți în aceeași întreprindere. Poate că nu mai vreți să faceți această meserie, dar este calea obligatorie pentru a schimba la un moment dat, pe baza rezultatelor obținute ușor într-un post pe care-l cunoașteți perfect. Înainte de a vă angaja, verificați dacă se practică promovarea internă în întreprindere. O dată ce ați dat satisfacție pe post, puteți adopta o strategie de schimbare a jobului prin promovare internă, pe baza încrederii câștigate.

A se aventura precum Cristofor Columb

Este mai bine să repet: trebuie să acționați cu un obiectiv de cucerire, să găsiți un job și nu să ocoliți șomajul. Cucerirea este motrice, ocolirea neproductivă. Piața de azi este ilizibilă. Pe internet sunt publicate milioane de anunțuri, adesea aceleași pe site-uri diferite, adesea vizibile multă vreme după ocuparea postului. Și există și anunțuri false pentru a genera CV-uri pentru brokeri. Se estimează că toate aceste posturi (din mediile de recrutare, cabinete, agențiile de ocupare a forței de muncă) reprezintă 20% din ofertele de pe piață la un moment dat. A ataca această parte înseamnă să vă înecați în masa căutătorilor de joburi și în violența competiției. 90% dintre candidați țintesc 20% dintre posturile refuzate de alții mai bine plasați. Lăsați bineînțeles alertele pe site-urile de recrutare, nu se știe niciodată, dar investiți numai cât trebuie, probabilitatea de a găsi fiind minimă, și folosiți-vă timpul și energia pentru alte acțiuni. Acționați fără să așteptați degajarea pieței, necunoscutul destinației finale nu este un motiv de imobilitate. În fața acestui ocean imprevizibil, mijlocul cel mai sigur de a vă atinge scopul este de a avea unul, de a vă face un plan pentru realizarea lui, de a vă organiza în consecință, pentru a fi gata să schimbați când vi se oferă ocazia. Obiectul vostru de azi are puține șanse să fie și cel de mâine, într-atât evoluează criteriile de apreciere. Dacă nu puteți face previziuni, faceți pregătirile și avansați. Cristofor Columb a ratat Indiile, dar a descoperit America. Nu-și imagina această destinație pentru că existența ei era necunoscută. Veți rata adesea posturi vizibile pe piață și le veți cuceri pe cele a căror existență o ignorați.

Alte articole pe care poate nu le-ați citit:

Gestionați-vă propria imagine cu ajutorul ferestrei lui Johari

7 întrebări pentru a angaja cei mai buni candidați

5 trucuri pentru a vă capta publicul în 60 de secunde când țineți un discurs

Alte 10 definiții pentru leadership

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *