Blog

Blog
Planificarea pentru succes – obiective mici pot duce la câștiguri mari

Comments (0) - Uncategorized

Planificarea pentru succes – obiective mici pot duce la câștiguri mari

Obiectivele pe termen lung pot fi minunate, dar stabilirea unora mai mici vă poate ghida spre realizări mai mari.

Cum vă conectați obiectivele afacerii pe termen lung cu specificul fiecărei zile? Ca lider al unui busines ar trebui să încercați să faceți un pas înapoi pentru a vă gândi unde mergeți și ce ar trebui să faceți. Dar a păstra imaginea de ansamblu în minte, în timp ce vă aflați în primele linii, este complet altceva.

De aceea îmi place să implementez borne: scopuri specifice, măsurabile, spre care puteți tinde, le puteți partaja și celebra cu echipa voastră. Nu sunt doar niște ținte, sunt borne ale unei călătorii mai lungi. Și pentru că sunt specifice și măsurabile, nu există de obicei dubii dacă le-ați atins sau nu.

Bornele ca markeri

Gândiți-vă cum își mijește ochii un artist pentru a observa caracteristicile unui peisaj și (în mod metaforic) mijiți-vă ochii în timp ce priviți spre locul în care vreți să vă purtați afacerea. Uitați-vă după puncte de reper de-a lungul drumului în timp ce ați urma direcția bună.

De exemplu, în cazul unei afaceri în domeniul software-ului, bornele importante ar fi versiunile noi, noile platforme și produse. Trecerea de la Windows la un WebApp poate fi o bornă importantă într-o strategie pe termen lung. Poate că un magazin de încălțăminte își poate alege ca borne introducerea unei linii noi de produse sau apariția în căutările pe internet ca magazin de pantofi de sport, în locul unui simplu magazin de încălțăminte generalist. O afacere de design grafic orientată mai mult spre online decât spre print, ar putea să caute să adauge postări pe site-urile de profil de social media, fiind capabilă să gestioneze imagini care lucrează cu site-uri responsive pe desktop sau mobil, ori lansând identități pe social media. Fiecare dintre aceste exemple implică nu numai realizări, dar și mișcarea într-o anumită direcție de business.

Uneori borne aparent generice sunt semnificative ca etape intermediare. Un context specific le poate face strategice. Poate că magazinul de pantofi poate să depășească vânzări de 100.000 într-o lună doar cu o configurare strategică ori firma de design grafic poate ajunge la proiecte responsive doar mutându-se pe o platformă de software diferită. Aceste cazuri sunt comune, în special atunci când voi, ca proprietari de afaceri, le folosiți pentru a indica o direcție pe termen lung.

Creați borne pe care le puteți urmări

Bornele ideale sunt ușor de partajat cu echipa, dar și ușor de înțeles și urmărit. Scopul este de a nu avea dubii referitor la ceea ce au înțeles și dacă ați reușit să ajungeți la ele. Deschiderea conturilor cu unul sau mai mulți distribuitori importanți de pantofi de sport este o bornă specifică și măsurabilă. Designul unui profil grafic pe social media pentru un prim client, pe trei sau mai multe platforme de social media este de asemenea specific și măsurabil.

Luați în considerare testarea bornelor, întrebându-vă cum veți ști că au fost atinse. Generalitățile vagi din descrierea misiunii – cum ar fi „super design” sau „a deveni cel mai bun magazin de sport din…” – nu sunt borne. Acestea au tendința de a fi greu de măsurat și nu sunt specifice. Atunci când ceva vag este cu adevărat important pentru afacerea dumneavoastră, încercați să-i găsiți un substituent utilizabil. Într-un business de software, pot fi puse numere în dreptul „serviciului clienți excelent” împărțind apelurile la numărul total de utilizatori, urmărind media minutelor per apel și măsurând update-urile pe care utilizatorii au nevoie să le downloadeze. Un magazin de pantofi ar putea măsura dacă este „cel mai bun” prin poziția de pe site-urile de opinii ale clienților.

În ce fel aceste lucruri vă îmbunătățesc afacerea

Ceea ce am văzut în mod repetat de-a lungul anilor conducând afaceri este că țintele mari au nevoie de borne concrete pentru a deveni reale și mai ușor de gestionat. Oamenii lucrează mai bine atunci când au de atins ținte pe termen scurt decât atunci când aleargă după unele mult mai mari. Și am mai observat că oamenilor le place să fie capabili să-și măsoare progresul și realizările în mod obiectiv, independent de opinia unui șef sau a unui supervizor.

Atunci când se ating anumite borne, celebrați-le. Săriți calul uneori. Amintiți-vă de echipa României de fotbal în care toți erau blonzi, la Campionatul Mondial din Franța! Dați o petrecere ori invitați-vă echipa la un eveniment special! Oamenii care-și împărtășesc îngrijorările când lucrurile nu merg bine merită să sărbătoarească o victorie.

Iar celebrarea vă poate duce spre următorul checkpoint!

Alte articole pentru dumneavoastră:

Decizii care vă definesc ca antreprenor

Cum să vă dezmeticiți când ați scăpat lucrurile din mână

Chiar trebuie să ne pregătim pentru job-urile de mâine?

Managementul și starea de bine a colaboratorilor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *