Blog

Blog
Emailuri – 5 erori de evitat pentru a fi citiți

Comments (0) - Uncategorized

Emailuri – 5 erori de evitat pentru a fi citiți

Capacitatea dumneavoastră de a scrie un mesaj convingător este o competență foarte importantă în ziua de azi. Suntem cu toții debordați de acele mesaje care ne saturează inboxul și pe care nu avem timp să le citim în totalitate. Și atunci survolăm rapid conținutul cutiei poștale în căutarea expeditorilor cunoscuți și a obiectelor atrăgătoare, pentru a face o selecție a celor care ne interesează cu adevărat. În calitate de expeditori, aveți interesul să vă îngrijiți redactarea emailurilor pentru a-i face pe destinatari să-și dorească să le deschidă. Dacă vreți cu adevărat să fiți citiți, înainte de a da clic pe „send”, asigurați-vă că ați evitat principalele erori comise de obicei.

Înșelăciunea în privința mărfii

Ați primit probabil deja un email care vă momește cu un obiect promițător, dar care se dovedește o dată deschis o mare decepție, un cadou ridicol într-un ambalaj aurit. Dacă faceți un asemenea mail veți abuza de destinatar o primă și singură dată. Dacă obiectul pe care-l indicați dă de gândit că ați relaționat deja, că așteaptă răspunsul la o întrebare, vă veți pierde toată credibilitatea, iar data următoare interlocutorii dumneavoastră nu vă vor mai deschide mesajul. Nimănui nu-i place să fie tras pe sfoară.

A pune un subiect prea lung

Nu puteți ști dacă destinatarul vostru va primi mailul pe un calculator, pe o tabletă sau un smartphone și nu știți câte caractere poate citi pe linia de subiect. De aici interesul să puneți întâi informația cea mai importantă, pentru că dacă nu-și poate face o idee pornind de la subiect, șansele de a deschide mesajul scad considerabil.

Omiterea unei legături personale

Cea mai mare parte a mesajelor emană de la expeditori necunoscuți. Puteți introduce un indiciu în subiect care să-l facă să înțeleagă pe cel care-l descoperă în inboxul său că ați vorbit la telefon sau v-ați întâlnit. În orice caz elemente care lasă să se presupună că aveți deja o relație personală. Dacă puneți acest lucru la începutul subiectului, emailul vostru va fi cu siguranță deschis.

A nu indica o conexiune locală

Din aceleași motive, dacă indicați în subiect o legătură geografică cu destinatarul, dacă întreprinderea dumneavoastră se află în același oraș, dacă puteți semnala o localizare similară în trecut sau în prezent (pentru postul vostru momentan sau cel de ieri, în timpul studiilor, a copilăriei etc.), îi veți sugera că faceți parte din aceeași comunitate, ceea ce poate fi suficient pentru a-i capta atenția și a da clic.

A nu suscita curiozitatea

Prima regulă pentru a redacta un titlu pe web este de a crea o reacție de curiozitate, care-l incită pe cititor să dea clic pe un link pentru a găsi răspunsul la o întrebare. Un subiect de email foarte interesant atrage adesea cititorul și acesta merge mai departe, pentru că îi este greu să reziste în satisfacerea propriei curiozități.

Utilizarea cuvintelor conținute în spam-uri

Anumite cuvinte cu cârlig vă vor trimite mesajul direct printre cele nedorite. Evitați să puneți în subiect sau în corpul mailului cuvinte care declanșează filtrele anti-spam, cum ar fi „sex”, „viagra”, asteriscuri ori expresii sau fraze calificate ca fiind plictisitoare pentru că sunt folosite în marketing, dar și semne de exclamare.

Folosirea unor expresii de vânzare agresivă

Interziceți-vă tehnicile de vânzare agresivă sau hard selling. Îl veți face cu acestea să fugă pe cititor, care va face imediat clic pe ștergerea mesajului. Cu titlu de exemple: „ultima șansă”, „acționați acum”, „mai ieftin”, „cumpărați”, „finanțare”, „reducere”, „ofertă excepțională” etc. Aceste expresii declanșează un filtru anti-spam, iar dacă nu, îl vor contraria cu siguranță pe destinatar și vă va șterge mesajul fără a-l citi. Și chiar dacă oferta dumneavoastră este excepțională, trebuie să evitați aceste înflorituri.

Neglijarea momentului de trimitere

Momentul trimiterii este determinant. Unii răspund mai ușor în timpul orelor la birou, alții în weekend. Dumneavoastră trebuie să înțelegeți care este cel mai bun timing pentru a ajunge la destinatar în momentul zilei când este susceptibil să vă deschidă mesajul. Puteți investi timp și energie pentru a descoperi care sunt cele mai bune cuvinte și momentele cele mai propice, iar singurul mod de a afla este să vă testați mesajele trimițând o serie la prieteni pentru a vedea care obține cele mai multe răspunsuri.

Alte articole pe care poate nu le-ați citit:

Despre dictatura urgențelor

Cum să excelați în automotivare

Ce nu trebuie să-i spuneți niciodată patronului

Cum răspundeți unei obiecții despre preț

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *