Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

7 mentori de exploatat fără ca ei să știe

Mentorii buni schimbă adesea într-un mod determinant traiectoria întreprinderii dumneavoastră, vă fac să vedeți lucrurile diferit și să descoperiți cele mai bune modalități de a vă dezvolta afacerea. Și asta fără să-i remunerați, ci pur și simplu împătășind cu ei experiențe și lecții. Ceea ce este savuros cu acești mari mentori este că în cea mai mare parte a timpului nici nu știu că sunt așa ceva. Vă puteți ameliora pur și simplu observând profesioniștii care au reușit din anturajul dumneavoastră. Și vă puteți lipsi de relații formale și tarifate cu mentori patentați. Iată câteva dezvăluiri despre marii mentori de exploatat fără a le spune nimic.

Angajații și colegii

Mentorul este cel care sfătuiește ori vă inspiră un comportament sau un mod de lucru. Adesea și în multe domenii, cei mai buni consilieri sunt cei care lucrează alături de voi. Membri personalului, prestatarii ori furnizorii obișnuiți, puternic ancorați în cotidianul întreprinderii dumneavoastră, ei sunt cei mai bine plasați pentru a vă furniza sfaturi și a vă da idei pentru a face gestionarea organizației mai ușoară și creșterea mai rapidă.

Superiorii ierarhici și patronii

Atunci când lucrați cu un superior ierarhic ori cu un patron mai mulți ani în aceeași întreprindere, el este mentorul dumneavoastră dacă vreți și îl acceptați în această postură. Nu este un rol oficial, dar dacă observați în mod constant ce face pentru a reuși în afaceri, în pilotarea activității cu diferiți clienți, managementul echipelor și dacă vă inspirați pertinent în propria activitate, ați beneficiat de un mentorat nemărturisit.

Familia

Aveți cu siguranță printre membrii familiei profesioniști din diferite domenii de activitate. Nimic nu vă împiedică să priviți cum își exercită cu succes chiar o profesie foarte îndepărtată de a voastră, în special prin prisma metodelor, abordărilor și subtilităților pentru a gestiona, a organiza, a negocia, a vinde, a rentabiliza și a dinamiza. Fără ca ei să o știe, vă pot transmite un savoir-faire metodic pe care îl puteți transfera spre afacerea dumneavoastră adaptându-l.

Investitorii dumneavoastră

Dacă ați reușit să adunați niște investitori pentru a vă lansa propria întreprindere, întrețineți cu fiecare relații de calitate. Dacă i-ați ales și ei v-au urmat în întreprinderea dumneavoastră este pentru că aveți puncte de vedere identice referitor la pertinența unei strategii. Nu vedeți în ei doar niște furnizori de bani și întrețineți cu ei o relație care să vă permită să profitați de valoarea adăugată profesională pe care o exercită cu succes în alte sfere decât cele ale dumneavoastră. Nu treceți pe lângă bogăția făcută din talente și experiențe amestecate.

Liderii de opinie

Mentorii dumneavoastră pot fi Bill Gates, Warren Buffet, Steve Jobs, Ken Blanchard ori Tom Peters fără a-i întâlni vreodată. Ei pot cu toții să contribuie la fasonarea parcursului dumneavoastră profesional prin exemplul personal, istoria reușitei lor și abordarea unei piețe, a unui produs ori a creativității lor. Sute de lideri de opinie își împătășesc știința afacerilor prin intermediul unui blog, al unor cărți, a unei emisiuni ori a unei biografii. Un mentor nu are nevoie să fie așezat lângă dumneavoastră pentru a vă ajuta să schimbați lumea…

Clienții

Dacă sunteți în căutarea unor sfaturi pentru a vă face organizația mai puternică și mai rentabilă, cei mai bine plasați pentru a vă lumina sunt clienții. Cei care vă cumpără produsele și sfaturile apreciază deja modul dumneavoastră de lucru și au cu siguranță o idee sau două despre ce ați putea face pentru a vă ameliora. Este pur și simplu marketing și maniera cea mai sigură de a le furniza ceea ce vor să cumpere.

Comercialii

Aceștia sunt mentori prețioși pentru că sunt cei care vă cunosc cel mai bine clienții și mai ales prospecții. Ei sunt prezenți la sursă, la primul contact cu un prospect și descoperă cu prioritate reacțiile lor pozitive sau negative referitor la oferta dumneavoastră. Ei vă pot da un feedback extraordinar, cu atât mai mult cu cât există atâtea reacții ale clienților potențiali. În același fel, de câte ori cumpărați un produs ori un serviciu, analizați foarte bine tehnica de abordare a comercialului cu care tratați și identificați ideile pertinente care pot fi transferate în propria afacere.

Alte articole recomandate care poate v-au scăpat:

Ce înseamnă să fii lider inovator în ziua de azi

Managementul critic și alte moduri de a demotiva

Cum evaluați brandul de angajator

Calitatea vieții la locul de muncă impactează performanțele întreprinderii

 

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *