Blog

Blog

Comments (1) - Uncategorized

Deveniți coach-ul propriei schimbări profesionale în 5 etape

Constrângerea între dorința de schimbare și teama de a se arunca în necunoscut este trăită astăzi de un mare număr de profesioniști. Chiar dacă mulți angajați simt nevoia de a se mișca din curiozitate, din dorința de a fi provocați ori pentru a părăsi o situație nesatisfăcătoare, puțini sunt aceia care își fac curaj pentru a sări. Este cu atât mai adevărat într-un context economic tensionat. Dumneavoastră unde vă aflați? În ciuda conjuncturii, nimic nu vă împiedică să vă regândiți proiectul personal și să vă proiectați altfel ori mult mai departe. Pentru a reuși acest pariu și a deveni coach-ul propriei cariere, iată 5 etape indispensabile de străbătut.

Recentrați-vă asupra propriei persoane

Acordați-vă un timp de reflecție. Pentru a face acest lucru, iată câteva întrebări pe care trebuie să vi le puneți: am cu adevărat plăcerea de a mă trezi dimineața pentru a merge la lucru? Postul meu actual îmi acoperă nevoile de sens, de schimb, de securitate financiară, de recunoaștere și de libertate de acțiune? Am niște obiective clare în coerență cu propriile obiective de carieră? Ce mă motivează în munca mea, ce mă demotivează și cât timp dedic acestor lucruri? Am un echilibru? Dacă multe dintre aceste răspunsuri sunt negative, este timpul să acționați.

Proiectați-vă în viitor

Care ar fi situația dumneavoastră ideală în 3 ani? Ce sector de activitate, ce post, ce tip de organizație? Învățați să visați. În acest stadiu, este vorba de a vă acorda autorizația să schimbați, să aspirați la o altă situație ori de a merge mai departe pe calea actuală. Această fază acționează adesea ca un declic pentru a face primul pas.

Clarificați pentru a concretiza

Nu este vorba doar de a visa, ci de a rafina acest proiect pentru a-i da un viitor. Pentru asta, aveți două metode. Prima constă în a lista de-a valma adjectivele caracterizând „jobul ideal” pentru voi. Propriul meu „job ideal” este valorizant, motivant… Apoi lângă fiecare adjectiv scrieți trei fraze care-l explică. Aceasta e o modalitate de a da o semnificație clară și fără echivoc viziunii dumneavoastră. Într-o a doua etapă, identificați trei scenarii de lucru eventuale, care ar putea corespunde acestei descrieri. Fiți preciși. Ascultați-vă și vedeți în care scenariu vă simțiți mai în largul vostru, mai în vervă. În general, este acela pe care trebuie să-l rețineți.

Identificați-vă competențele și talentele

… dar și ceea ce v-ar putea bloca. Pentru acest lucru, scanați ceea ce puteți scoate în față pentru a evolua pe acest nou parcurs. Pentru a vă ajuta în îndeplinirea acestei sarcini, faceți o listă a realizărilor voastre, a reușitelor profesionale de până acum. De asemenea, interogați-vă referitor la ceea ce preferați să faceți și la ceea ce faceți fără dificultăți. Acest lucru vă dezvăluie în general talentele. Puteți de asemenea să rugați unele persoane din anturajul vostru profesional să facă o listă a calităților pe care le văd în dumneavoastră. Și puteți face același lucru pentru marja de ameliorare. Cântărindu-vă atuurile și punctele slabe, veți avea o idee clară în privința a ceea ce puteți atinge.

Faza finală: treceți la planul de acțiune în funcție de obiectivul dumneavoastră

Care sunt etapele pe care trebuie să le depășiți pentru a reuși? Fiți concreți și realiști. Puteți să folosiți instrumente euristice pentru a reuși să vizualizați ansamblul sarcinilor de realizat. Nu uitați să includeți activități de comunicare, cum ar fi activarea propriei rețele ori animarea mediilor sociale. Încercați să nu lăsați nimic la întâmplare. Ideea este de a încerca să realizați 2-3 sarcini cotidiene pentru a vă apropia de obiectiv. Fie că sunteți sau nu acompaniat de un profesionist, este mereu interesant să faceți o analiză a propriei cariere pentru a o redinamiza. Nu este numai cheia motivării și de a vă simți bine la locul de muncă, ci și a succesului!

Alte articole recomandate:

Cum vă gestionați timpul ca freelancer?

Despre echilibru în managementul schimbării

Timpul de lucru și lupta cu timpul

În leadership nu ai nevoie de un titlu sau de vreo funcție!

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *