Blog

Blog

Comments (0) - Uncategorized

Ce tip de antreprenor sunteți?

Antreprenorul este o persoană care își asumă riscuri și care își continuă drumul pe o cale mai puțin riscantă în proprii ochi decât în cei ai cuiva care muncește pentru altcineva. Sunteți un antreprenor dacă vă aflați la originea unei activități pe care ați creat-o, adesea din nimic, dar există diferite tipuri de antreprenori fiecare cu o motivație soecifică, care condiționează o formă de acțiune. Pentru o mai bună autocunoaștere înainte de a vă lansa sau a vă asocia, iată o serie de profiluri tip de antreprenori. Trebuie să țineți cont că, în viața reală, o persoană poate cumula mai multe dintre aceste profiluri.

Soloprenor

Vă place să acționați izolat, fără susținerea altora, cu un atașament puternic față de propria libertate și putere de decizie în orice privință, fără a fi nevoie să vă referiți la un partener.

Multiprenor

Urmăriți simultan activități multiple, fie pentru că vă este necesar pentru asigurarea unui venit suficient, fie pentru că urmăriți o strategie de portofoliu pentru a vedea ce activitate merge mai bine ori pur și simplu pentru că aveți capacitatea de a gestiona mai multe întreprinderi în același timp.

Flot-antreprenor

Începeți ceva fără o determinare prea mare, prins într-un fel de nehotărâre. Vreți să întreprindeți, dar nu știți nici ce, nici cum. De fapt vă lipsește o idee clară și precisă, dar și un motor pentru a avansa.

Nimbus-prenor

Aveți mii de idei de afaceri în fiecare zi, una mai genială ca alta, dar nu știți să luați măsurile pentru a realiza măcar una: la ce bun să vă precipitați pe una singură dacă riscați să aveți una mai bună mâine!

Tataie-prenor

Cadru vârstnic, experimentat, vă hotărâți să vă puneți experiența (rețea, competențe, savoir-faire, maturitate etc.) la treabă în serviciul unei întreprinderi noi mizând pe întreaga dumneavoastră autoritate și credibilitate, care pot lipsi unui antreprenor tânăr. Adesea sunteți motivat de un interes egoist personal, de transmiterea acumulărilor proprii cuiva mai tânăr – acest lucru se mai numește și mentorat – fără a valida cu mare atenție fezabilitatea proiectului.

Prudent-prenor

Ați petrecut mult timp, poate chiar prea mult timp, și ați cheltuit bani pentru a vă informa, a vă forma, a participa la conferințe, a întâlni actori din sectorul pe care vreți să-l atacați, fără a ajunge la o satisfacție și fără a fi suficient de sigur pe dumneavoastră pentru a face pasul.

Don-antreprenor

Vă investiți cea mai mare parte a timpului pentru a-i ajuta pe alții, pentru a le face servicii. Noțiunea de serviciu-client frizează la dumneavoastră generozitatea și serviabilitatea, până în punctul în care uitați să mai faceți și bani, care rămân nervul afacerilor.

Twitter-prenor

Vă place surfing-ul pe rețelele sociale, numărarea legăturilor cu necunoscuți, capitalizarea adreselor stocate care devin în ochii dumneavoastră un potențial de business. Deveniți un antreprenor digital care nu trece în viața reală și credeți că un argument de vânzări trebuie să se facă într-o frază scurtă de 140 de caractere.

Amân-antreprenor

Salariat al unei întreprinderi, visați să vă urmați o nouă pasiune pe cont propriu, fără a vă angaja vreodată în acțiune. Este mult mai amuzant și mai sigur să fantasmați în legătură cu acest proiect profitând de siguranța salariului de la sfârșitul lunii. În acest caz dirijați o întreprindere a amânărilor.

Provoc-antreprenor

Vă luați bastonul de pelerin pentru a vă găsi primii clienți și a reuși pătrunderea pe piață. Fără a fi creativ, amorsați pompa afacerii pentru că vă place să acceptați provocările și să vă verificați ideile cu clienții. De îndată ce afacerea merge bine aveți tendința să-i întoarceți spatele și să căutați una nouă.

Construct-prenor

Vă place să recrutați, să organizați, să mențineți același nivel de calitate pentru a satisface toți clienții. Dacă nu vă simțiți întotdeauna în largul vostru pentru a construi din nimic, vă puteți dovedi foarte eficient în gestionarea creșterii unei întreprinderi.

Rațio-prenor

Competența și plăcerea dumneavoastră constă în optimizarea cifrelor unei întreprinderi. Nu aveți egal în reducerea costurilor, vânarea cheltuielilor, structurarea și punerea la punct a proceselor, procedurilor și al controlului de gestiune. Opusul creativului, dați dovadă de rigoare și de atenție la detalii.

Turbo-prenor

Sunteți pasionat de dezvoltarea propriei întreprinderi pentru a o purta spre vârf. Nu piața pe care acționează afacerea dumneavoastră este cea care vă interesează, ci acțiunea de a gestiona, a motiva, a pilota și a dirija. Aveți tendința de a vă atașa de echipe și credeți că succesul este o afacere care ține de oameni.

Bingo-prenor

Sunteți mișcat de căutarea reușitei și nu întreprindeți decât pentru binele dumneavoastră sau al celor apropiați. Dați tot ce puteți pentru atingerea obiectivului și o dată atins scădeți ritmul. Oportunist, acționați pentru a vă pune în valoare: nici inovația și nici rezolvarea problemelor nu vă interesează. Mereu în căutarea unei afaceri mai atrăgătoare, sunteți un mare optimist, care nu se atașează de persoane ci de propria reușită.

Egoprenor

Sunteți motivat de propria valorizare personală. Vă considerați un expert care se fixează pe o singură afacere și investește în aceasta bani, timp și energie. Dacă reușiți, nu vă mai mișcați, pentru că vă măsurați succesul pornind de la aportul personal, vorbind de succes prin „am făcut asta și aia”, de planul de afaceri și de valorizarea propriei afaceri.

Crea-prenor

Vreți să schimbați lumea și să faceți ceea ce vă place. Afacerile nu vă interesează. Doriți doar să inovați. Banii vă mobilizează mai puțin decât propria pasiune în serviciul misiunii de a schimba viața oamenilor. Preferați singurătatea și vreți să vă faceți remarcat. Antreprenoriatul social vă convine pentru a inova și a schimba în bine lumea înconjurătoare.

Concluzii

Cam acestea sunt tipurile de antreprenori pe care le-am identificat. Sper că-mi veți ierta stângăcia dovedită în inventarea titlurilor.

Alte articole complementare:

Managementul critic și alte moduri de a demotiva

Ce înseamnă să fii lider inovator în ziua de azi

Imagine versus rezultate

Cum să vă optimizați spațiul de lucru pentru creșterea productivității

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *