Manageri: cum să vă mențineți avantajul
În calitate de conducători trebuie să fixați o orientare strategică clară și să lucrați pentru a aduce pe toată lumea în fază cu aceasta. În același timp trebuie să fiți suficient de flexibili pentru a schimba rapid în funcție de conjunctură. Acestea sunt condițiile reușitei.
Între șef dogmatic și patron giruetă
Între șeful prea dogmatic și patronul giruetă care se întoarce după cum bate vântul, trebuie să găsiți poziția de mijloc. Patronul dogmatic își îndoctrinează salariații cu viziunea sa supra spirituală. A-i contesta viziunea este interzis. Orice dubiu este considerat ca lipsă de loialitate și sortit eșecului. Puteți reuși până la accident, când veți eșua spectaculos dacă nimeni din organizația dumneavoastră nu a imaginat alte posibilități. Dacă începeți proiecte noi și reorientați în mod constant resursele, veți crea un mediu haotic. Veți avea succes la început grație acestei dorințe de a schimba rapid și de a avea inițiative noi. Dar majoritatea oamenilor nu sunt avizi de schimbări și sunt prea puțin capabili să se adapteze unei noi direcții în fiecare zi sau poate în fiecare lună. În orice caz, cheia acestui echilibru este de a avea o orientare strategică clară și, în același timp, de a rămâne deschis spre noi informații. Trebuie să ghiciți când este momentul să schimbați, să comunicați referitor la misiune, viziune și valorile interne și să hotărâți în funcție de noile date externe, fie că ele vin de la concurență, de la clienți sau de la manageri.
Supravegherea concurenților
Excepționala dumneavoastră sursă de informații exterioară. Mergând la manifestările profesionale și fiind activ în sector vă urmăriți atent principalii concurenți și căutați informații obiective care pot indica necesitatea unei schimbări. Întrebați-vă dacă rata dumneavoastră a victoriei în raport cu a lor crește mai repede? Schimburile cu salariații, clienții sau furnizorii lor vă vor aduce noi clarificări despre modul lor de funcționare. Observați-le și analizați-le practicile de marketing și comerciale, printr-un benchmarking concurențial pe lângă simpla supraveghere.
Ascultarea clienților
Ei vă pot furniza o mină de informații asupra produselor, serviciilor și concurenților, vă pot ajuta să știți dacă întreprinderea dumneavoastră este pe calea cea bună. Totul este să puneți întrebările potrivite legate de ceea ce vor ei să cumpere. În acest fel vă puneți la punct dispozitivele de ascultare: analiza reclamațiilor, barometrul de satisfacție, număr gratuit, anchete, sondaje, studii de marketing. Cu aceste informații veți putea arbitra între obiectivele, mijloace dumneavoastră și așteptările lor. Fără a răspunde cu orice preț la tot, este vorba de găsirea celui mai bun compromis posibil. În definitiv această ascultare a clienților, slariaților și a încadrării dumneavoastră o vor practica și ei, cu atât mai mult cu cât se simt ascultați. Răspunsurile vă dezvăluie în linii mari abordarea. Analiza informațiilor vă va inspira deciziile pentru a corija sau a anticipa. Dumneavoastră sunteți aceia care trebuie să se organizeze pentru a le furniza produsul sau serviciul care aderă cel mai bine la nevoile lor.
Schimbarea managerilor
Pentru a fi eficientă, organizația dumneavoastră trebuie să concilieze viziunea strategică, cultura și dezvoltarea competențelor cu o flexibilitate pentru a se modifica și a se adapta rapid în vederea lansării de noi produse, a alinierii cu noi constrângeri bugetare etc. Trebuie să luați deciziile altfel decât sub imperiul urgenței sau sub constrângere, deci să provocați schimbarea înainte de a o suporta. Instalarea unor noi șefi de echipă periodic poate avea un efect benefic. După ce a condus un anumit departament un număr de ani, un manager poate ajunge la fundul sacului cu idei inovatoare. Unul nou cu idei noi aduce un suflu de aer proaspăt pentru echipă și crează noi oportunități de creștere. Modelul dumneavoastră de afaceri trebuie să asigure un cadru de lucru care testează și șlefuiește ipotezele. Cu curaj și modestie aduceți modificările necesare în loc să vă încordați asupra unui model sau să pierdeți timp alergând după tot ceea ce strălucește. Instalați schimbarea în centrul culturii organizaționale și, contrar cu ceea ce se spune, schimbați chiar și echipa câștigătoare, înainte ca aceasta să înceapă să piardă și să fie prea târziu pentru a instala o alta în locul ei.
Alte articole care ar putea să vă placă:
Leadership-ul nu este un joc al clonelor
Cum îi incitați pe colaboratori să vă urmeze
Explorând diferitele categorii ale teoriilor referitoare la leadership - Bogdan Buzdugan
12:50 PM, April 2024
[…] Manageri: cum să vă mențineți avantajul […]