Blog

Blog

Comments (1) - Dezvoltare Personală

Idei preconcepute despre creatorul unei companii

Dacă aveți intenția de a vă crea propria afacere, este mai bine să aveți o idee precisă despre ceea ce vă așteaptă, și fără să mă joc de-a iconoclastul, trebuie să demitizez o serie de idei preconcepute, mai mult sau mai puțin false, despre antreprenoriat. Este vorba să oglindim întreprinderea și spiritul antreprenorial într-o manieră diferită. Mitul care plutește deasupra lor înșeală pe toată lumea și pe mulți, dacă nu chiar pe majoritatea creatorilor de întreprinderi, care se lansează pentru prima dată.

Creatorul este propriul său patron

Nu trebuie să credeți că fondatorul este patronul întregii organizații. Acesta este chiar un contra-adevăr. De cele mai multe ori acesta trebuie să raporteze cuiva, unui consiliu de administrație, dacă are asociați, unor investitori, care așteaptă de la el rentabilizarea banilor pe care i-au investit, și mai ales clienților care doresc calitate. În definitiv nici măcar nu sunteți dumneavoastră acela care menține întreprinderea în viață, ci clienții dumneavoastră care decid să vă păstreze sau să vă concedieze.

Creatorul trebuie să facă totul din primele zile

Numeroși antreprenori consideră că nu dispun de suficient timp pentru a se implica intens în relația cu clientul sau în marketing. În schimb își petrec multe ore în fiecare săptămână planificându-și acțiunile, calculând previziunile de vânzări și revizuind carnetul de bord. Evitați această capcană, mai ales dacă nu dispuneți de prea mulți bani. Aveți interesul să vă investiți masiv timpul în dezvoltarea clientelei, mai curând decât să vă afundați în studiul propriului plan de afaceri. Reușita dumneavoastră constă în talentul de a delega funcțiile suport și de a vă investi în acțiunile strategice.

Este cel mai bun mijloc de îmbogățire

Adesea aceasta este obsesia marelui public și a tinerilor antreprenori. Dacă principala dumneavoastră motivație pentru a demara propria întreprindere este de a obține „independența financiară”, vă îndreptați cu pași mari spre deziluzie. Există mijloace mult mai fiabile și cu grad de risc mai mic pentru a o obține. De exemplu investind în dumneavoastră prin deprinderea unei noi competențe foarte căutate sau construind o rețea puternică pentru a o exploata și a găsi un post bine remunerat veți fi mai aproape de o anumită libertate financiară decât cea mai mare parte a antreprenorilor. Vă puteți îmbogăți din afaceri, dar nu este cu siguranță nici mijlocul cel mai ușor și nici cel mai sigur.

Trebuie să vă protejați ideea de afacere până la lansare

Dacă pregătiți lansarea prin apropouri misterioase sau neîncrezătoare despre miezul afacerii dumneavoastră, veți demara foarte prost. De fapt, ideile sunt moneda cea mai curentă și mai ales supraevaluată a lumii afacerilor. Cu toții avem câte-o idee „genială”, dar de fiecare dată când această lumină vă apare în minte vă puteți spune că un alt antreprenor se bucură de aceeași idee care va revoluționa piața. Concentrați-vă eforturile mai bine pe ceea ce trebuie să puneți în operă pentru a concretiza această idee. O altă capcană este de a crede că nevoia dumneavoastră, nesatisfăcută de piață, este în mod obligatoriu împărtășită de clienții dumneavoastră potențiali. Atunci când vă lansați trebuie să construiți o ofertă care corespunde la ceea ce vor cumpăra clienții dumneavoastră. Este mai bine să aveți o strategie de execuție foarte performantă și o idee mai modestă, decât o idee strălucită servită de un management mediocru al realizării sale. Suntem cu toții vulnerabili la efectul falsului consens, prin care presupunem că și ceilalți ne împărtășesc aceleași convingeri.

Vă recomand să citiți un articol pe care l-am publicat acum câtva timp: „Recunoaşterea unei adevărate „idei noi”” (https://www.buzdugan.com.ro/blogmanagement/?p=316 ).

Trebuie să vă asumați riscuri enorme

Antreprenoriatul este adesea asociat cu riscul, asociere care-i descurajează pe unii să se lanseze. Antreprenorul trebuie să aibă o adevărată aversiune pentru risc, dar să știe să facă pariuri calculate. Îi place să-și asume riscuri, dar de fapt are tendința de a le minimiza. Și încă o dată trebuie făcută disctincția între risc și incertitudine. Conform economistului Frank Knight, riscul este un viitor a cărui repartiție a posibilităților este cunoscută, de exemplu cu o probabilitate de 40-50%. În schimb incertitudinea corespunde unui viitor ale cărui posibilități sunt necunoscute, nu datorită lipsei de informații sau incompetenței, ci datorită naturii însăși a întreprinderii. Dacă vă lansați startup-ul într-un mediu de ruptură faceți față unei situații de incertitudine. În acest caz deveniți un creator de întreprindere, dar adesea și un creator de piață. Asumându-vă mai puține riscuri și protejându-vă de un mare eșec vă ajută să rămâneți mult mai mult timp în acțiune și vă dă șansa să reușiți în pariul dumneavoastră calculat.

Pentru aprofundare vă recomand: „Antreprenori, cântăriți bine riscurile pe drumul spre succes” (https://www.buzdugan.com.ro/blogmanagement/?p=401 ).

Intrarea unui investitor este o soluție bună

Capacitatea de finanțare a întreprinderii dumneavoastră îi limitează viteza de creștere, iar grija dumneavoastră pentru independență îi poate bloca dezvoltarea. Nu trebuie să acceptați un capital numai pentru că vă este propus. Propunerea atrăgătoare a unui investitor trebuie examinată cu prudență. Participarea financiară a unui terț poate de fapt să anuleze condițiile dumneavoastră de reușită, pentru că dacă veți lua acești bani trebuie să le aduceți un randament. Și uneori presiunea investitorilor omoară întreprinderea care demarează înainte ca aceasta să-și fi făcut un loc pe piață. Apelând la un investitor riscați să vă vedeți capitalul diluat. Finanțarea IMM-urilor este îmtotdeauna o chestiune crucială. Nevoia de finanțare se lovește în mod constant pe de o parte de capacitatea întreprinderii de a-și finanța propria dezvoltare și pe de altă parte de grija pentru independența întreprinderii. „Este mai valoroasă o bucată mare dintr-un tort mic decât una mică dintr-un tort enorm.” Este evident, șansele de a vă vedea tortul dumneavoastră cel mic crescând sunt mai mari decât cele de a vedea bucățica cea mică crescând într-un ansamblu. Rămâneți realist în legătură cu viitorul afacerii dumneavoastră. De fiecare dată când vă diluați proprietatea vă îndepărtați de reușita întreprinderii, iar într-o activitate în care trebuie să fiți total implicat pentru mai mulți ani pentru a vedea rezultatele, acest lucru poate fi demoralizant.

Vă recomand să citiți și „Găsiți-vă partenerul ideal de afaceri sau rămâneți solist” (https://www.buzdugan.com.ro/blogmanagement/?p=574 ).

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *