Blog

Blog
De ce trebuie să creăm o cultură organizațională flexibilă

Comments (0) - Dezvoltare Personală

De ce trebuie să creăm o cultură organizațională flexibilă

Ce este agilitatea organizațională?

Avantajul competitiv depinde de abilitatea de a se mișca rapid, decisiv și eficient în a sesiza, răspunde și exploata schimbarea în mediul de afaceri. Agilitatea organizațională este necesară.

Agilitatea organizațională este capacitatea de a fi adaptabil la infinit fără a fi nevoie de o schimbare. Organizațiile flexibile se luptă pentru dezvoltarea unei capacități intrinsece de schimbare și ajustare, fie singure fie în alianță cu partenerii, pe măsură ce se schimbă circumstanțele, și fac acest lucru ca un fapt de la sine înțeles.

A fi adaptabil la infinit este factorul cheie în acest caz și există o singură modalitate de a face asta: creați o cultură organizațională cu o capacitate intrinsecă spre agilitate.

Organizațiile trebuie să se schimbe și să se adapteze în mod repetat

Agilitatea face mai mult decât să permită companiilor să se adapteze. Le face adaptabile și agile în mod proactiv ca parte a culturii lor.

Ca și un ghepard, care poate accelera, frâna și schimba direcția mai rapid decât orice alt animal din savana africană și a evoluat în cel mai rapid animal terestru, organizațiile trebuie să se schimbe și să se adapteze în mod repetat dacă vor să-și mențină mediul adaptat, să supraviețuiască și să rămână înaintea forțelor care semnalizează vremurile grele sau decesul companiei.

Companiile agile se concentrează pe abilitatea și capacitatea de a implementa schimbările, atât incrementale cât și în mod discontinuu, ca și abilitatea de a verifica contribuția execuției spre performanță.

Care sunt trăsăturile comune ale organizațiilor agile?

  • Organizațiile agile nu se culcă niciodată pe laurii succesului și caută în mod regulat ameliorarea chiar și atunci când au succes;
  • Există o aliniere și o claritate a misiunii și o viziune a valorilor;
  • Ele preiau eșecul ca pe o oportunitate de a învăța, au un scop puternic, vitalitate și o mentalitate de a se perfecționa;
  • Deciziile rapide se iau nu numai în timpul crizelor, ci în fiecare zi.

Există o abilitate importantă în execuție, un înalt nivel de responsabilitate, o gândire centrată în jurul clienților și o sinergie puternică trans-organizațională.

Alte articole recomandate:

Despre câștigarea respectului prin exemple

Promovarea personalului în organizații

Cuvintele clienților vă construiesc brandul

Rămâneți calmi și relaxați

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *