Blog

Blog
Reuşita integrării unui angajat

Comments (0) - Uncategorized

Reuşita integrării unui angajat

Reuşita integrării unui angajat este urmarea logică a unei recrutări reuşite. Nu uitaţi însă că acest angajat, pentru care aţi cheltuit timp ca să-l găsiţi, înseamnă o investiţie importantă în timp şi bani, iar dacă vă place şi vă convine, el poate plăcea şi unui competitor. Un angajat de calitate are permanent o altă ofertă sub braţ, iar în timpul precarităţii perioadei de probă vă poate scăpa printre degete dacă nu aţi ştiut să-l primiţi aşa cum trebuie. Iată câteva repere pentru a vă facilita reuşita integrării sale.

1. Pregătiţi-i instalarea în întreprinderea dumneavoastră

Chiar înainte de sosirea sa, prevedeţi mijloacele necesare instalării sale şi preluării funcţiei: linie telefonică, post de lucru, birou, computer, conexiune la internet, adresă de mail etc. În caz contrar acest lucru dă o impresie proastă angajatului, aceea de a nu fi aşteptat, eventual dorit. Deci pregătiţi-i sosirea aşa cum trebuie şi avertizaţi persoanele responsabile.

2. Comunicaţi sosirea lui

Trebuie să-i anunţaţi prezenţa în întreprindere personalului, dar şi actorilor externi. Noul angajat face parte acum din efectivul dumneavoastră, iar prezenţa sa trebuie să fie vizibilă în toate documentele sau mijloacele de comunicare internă: organigramă, site intranet sau internet.

3. Disponibilitatea de a-l primi

 Dacă sunteţi şeful său ierarhic, trebuie să fiţi prezent în momentul sosirii sale, şi ar fi chiar mai bine să prevedeţi un timp mai mare pentru el şi chiar să luaţi masa cu el în această primă zi.

4. Respectaţi ceea ce s-a spus în cadrul întrevederii de recrutare

 Este momentul să concretizaţi toate elementele pe care le-aţi abordat în timpul întrevederii de recrutare: să-i faceţi un tur al întreprinderii, să-i prezentaţi diferitele servicii, să-l faceţi să simtă ambianţa de care i-aţi vorbit şi să reveniţi cu el până la biroul său pentru a-l orienta din punct de vedere geografic.

5. Definiţi din nou postul său

 Nu este vorba de a se repeta, ci de a ajuta un nou venit să se convingă că nu s-a înşelat şi că postul pe care i l-aţi prezentat în timpul întrevederii este chiar cel în care este pe cale să se instaleze. Este de asemenea momentul să-i reamintiţi sau să-i precizaţi obiectivele sale pentru perioada următoare, variabile de la caz la caz.

6. Prezentaţi-l

Făceţi-i un tur al firmei pentru a-l prezenta echipei de direcţie, directorului general, diferiţilor responsabili de servicii şi terminaţi cu echipa lui. Puteţi de asemenea organiza o primă reuniune informală cu membrii echipei sale. Ca într-o piscină, el are nevoie să se aclimatizeze şi să se reasigure în noul său mediu. Lăsaţi-l singur în zilele următoare pentru a se obişnui cu echipa şi pentru ca şi membrii ei să-l cunoască.

7. Balizaţi integrarea sa

 Arătaţi-i o disponibilitate totală cel puţin pentru primele zile şi faceţi o recapitulare cu el după o săptămână pentru a măsura gradul său de integrare, a corija tirul şi a recadra anumite puncte. Trebuie să planificaţi un pic mai târziu primele acţiuni pe care va trebui să le întreprindă, o dată ce a asimilat în mod corespunzător diversele practici, informaţii, rapoarte şi proceduri ale casei. Apoi fixaţi cu el întâlniri periodice cu o ordine de zi precisă, amintindu-i totuşi disponibilitatea dumneavoastră şi în afara lor dacă simte nevoia.

În loc de concluzii

Mi s-a întâmplat și mie, acum ceva vreme, la interval de câteva luni, să plec după câteva zile de la un loc de muncă și după aceea să refuz o ofertă foarte tentantă pentru că mă simțeam foarte bine unde eram.

În primul caz, fuseseră scoase la recrutare trei posturi de directori, iar eu le-am spus la interviu că două dintre ele se suprapun și pot fi realizate de același om. Am fost angajat pe acel post unificat. După o săptămână însă, doar o jumătate din promisiunile făcute la angajare fuseseră îndeplinite și cum mai aveam o ofertă foarte bună, deși cu mai multe provocări, i-am spus la revedere directorului general și am acceptat a doua ofertă.

Nu trecuseră două luni și am fost sunat de un alt recrutor, care mi-a oferit un post mult mai bun decât cel pe care îl aveam, dar l-am refuzat. A insistat însă foarte mult să merg la un interviu cu directoarea generală și am făcut-o. Am simțit amândoi încă de la începutul discuției că eram pe aceeași lungime de undă și am fi putut lucra foarte bine împreună. Și totuși am refuzat oferta și nu am regretat niciodată, chiar dacă după trei ani a trebuit să-mi caut din nou de lucru!

Alte articole complementare:

Timpul de lucru și lupta cu timpul

Exploatați-vă carisma de lideri

Vechile modele de business se transformă în era digitală

Aplicarea metodologiei școlii de la Palo Alto în organizații

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *