Transferul de leadership
Fiți lideri transparenți, angajați la toate nivelurile, care-și țin și cele mai mici promisiuni, nu numai la locul de muncă ci și în viață. Fiți sinceri și grijulii. Nu dați nimic la o parte, faceți totul fără nicio amânare. Susțineți-vă angajații. Dacă apare vreo reclamație de la un client, faceți mai întâi cercetări și apoi luați măsuri corective sau preventive. Nu împingeți niciodată un angajat până la a-i fi frică să nu-și piardă slujba. Sfătuiți-l și aveți grijă ca el și colegii lui să nu mai repete aceeași greșeală din nou.
Fiți etici. Un prieten de-al meu îmi povestea despre un director din asigurări care își încuraja colegii să vândă polițele care aduceau un comision mai mare în locul celor care li se potriveau cel mai bine clienților. Fiți sinceri atât cu clienții cât și cu compania.
Oferiți oportunități și responsabilități angajaților. De exemplu când apare un coleg nou, unul dintre colegii mai experimentați îi poate face formarea inițială și îi poate oferi sfaturi din experiența proprie. Fiți un coach. Învățarea este o artă. Ajutați-i să-și extindă punctele forte pentru a deveni capabilități superioare. Transformați-le slăbiciunile în puncte forte. Încurajați-i să-și asume riscuri, să fie creativi și inovativi. Acordați-le libertatea de a crește și de a-și vizualiza succesul. Învățați-i să vizualizeze succesul echipei. Dați-le libertatea de a fi mereu studenți care învață și transferați-le experiența și cunoștințele.
Fiți mereu în primul rând. Fiți mereu un model. Arătați expertiză și încredere. Stilul de management cu ușile deschise este cel mai bun. Lăsați pe oricine din sistem să cunoască planurile viitoare ale companiei, cele curente și ultimele ajustări. Informația este cheia. Fiecare membru al personalului trebuie să fie bine informat, pentru că doar atunci vor avea cu toții oportunitatea de a fi performanți. Dacă un membru al echipei lipsește de la o întâlnire importantă, puneți-l la curent printr-un mail. Ascunderea sau omiterea aleatorie a informației poate aduce conflicte în sânul echipei. Conflictele pot apărea, dar trebuie rezolvate imediat cu claritate. Recunoașteți îngrijorările subordonaților și rezolvați-le cât mai repede. Acordați-le încredere și mențineți-vă credibilitatea.
Conducerea unei echipe multiculturale este o provocare și mai mare. Sunt de făcut mai multe ajustări specifice și este mai greu de găsit numitorul comun. Trebuie să nu le răniți convingerile culturale și să le respectați religia și originile. Trebuie să le înțelegeți valorile centrale, să le învățați obiceiurile și tradițiile și să le aplicați atunci când tratați cu ei.
Liderii arată drumul către succes și îi ajută pe oamenii din jur să devină lideri. Ei împrăștie lumina leadershipului și îi aduc pe cei din jur la același nivel. Ei acordă libertatea de a se dezvolta și de a crește. Iar cei din jur se uită către lider pentru îndrumare și direcție. Liderii lasă un testament clar!
Și, așa cum a spus Henry Miller, „un lider adevărat nu are nevoie să conducă, el se mulțumește să indice direcția.”
„Cea mai importantă calitate a unui lider este de a fi recunoscut ca atare,” ne mai spune André Maurois.
Liderii se întrec între ei, continuă să fixeze obiective și să le atingă, apoi fixează altele noi. Fixarea obiectivelor este un proces de îmbunătățire continuu, constând în identificarea și atingerea a ceea ce este mai bun în orice domeniu de activitate. Și înseamnă fixarea unor standarde. Aceste standarde pot fi alese pe baza unor parametri tangibili sau intangibili, pe baza viziunii de leadership, a punctelor forte, a zonelor mai slabe și a procesului de transformare. Autoevaluarea continuă este o calitate importantă pentru liderii inteligenți.
Revizuiți munca celorlalți pentru a menține standardele de calitate. Înregistrați activitățile. Faceți inspecții în mod regulat. Propriul vostru birou trebuie să fie bine organizat și să se reflecte în angajați. Ei ar trebui să-și țină la rândul lor birourile curate și bine organizate. Eliminați hârtiile de prisos și alte documente inutile. Păstrați numai documentele necesare. Nu vă lăsați oamenii să se scufunde sub copii ale documentelor pe care nu ar trebui să le păstreze. Distrugeți rapid orice documente devenite inutile. Unii își mai amestecă și documentele personale cu cele de serviciu și acest lucru poate avea un efect negativ.
Încercați să le transmiteți colegilor sentimentul că-i ajutați. Injectați gânduri și cuvinte motivaționale pozitive atunci când sunteți prin preajmă. Cuvintele au magia lor, așa că folosiți-le la maxim din punct de vedere motivațional.
Și nu uitați: calitatea unui lider este reflectată de standardele pe care le stabilește pentru el însuși!
Fiți lideri și găsiți calea spre un leadership mai bun, ducându-vă urmăritorii către următorul nivel!
Alte articole interesante:
Cum vă captivați publicul și îl faceți să participe în cadrul unei ședințe
O metodă pentru a reuși să vorbiți în public
Cum să validați succesul unei idei
5 obiceiuri esențiale care trebuie adoptate rapid de orice director doritor de succes