Blog

Blog

Comments (1) - Dezvoltare Personală

5 obiceiuri esențiale care trebuie adoptate rapid de orice director doritor de succes

Fie că sunteți deja directori generali ori sperați să deveniți, urmați aceste reguli pentru a vă transforma viața personală și cea profesională într-o poveste de succes.

A fi director general este un rol unic pe care foarte puțini oameni ajung să-l experimenteze. Sper că unele dintre aceste sfaturi vă vor ajuta în cursul acestei experiențe, în timp ce vă conduceți compania spre succes.

Nu aveți toate răspunsurile

Atunci când conduceți o companie sunt multe decizii de luat. Dar nu trebuie să aveți toate răspunsurile. Unul dintre lucrurile cele mai valoroase pe care le puteți face în calitate de lider este să creați o cultură în care răspunsurile potrivite apar singure cât de repede este posibil și pot fi puse în operă cu o eficiență maximă. Acest lucru înseamnă că afacerea dumneavoastră nu poate fi atât de răvășită de zgomotul și distracțiile de fond încât angajații să nu mai audă semnalele subtile pe care compania le trimite referitor la ceea ce trebuie cântărit pentru a avea succes. Fiți necruțător cu lucrurile care vă distrag atenția dumneavoastră și echipei de management. Apoi lăsați-i să folosească această abordare cu subordonații lor și așa mai departe. Făcând acest lucru de-a lungul întregii ierarhii, compania dumneavoastră nu va mai avea în curând decât prea puține distracții pe drumul succesului inerent.

Aveți grijă de dumneavoastră din punct de vedere fizic și emoțional

Postul dumneavoastră este solicitant, iar nevoile fizice trebuie menținute în zona verde a sănătății pentru a putea gândi limpede. Mâncați bine. Dormiți mult. Faceți și ceva exerciții. A fi noctambuli nu vă face mai importanți, ci mai obosiți, iar directorii obosiți nu funcționează la întreaga lor capacitate mentală. În privința sănătății emoționale, uneori este nevoie de coaching. Directorii poartă pe umeri o responsabilitate și o presiune enormă și au foarte puțini oameni cu care pot împărtăși destul pentru a-și limpezi gândurile. Un străin obiectiv și de încredere vă poate ajuta să procesați balansul emoțional normal care vine o dată cu un post de conducere.

Învățați din disfuncționalitățile unei echipe

„The Five Dysfunctions of a Team” este o carte pe care probabil ar trebui s-o citiți. Unul dintre lucrurile importante de acolo este cum să ajungeți la o listă scurtă de responsabilități pentru un director general, iar această listă este:

  • Angajați o echipă formidabilă;
  • Stabiliți viziunea organizației;
  • Ghidați-vă echipa spre această viziune.

Întotdeauna îi sfătuiesc pe directori să intre pe un drum unde nu fac pentru compania lor decât aceste trei lucruri. Dar pentru a fi clar, nu este o listă simplă. Dacă faceți aceste trei lucruri excepțional de bine veți descoperi că ele vă vor ocupa aproape tot timpul.

Comunicați cu toți cei implicați

Împărtășirea informațiilor în mod regulat este cel mai bun mijloc de a crea o relație puternică cu cei implicați (angajați, investitori, parteneri de afaceri etc.). Aceștia trebuie să fie avocații companiei dumneavoastră, ajutându-vă să găsiți noi acorduri, să recrutați noi membri ai echipei și să dezvolte strategia de business. Și nu pot face acest lucru fără informații. Aceste comunicări nu pot fi romane. Nu aveți timp să scrieți, iar ei n-au timp să citească. Un mesaj scurt lunar ori atunci când este necesar, cu următoarele argumente, este de obicei suficient:

  • Raportul cu principalele date fizice și financiare și progresele făcute pentru atingerea țintelor;
  • Creionarea inițiativelor importante și a acțiunilor strategice;
  • Planurile de bază pentru următoarele luni.

Există un nivel înalt de corelare între calitatea, consistența și transparența (vești bune sau proaste) în comunicare și performanța companiilor. Există mai multe motive pentru ca acest comportament să fie un indicator al succesului. O explicație posibilă constă în faptul că, scriind aceste informări, directorii sunt obligați să facă un pas în spate și să-și cristalizeze gândurile despre afacerea lor în mod obiectiv, ceea ce îi face mai responsabili față de obiectivele declarate în mod public.

Îmbrățișați-vă poziția ca intern, dar și ca intrus

Este clar că sunteți un om din interiorul companiei, dar în același timp reprezentați puntea între aceasta și lumea exterioară. Îmbrățișați această poziție. Este unică pentru dumneavoastră ca directori generali, așa că trebuie să profitați de acest avantaj. Ieșiți din birou și circulați prin lume. Nu numai că acest lucru crește vizibilitatea companiei (sunteți principala ei voce), dar vă scoate din rutina de zi cu zi și vă ajută să obțineți cunoștințe valoaroase și perspective pe care le puteți apoi asimila în organizație, le puteți adapta ajutând la creșterea ei.

În plus, soluțiile anumitor probleme, deși există în interiorul companiei, nu pot fi văzute decât din exterior. Așa încât păstrați-vă capacitatea de a fi uneori un intrus, de a avea ochiul limpede și proaspăt al unui nou venit.

Articole complementare:

Sunt leadershipul și democrația cu adevărat compatibile?

Gestionarea cu succes a conflictelor prin tehnica scării

Modestia și arta leadership-ului

Un secret al managementului: satisfacerea setei de recunoaștere

 

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *