Blog

Blog

Comments (1) - Dezvoltare Personală

Cum vă captivați publicul și îl faceți să participe în cadrul unei ședințe

Implicarea publicului este un element esențial al reușitei unei ședințe sau a unei prezentări importante. În câteva minute trebuie să-i captați interesul. Fie că totul se petrece într-o sală mică sau într-un amfiteatru, sunteți în concurență cu multe distracții care-l perturbă și dacă nu reușiți să-l captivați, riscați să compromiteți ședința. Iată câteva sfaturi pentru o prezentare care implică publicul.

Fiți autentic pentru a asigura

Este cel mai bun mijloc de câștigare a încrederii. Dacă vorbiți prea mult despre dumneavoastră, riscați să fiți perceput ca fiind arogant. Aveți dreptate să doriți să vă împărtășiți realizările și reușitele, dar făceți-o într-un mod autentic. Succesul nu merge la braț cu superioritatea sau superbul. Este inutil și periculos să vă prevalați de calități pe care nu le posedați. Faceți în așa fel încât acțiunile dumneavoastră să vorbească mai puternic de dumneavoastră decât propriile cuvinte.

Încetiniți pentru a respira

Dacă vă simțiți stresat, veți avea tendința de a vorbi prea repede, ceea ce nu este bine pentru a fi urmărit și înțeles de o audiență încă distrasă. Încetiniți-vă discursul, marcați anumite momente în prezentare, acest lucru permite auditorilor ca și dumneavoastră să respire, priviți în ochii persoanelor, fără a rămâne mereu la aceleași, arătați-vă mulțumiți să le vorbiți. Recăpătându-vă calmul veți fi mai puțin susceptibil să vă împiedicați de un cuvânt sau să uitați dezvoltarea unei idei.

Arătați-vă emoția pentru a fi împărtășită

Dacă povestiți o istorie personală, veți crea o legătură imediată cu publicul. Arătând că sunteți uman, exprimându-vă din suflet, cu emoție, îi incitați pe ceilalți să se destindă pentru că se simt încrezători și pot comunica mai bine cu dumneavoastră. Îndrăzniți chiar să povestiți cum ați ratat o acțiune și cum ați învățat să corijați procesul. Divulgarea unui eveniment cu o încărcătură emoțională întărește încrederea. Deschideți-vă, oferiți-i publicului șansa de a vă cunoaște, sub adevărata lumină.

Comunicați fără a folosi un jargon

Cuvintele sunt puternice doar dacă sunt înțelese. Adresați-vă publicului cu cuvinte care-i vorbesc cu adevărat, nu căutați să vă arătați vocabularul sau cunoștințele unei meserii sau ale unui sector folosind prea mult un anumit jargon pentru a părea interesant. Din contră, trebuie să fiți pe același nivel cu el și să faceți în așa fel încât publicul să-și însușească și să aprecieze ceea ce spuneți.

Faceți glume și rămâneți credibili

Umorul este un mijloc puternic de a captiva un auditoriu atunci când este potrivit situației și adaptat sensibilității acesteia. A spune bancuri poate destinde atmosfera, să vă apropie de public, dar trebuie să păstrați un ton profesional și să nu fiți ofensiv față de anumite persoane, chiar absente. Puteți aduna râsete pe moment și totuși să proiectați o imagine negativă și neprofesionistă.

Depășiți nervozitatea pentru a câștiga încrederea

Este normal și până la un punct benefic să fiți un pic nervoși înaintea unei reuniuni importante. Dar nervozitatea prea marcantă indică o lipsă de încredere și riscă să deturneze publicul de la conținutul discursului dumneavoastră. Veți reuși dacă rămâneți concentrați asupra mesajului dumneavoastră. Nu vă neliniștiți, pregătiți bine ceea ce vreți să spuneți și făceți-vă prezentarea cu încredere.

Captivați din primele momente

Atenție, trebuie să captați atenția publicului dumneavoastră din primele momente ale prezentării. Chiar dacă uită o mare parte a ceea ce spuneți, el își va aminti adesea de o anecdotă care ilustrează cel mai bine un punct al expunerii dumneavoastră. Faceți o recapitulare pe măsură ce avansați cu prezentarea și povestiți o poveste scurtă și pertinentă pentru a vă ilustra discursul și a marca spiritele.

Adresați-vă publicului și numai lui

Identificați problemele sau provocările care preocupă grupul de ascultători și adresați-vă lui, adaptând afirmațiile din prezentare. Îi veți face astfel să intre în discursul dumneavoastră, îi veți trimite un mesaj de bunăvoință și le veți da de înțeles că aveți soluții de propus.

Creați documentele dacă este necesar

Discursuri, prezentări și reuniuni sunt practice pentru a capta atenția, pentru a partaja idei generale și a suscita interesul unei audiențe. În schimb, dacă vreți să comunicați eficient informații specifice, tehnice, detaliate, este mai bine să pregătiți un document pe care îl dați sau îl proiectați publicului pentru a-l examina și a înțelege aceste informații.

Încurajați interacțiunea

Adesea, mai bine decât să vă lansați într-o prezentare sub formă de monolog, este preferabil să instaurați un dialog. Puneți întrebări deschise pentru a suscita o intervenție, anunțați de la început auditoriul când și cum va putea pune întrebări, organizați discuții de grup și încurajați interacțiunea între toți membrii grupului. Acest lucru vă garantează un public activ, implicat și angajat și în general cu atât mai convins că a avut dreptate să participe la prezentarea dumneavoastră.

Alte articole recomandate:

Comunicați cu putere

De ce trebuie să vă înconjurați de oameni mai inteligenți decât voi

Erori care ucid de evitat în afaceri

Mentoring invers: când generația Y e coach pentru directorii săi

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *