Principalele motive pentru care angajații de top părăsesc companiile
Jim Clifton, CEO-ul Gallup, a spus odată un lucru care nu va fi niciodată predat în școlile de business:
„Singura decizie majoră pe care o iei la muncă – mai importantă decât orice altceva – este pe cine numești manager. Atunci când numești o persoană nepotrivită, nimic nu mai poate îndrepta această decizie proastă. Nici compensațiile, nici beneficiile – nimic.”
Totul crește și se prăbușește odată cu puterea liderilor. Privind ca într-un glob de cristal, sondajele spun că cel mai important factor de predicție pentru cifra de afaceri este să nu le oferiți angajaților destule oportunități pentru progres și dezvoltare. Frumusețea acestora este tocmai faptul că spun companiilor unde să caute problemele și cum pot fi ele corectate, dacă managerii au curajul să o facă.
Cum o dau în bară managerii în privința angajaților
Săpând prin diverse studii hai să vedem ce evită cei mai buni lideri să facă pentru a-și ține cei mai buni oameni:
- Strivirea talentelor și a punctelor forte ale membrilor echipei. Nerecunoașterea punctelor lor forte și a talentelor, dincolo de descrierea postului și a modului în care acestea se traduc în performanțele înalte, este cu siguranță un lucru care distruge angajamentul. Oamenilor le place să-și folosească talentele unice. Cei mai buni lideri se vor folosi de relațiile apropiate cu angajații pentru a le descoperi punctele forte și a scoate tot ce au mai bun în ei. De fapt, atunci când managerii își ajută angajații să-și dezvolte punctele forte și talentul nativ, ei dublează practic angajamentul membrilor echipelor lor.
- Lipsa unei comunicări suficiente. Cea de-a doua greșeală care provoacă o cădere este lipsa comunicării. Angajații ai căror manageri țin întâlniri regulate cu ei sunt de aproape trei ori mai angajați decât cei cu care managerii nu se întâlnesc. Dar simplele discuții dintre manageri și angajați nu sunt suficiente pentru că angajații apreciază comunicarea cu managerii nu numai pe subiectele legate de job și de sarcinile curente, ci și despre ceea ce se întâmplă în viața lor în afara programului de muncă. Studiile spun că angajații care simt că managerul lor este implicat în viața lor ca oameni au o probabilitate mai mare de a fi implicați. Secretul? Fiți autentici!
- Obsesia informațiilor. Cea de-a treia greșeală care duce la cădere – atunci când este repetată în mod intenționat – este adunarea obsesivă a informațiilor. Adevăratul motiv pentru care liderii adună și rețin informații se referă la putere și control. Însă controlul este unul dintre modurile cele mai eficiente de distrugere a încrederii. Reversul este dat de liderii care acționează în mod responsabil partajând informațiile și asigurând transparența în relațiile cu echipa.
- Micro-managementul. Aceasta este cea de-a patra greșeală. Cu toții știm cu ce se mănâncă, așa că hai să vedem cum îl putem evita. În primul rând trebuie să vă puneți întrebarea: pun lumina pe membrii echipei și mă concentrez pe dezvoltarea lor? Îmi apreciez cu adevărat oamenii? În al doilea rând, le asigurați oare oamenilor un feedback suficient și, la fel de important, ascultați feedbackul oferit, referitor la nevoile personalului? Și vă ameliorați pe voi și afacerea voastră? Și nu în ultimul rând, îi lăsați să-și aducă contribuția, să-și exprime creativitatea și le permiteți să ia decizii singuri?
- Eșecul de a asculta. Ultima greșeală constă în a nu asculta. Și aici nu mă refer la a acorda cuiva atenție și a încuviința din cap. Atunci când un manager nu reușește să audă vocea colectivă a echipei atunci când urmăresc viziunea, sunt șanse ca membrii echipei să nu se simtă respectați ori puși în valoare.
Atunci când un manager nu cere părerea celorlalți încrederea începe să se erodeze, iar moralul se prăbușește.
Vorbim despre manageri care trebuie să înceteze să aibă permanent ultimul cuvânt, de lideri care să le permită celorlalți să-și aducă contribuția la inițiativele importante. Și singura modalitate de a face asta este ca mai întâi să ascultați activ!
În loc de concluzii
Eliminând multe dintre aceste lucruri veți deschide tot felul de uși pentru voi și veți evita plecarea celor mai buni oameni de lângă voi.
Și totul începe printr-o analiză personală, prin definirea realității prezente și apoi prin a imagina comportamentele de leadership pe care trebuie să le învățați, dar și să le practicați…
Alte articole recomandate:
Reguli de bază de aplicat urgent pentru reuşita în management
Tehnici de îmbunătățire a comunicării prin e-mail
De ce demisionează un colaborator bun
Interviul de recrutare: 5 elemente pentru a avea mai multă încredere