Blog

Blog
Cele mai mari erori ale lui Steve Jobs

Comments (1) - Uncategorized

Cele mai mari erori ale lui Steve Jobs

Îi cunoașteți cu toții loviturile de geniu, care-l clasează printre oamenii de afaceri cei mai străluciți, a cărui viziune creativă ne inspiră. Dar îi cunoașteți și erorile? Haideți să ne concentrăm acum pe trei dintre cele mai mari, care nu trebuie sub niciun pretext repetate…

Asocierea cu persoana nepotrivită

În 1983, Jobs caută o persoană experimentată pentru a dirija Apple. El îl convinge pe John Sculley, atunci director la Pepsi Cola, grație acestei fraze mitice: „Vrei să vinzi apă cu zahăr toată viața? Sau vrei să vii alături de mine pentru a schimba lumea?” Doi ani mai târziu, Sculley întoarce comitetul de direcție contra lui Jobs și obține plecarea acestuia. Cei doi erau totuși aliați, așa cum se va exprima zece ani mai târziu Sculley în timpul unei conferințe.

Eroarea celor doi era de a avea o viziune diferită. Sculley știa să conducă o mare întreprindere, cu siguranță, dar Apple era în acea perioată un startup tânăr. „Nu aveam destulă experiență în acel moment pentru a înțelege cu adevărat cât de diferit este să conduci o întreprindere care lansează o industrie, față de una care este doar un competitor într-o industrie”, a subliniat Sculley.

Concluzia: A vă înconjura de oameni mai competenți și mai experimentați decât voi este primordial pentru a vă antrena întreprinderea spre vârf, cu condiția ca acești colaboratori ai dumneavoastră să vă împărtășească viziunea și valorile vis-a-vis de organizația pe care doriți să o construiți.

Subestimarea concurenților

În 2003, Steve Jobs refuză să facă iPod-ul compatibil cu Windows, interfața concurentului său Microsoft. El este convins că dispune de o putere suficientă pentru a atrage în mod spontan clienții spre produsele sale. Dar vicepreședinții săi i-au smuls această concesie: „N-aveți decât să vă rupeți gâturile, faceți ce vreți, este responsabilitatea voastră,” ar fi spus Jobs scos din pepeni. Vânzările de iPod-uri au decolat datorită acestui demers și au permis mărcii să investească masiv în dezvoltarea iPhone-ului, cu succesul pe care deja îl cunoaștem.

Concluzie: Nu subestimați puterea concurenților voștri! O strategie câștigătoare ar putea fi de a vă apropia de cel mai periculos, semnând un parteneriat comercial în care fiecare protagonist ar aduce propria valoare adăugată unui produs comun, de exemplu.

Neglijarea vieții private

În numele pasiunii sale, Jobs și-a neglijat viața privată. I-a luat chiar destui ani ca să recunoască paternitatea propriei sale fiice! Sunteți gata să vă riscați familia și viața socială pentru a deveni antreprenori? Crearea unei întreprinderi este o aventură dificilă, munciți mult, vă gândiți la această întreprindere zi și noapte și aveți nevoie de susținerea afectivă și socială a celor apropiați pentru a merge înainte.

Concluzie: Organizați-vă! Nu vă rupeți de viața voastră socială, aveți grijă de relațiile voastre personale, pentru că dacă antreprenoriatul motivează, el nu înlocuiește fericirea de a fi cu cei apropiați în fiecare zi! Pentru a avea succes fiți fericiți și înconjurați de cei dragi!

Alte articole recomandate:

Câteva secrete pentru a deveni un lider eficient

Semnele prevestitoare ale reușitei

Balizaţi-vă drumul spre reuşită!

Cum să aveți un mental de campion

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *