Blog

Blog
7 greșeli pe care le fac managerii

Comments (0) - Uncategorized

7 greșeli pe care le fac managerii

Mulți manageri, supervizori sau șefi de echipă sunt promovați pe poziții superioare pe baza competențelor practice sau tehnice. Și totuși, ca noi manageri, majoritatea lor nu a primit niciun fel de pregătire formală în munca cu oamenii sau în comunicarea efectivă. Iar acum, ce să vezi, coordonează oameni!

Într-o mulțime de ani de când lucrez cu oameni, iată șapte greșeli pe care le consider printre cele mai comune pentru manageri:

  • Practicarea favoritismului atunci când coordonează prieteni și foști colegi. Nu socializați tot timpul cu acelaș prieten fără să-i includeți și pe ceilalți din echipă. De exemplu dacă ieșiți la masă cu un prieten din subordinea voastră, mai includeți câțiva colegi. Fiți conștienți de problema „omului șefului”! Cu alte cuvinte, ceilalți vor considera relația voastră ca fiind bazată doar pe prietenie și favoritism.
  • Delegarea de slabă calitate. Ca manageri, mulți dintre noi fac multe lucruri. Să recunoaștem asta. Ne place controlul. Și asta înseamnă că, de obicei, nu delegăm destul. N-ați auzit adesea spunându-se: „Ei bine, dacă vreau un lucru bine făcut, trebuie să-l fac eu însumi.” Sau: „Cât îmi ia să explic cuiva ce să facă, am și terminat treaba singur.” Nu evitați să delegați sarcini doar pentru persoana respectivă s-ar putea să ducă mai greu lucrurile la bun sfârșit sau să facă greșeli. Și nici nu delegați numai ceea ce nu vă place să faceți. Amintiți-vă că principala treabă a unui manager este să-și ajute oamenii să crească și să se dezvolte, să se maturizeze. Dacă nu vreți să delegați un întreg proiect, delegați măcar un rol din respectivul proiect.
  • Comunicarea de slabă calitate. Și adesea aceasta vine împreună cu lipsa unei politici a „ușii deschise”. Multe plângeri din partea angajaților se referă la managerii care nu partajează cunoștințele, competențele și ideile. Acest lucru îl face pe angajat să se simtă intimidat. Ei nu se simt susținuți. Dacă vreți să fiți văzuți ca persoane care practică un management eficient, este imperativ să practicați un management al oamenilor. Și trebuie să lucrați la îmbunătățirea comunicării.
  • Lipsa de flexibilitate în cazul schimbării și a deschiderii către ideile noi. Fiți deschiși la ceea ce au de spus angajații. Chiar dacă nu sunteți întotdeauna de acord. Cel puțin ascultați-i. Acest lucru arată că aveți mintea deschisă și sunteți buni ascultători. O parte importantă din a fi un manager eficient constă în practicarea abilității de a asculta.
  • „Fă ce zic, nu ce fac!” De exemplu, un șef insistă în fața angajaților să respecte termenele, dar el este mereu în întârziere. Dacă sunteți în întârziere, asigurați-vă că angajații înțeleg că este dintr-un motiv întemeiat. Fie că vă place sau nu, ei vă privesc ca pe un model. Și observă dacă faceți ceea ce ziceți.
  • A nu scoate în evidență meritele atunci când trebuie. Tuturor ni s-a întâmplat să vedem oameni, mai ales de pe poziții ierarhice superioare, care își însușesc ideile bune ale celorlalți și fug cu ele. Ei își arogă meritele. Iar dacă ideea nu merge, dau vina pe voi! Recunoașteți meritele angajaților atunci când trebuie. Lăudați-i imediat atunci când au realizat ceva. Un comportament premiat este un comportament care se va repeta!
  • Micromanagementul. Aceasta este una dintre cele mai mari greșeli pe care o fac managerii și supervizorii. Auzim despre ea și o și întâlnim mereu. Și de la mulți manageri despre proprii lor manageri! Lăsați angajații să-și facă treaba. Altfel îi veți face să creadă că nu aveți încredere în ei. Sau că nu-i credeți în stare s-o facă…

Și nu uitați că oamenii părăsesc șefi, nu companii! Iar companiile nu există fără oameni…

Alte articole pe care poate ați dori să le citiți:

În 2030 liderii vor avea doar colaboratori, asociați și aliați

Când retrogradarea este o veste bună

Citate din JFK

Un playlist pentru a fi productiv la birou

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *