LinkedIn – dezvoltarea rețelei proprii și relaționarea
Trăim într-o epocă a relaționării și a rețelelor sociale. Unii spun că dacă nu ai măcar un profil pe rețelele sociale, nu exiști.
Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter (ăsta nu a prea prins la noi) sau TicTok…
Unii spun că LinkedIn-ul este un fel de Facebook pentru cei mai în vârstă… Poate pentru cei care s-ar putea să le ofere un job?
În orice caz, pare să fie cea mai importantă rețea profesională. Aici pot fi găsite informații și noutăți profesionale, vă puteți conecta cu persoane care lucrează în același domeniu sau în alte domenii ori cu care aveți interese comune. Vă puteți integra într-o comunitate care vă poate ajuta sau pe care o puteți voi ajuta.
V-ați făcut un cont pe LinkedIn și începeți să vă creați o rețea pornind de la prieteni, colegi, persoane cu care v-ați întâlnit la diferite evenimente… Începeți să vă uitați la postările apărute în fiecare zi în domeniul vostru de interes… Citiți articole interesante și postări publicate sau recomandate de oameni din reteaua voastră… Bun, dar cum vă faceți cunoscuți celorlalți? Și mai ales cum Interacționați cu ei? Cum îi faceți să intre pe profilul vostru?
În primul rând rețeaua trebuie dezvoltată și întreținută în permanență. Trebuie să vă faceți un profil atractiv, să spuneți ce faceți și care vă sunt punctele de interes. Și neapărat să afișați o poză profesională. Profilele cu poză atrag cu 60-70% mai multe vizualizări decât cele fără, însă, atenție la poza pe care o alegeți: evitați-le pe cele în costum de baie, oricât de bine ați arăta, dacă nu sunteți salvamari ori vedete de lenjerie intimă. Și poate chiar și în aceste cazuri… De asemenea sunt de evitat pozele nu prea serioase, de la petreceri.
Căutați mereu oameni cu preocupări comune și trimiteți-le cereri de conectare. Apoi vedeți ce publică, citiți, apreciați și faceți comentarii. Felicitați-i de ziua lor, la aniversările de muncă și la schimbările de joburi.
Scrieți și voi despre lucruri interesante, despre cărți, despre fapte de viață și vă veți crește vizibilitatea în rețea.
Eu aveam la sfarșitul anului trecut un pic peste 27.000 de conexiuni și în fiecare dimineață petrec cam o oră pe LinkedIn. Verific cine s-a uitat la profilul mea, câte vizualizări au avut postările din ziua precedentă, caut persoane noi, interesante (întotdeauna cu fotografie de profil) pe care să le invit să ne conctăm, citesc ce postează persoanele din reteaua mea și, dacă este cazul fac comentarii, trimit felicitări, răspund la mesaje și, la final, postez nu un articol.
Am început să postez, pe blog, LinkedIn și Facebook în 2014, dar după circa 6 luni am experimentat pe propria piele „fericirea” de a fi șomer în România. Și pentru că atunci când nu ai un job trebuie să-ți găsești o activitate interesantă care să-ți ocupe timpul, mi-am impus să public un articol în fiecare zi lucrătoare și am continuat și după ce mi-am găsit din nou un loc de muncă. În urmă cu ceva timp am discutat cu o persoană specializată în dezvoltarea afacerilor pe LinkedIn care m-a convins că nu e bine să public atât de des, pentru că propriile mele articole se canibalizează între ele. Poate că așa se întâmplă, dar numarul de vizualizări a scăzut în perioada în care redusesem ritmul la trei articole pe săptămână. Așa că am revenit la 5 și apoi am crescut la șase, pentru că am citit că multe persoane citesc sâmbăta și duminica, atunci când au mai mult timp liber. Și este adevărat. Articolul de sâmbătă are cam tot atâtea vizualitari ca celelalte din timpul săptămânii. Și uite așa am adunat în ceva mai mult de opt ani peste 1.500 de articole publicate!
Cum îmi aleg persoanele cărora le trimit invitații de conectare? Simplu. Pe lângă persoanele cunoscute, caut profile interesante cu care să am cel puțin 50 de conexiuni comune. Și în mod obligatoriu trebuie să aibă o fotografie personală de profil. Nu mă conectez în general cu firme sau cu utilaje, ci cu oameni! Dacă după o lună invitația nu mi-a fost acceptată, o retrag.
O altă activitate importantă este menținerea legătură cu oamenii din rețea. LinkedIn vă spune când e ziua persoanelor din rețeaiua voastră, când își schimbă locul de nucă și când au mai adunat un an de vechime. Nu lăsați aceste evenimente să treacă neobservate, felicitați-i și răspundeți-le dacă vă transmit înapoi mesaje. Iar dacă este posibil, personalizați-vă mesajele.
De asemenea, dacă primiți felicitări, răspundeți la mesaje personalizând pe cât posibil raspunsul!
Succes! Vă aștept să ne întâlnim, în rețea și în afara ei!
Alte articole care poate v-au scăpat:
Sfaturi pentru crearea unui puternic flux de leadership
Cum recunoașteți un bun patron