Blog

Blog
Strategia de creștere este în același timp cea mai bună cale de ieșire

Comments (0) - Uncategorized

Strategia de creștere este în același timp cea mai bună cale de ieșire

Strategia de ieșire a unei companii de succes începe cu capacitatea de a realiza viziunea strategică a patronului. Aceasta poate fi realizată doar prin ducerea la bun sfârșit a unei strategii de creștere eficientă.

Nu e nicio surpriză că viziunea patronului este cea care direcționează eforturile de creștere ale companiei. Strategia și acțiunea sunt cele care întăresc această viziune. Dar patronii și directorii generali au adesea dificultăți în articularea și implementarea viziunii și strategiei proprii. Și asta le subminează dorința de a crește consistent afacerea și, eventual, de a ieși atunci când au atins valoarea dorită. De ce? Pentru că uneori o viziune complet strategică și planurile de ducere la îndeplinire sunt fie prea schematice ori prea detaliate. Și acest lucru face viziunea imposibil de îndeplinit, pentru că sunt prea multe componente de luat în calcul. În alte momente, eforturile nu sunt comunicate, alocate, gestionate sau măsurate în mod corespunzător, iar responsabilitatea rămâne neclară.

Descoperim adesea că patronii se zbat pentru că nu au un model viavil pentru a fixa esența propriei viziuni, pentru a o comunica și apoi pentru implementarea unei strategii de realizare a ei. Mai jos voi descrie un astfel de model cu care am ajutat anumiți oameni.

Primul pas – o viziune de creștere și un model strategic de dezvoltare

Acest model este destinat dezvoltării unei afaceri de dimensiuni medii. Primul pas este crearea unei viziuni, de a spune angajaților încotro se îndreaptă. Nu este o simplă declarație menită să arate scopul unei companii. Nu este nici un set de obiective. Și nu este nici măcar un plan de afaceri detaliat. Declararea viziunii este concisă și definește direcția în care merge compania, cum va ajunge acolo, cine este responsabil, de ce excelează compania în fața competitorilor și de ce este așteptat succesul. Cele mai bune declarații de acest fel au între 300 și 500 de cuvinte și răspund la patru întrebări cheie: Unde merge firma? Cum va ajunge acolo? Care este avantajul competitiv? Cine este responsabil de realizarea planului? Prin fixarea unei viziuni, directorul își ajută echipa să răspundă la următoarele:

  • Unde – clarificați nevoile pieței și determinați oportunitățile pe piața țintă;
  • Cum – obțineți date financiare concrete pentru a înțelege marginile și fluxul de numerar în detaliu. Se recomandă un audit independent al contabilității. Aveți nevoie să înțelegeți modul în care firma produce numerar. Și s-ar putea să mai aveți nevoie să evaluați contractele cu clienții și prețul pe care-l oferiți;
  • Cum – evaluați eforturile interne și ajustați sau dezvoltați noi inițiative strategice sub un singur plan integrat, dirijat de patron și echipa sa de leadership;
  • Cum – determinați modul în care compania va merge pe piață și își va crește efectiv vânzările și cota de piață. Din nou, săpați adânc în structura prețurilor, pentru că majoritatea firmelor subevaluează costurile sau nu iau în calcul anumite servicii, ceea ce micșorează marginile și până la urmă fluxul de numerar – un indicator fundamental în evaluarea unei firme;
  • Ce – determinați modul în care firma voastră excelează și care este avantajul său competitiv. Întrebările la care trebuie să răspundeți sunt: De ce suntem diferiți? Ce contează pentru clienți? Dacă contează pentru clienți, de ce ar trebui să cumpere de la voi și nu de la concurenți și de ce acum și nu mai târziu?
  • Cine – mobilizați-vă, comunicați viziunea și planul către angajați. Apoi executați-l;
  • Cine – măsurați în mod regulat! Fixați priorități și elemente măsurabile, apoi identificați cine este responsabil pentru realizarea inițiativelor funcționale și pentru supravegherea bugetelor lor.

Pasul doi – implementarea și realizarea viziunii

Pentru a dezvolta o viziune realistă, directorii au nevoie să privească atent faptele din fața lor. Ei au nevoie să dea piept cu realitatea și să o trateze în mod realist. Directorii au nevoie să identifice, să documenteze, să analizeze și să înțeleagă complet ce-i limitează și ce le permite să aibă succes în mediul de afaceri dat.

Aceste constrângeri și elemente favorabile pot fi sparte în limite interne și externe. Limitele interne sunt cele determinate de compania însăși. Limitele externe reflectă forțele semnificative din exteriorul companiei, cum ar fi tendințele de finanțare, tendințele clienților și cele ale pieței, tendințele de reglementare, cele tehnologice, poziția competitivă, achiziția și retenția clienților, etc.

Indiferent ce viziune decide compania să urmeze, este nevoie să înțeleagă toți acești factori. Țintele, fie ele de vânzări ori de profitabilitate, determină agresivitatea viziunii. Poate fi o idee ținerea unui tablou de bord, cu ajutorul căruia directorii să poată extrage rapoarte săptămânale rapide pentru ajustarea inițiativelor, motivarea personalului și luarea deciziilor.

Pasul trei – totul se referă la concentrare și la execuția managerială

Este clar că patronii care pot crea o firmă cu componentele operaționale cheie, ca și o echipă care livrează în mod constant venituri și o margine de creștere, crează o valoare mai mare pentru acționari – ceea ce duce până la urmă la un rezultat și o evaluare superioară în caz de exit. Cumpărătorii strategici și financiari încep să înțeleagă că, la evaluarea firmelor, capabilitățile operaționale și proprietatea intelectuală vor avea mai multă greutate decât analiza bazată pur și simplu pe ingineria financiară. Pe lângă valoarea financiară, acești cumpărători caută tehnologii și o valoare operațională. Ei înțeleg că în mediul actual, câștigurile ușoare sunt din ce în ce mai greu de obținut, iar ingineria financiară dă rezultate pe termen scurt și are nevoie cu adevărat de abilități operaționale pentru a fi susținută. Sau și mai simplu, o viziune și o strategie ancorată în realitate, plus un management bun, echivalează cu o evaluare superioară!

Alte articole care v-ar putea interesa:

Sfaturi mici pentru lideri mari

Ce vă învață vacanțele despre jobul dumneavoastră

Citate din Winston Churchill

Sfaturi senzaționale pentru CV-uri suculente

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *