Blog

Blog
Evoluția comportamentului și leadershipului e-organizațional

Comments (0) - Uncategorized

Evoluția comportamentului și leadershipului e-organizațional

Subiectul acoperă dezvoltarea comportamentului e-organizațional și schimbarea culturii pe baza noului loc de muncă bazat pe informație. Evoluția în leadership și management este crucială pentru succesul afacerii în epoca internetului.

Pe măsură ce avansăm în acest nou mileniu, tehnologia internetului revoluționează sistemele organizaționale și comportamentele angajaților și managerilor. Singura constantă rămasă este schimbarea, care acum are loc mai rapid și conține mai multe incertitudini ca oricând.

Adaptarea și flexibilitatea devin paradigme importante în afaceri pe măsură ce acestea se mișcă spre autostrăzile informaționale atât pentru procesele vizibile cât și pentru cele din spatele cortinei. Întrebarea este cum modificăm conceptele comportamentale ale unei organizații tradiționale pentru a o transforma într-o „e-organizație”?

În primul rând trebuie să definim această e-organizație. Nu numai comerțul electronic și siturile web facilitează tranzacțiile și mediile de comunicare informale. Acest lucru se extinde la fiecare aspect al managementului organizațional.

Principalele atribute sunt:

  • Fără reguli general acceptate, practicile e-organizaționale sunt încă la nivelul copilăriei și sunt într-un flux constant;
  • Rapiditatea distruge încetineala, pe o piață electronică cu schimbări zilnice, iar ajustările și modificările obiectivelor organizaționale sunt cheia supraviețuirii și progresului;
  • Localizarea nu mai are importanță, pe măsură ce tot mai mulți angajați lucrează de la distanță, iar serviciile pot fi prestate fără a ține cont de frontiere prin bulevardele virtuale ale comunicării;
  • Sistemele de integrare ale informației și managementul efectiv sunt tot ce trebuie pentru a menține eficiența locurilor de muncă, minimizând efectele adverse ale posibilităților infinite de distragere a atenției de pe internet.

Paradoxul e-organizației este că facilitatea internetului mărește izolarea socială în timp ce mărește comunicarea prin canalele electronice. Iar acest lucru afectează puternic comportamentele individuale.

Emoțiile angajaților nu sunt lăsate acasă și cu această izolare devenind predominantă, este important ca managerii să încurajeze exprimarea emoțiilor și să mențină locurile de muncă deschise.

Motivarea este de asemenea un subiect în continuă evoluție referitor la comportamentul e-organizațional pentru a evita pierderile de eficiență și creșterea distragerii rezultate din ușurința navigării pe internet, pe rețele sociale, jocuri etc. Managerii trebuie să implementeze modele creative de compensații și beneficii.

Angajații unei e-organizații dețin atributele unice ale abilităților tehnice și adaptării la schimbare și incertitudine. Acești oameni sunt puțini și îndepărtați unul de altul și știu asta. Ei trebuie să fie motivați corespunzător pe baza performanței prestației lor.

Cele mai importante subiecte sunt comportamentul de grup și luarea deciziei, care sunt principala bază a schimbărilor permanente ale locurilor de muncă în e-organizații. Managerii trebuie să încurajeze încercările și greșelile, învățarea din greșeli și valoarea experimentărilor.

Comunicarea nu mai este îngrădită de constrângerile ierarhice, iar biroul este mai mult un loc de joacă. Leadershipul se bazează mai ales pe viteza procesului de luare a deciziilor cu creștere rapidă, competiție intensă, bariere de intrare aproape inexistente, iar totul se transformă într-un sprint, nu într-un maraton.

Liderii trebuie să-și mențină flexibilitatea și să aibă o viziune constantă a viitorului pentru a ține pasul cu tendințele afacerilor de pe internet.

Structura e-organizației este organică din punct de vedere formal și se bazează pe echipe. Principala fațetă a eficienței este managementul angajărilor și managementul eficient al angajaților care lucrează de la birou sau din afara lui.

Echilibrul dintre viață și muncă devine mai nesigur cu munca de la distanță, iar angajații trebuie să prospere în mijlocul haosului, să tolereze ambiguitatea, să comunice virtual și să posede puternice abilități de lucru în echipă.

La un loc de muncă într-o evoluție rapidă datorită aplicațiilor de pe internet și portalurilor de comunicare, comportamentul organizațional trebuie să fie integrat efectiv, pentru a fi siguri că obiectivele companiei și bunăstarea angajaților sunt aliniate!

Alte articole pe care poate nu le-ați citit:

Întreprinderea eliberată și managementul de tranziție

Întreprinderea eliberată și managementul de tranziție (II)

Tendințe care vă vor influența munca pe viitor

Interesul de a vă defini reușita pentru a o atinge mai ușor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *