Blog

Blog
Cum e inovația în organizația voastră?

Comments (0) - Uncategorized

Cum e inovația în organizația voastră?

Mediul de afaceri ecoluează într-un ritm accelerat, datorită mai ales unor factori cum ar fi globalizarea și avansurile în tehnologie și transmiterea informației. Ceea ce înainte dura 15 ani, acum necesită 5 sau chiar mai puțin. Acest ritm necesită o schimbare a modului de gândire a inovației, pentru că în realitate există trei alternative (dintre care două dunt indezirabile): inovează, ieși sau mori.

Inexistentă – autodistrugere inevitabilă

Organizațiile care nu includ inovația ca parte a culturii organizaționale de fiecare zi devin ele însele insignifiante. În majoritatea timpului, frica este cea care conduce organizația pe drumul său – frica de a face o mișcare greșită datorită situației curente de afaceri sau de piață, frica de a face ajustările cu impact negativ asupra câștigurilor actuale. Adăpostirea pe locul actual nu este niciodată mișcarea potrivită pentru o organizație care speră să înflorească i să aibă succes.

Am vorbit nu demult cu un director care îmi spunea că organizația lui nu a fost inovativă peste 15 ani. În consecință, cultura lor îmbrățișează stagnarea, cota de piață scade în permanență, iar sarcina de a deveni din nou relevantă devine aproape imposibilă. Bineînțeles că sfatul meu a fost să se miște acum, rapid. În mod evident, așteptarea nu a funcționat, iar consecințele lipsei schimbărilor sunt un potențial dezastru pentru organizație.

Standard – abia un minim

Poate că nu este o chestiune de lipsă a inovației, ci o problemă a inovării doar ca o reacție de răspuns la concurență și la fluctuațiile pieței. Chiar dacă este un pas înainte față de conceptul anterior, organizația va rămâne cu un pas în urma competitorilor. Cum știți că reacționați în loc să fiți proactivi? Poate că vă folosiți de „ziua inovației”, când petreceți o întreagă zi concentrați pe schimbările necesare pentru a încerca să schimbați în bine organizația. Sau poate că nici nu face parte din discuțiile voastre obișnuite. Dacă organizația voastră nu pune accentul pe inovație ca parte a culturii sale, atunci este momentul să vă puneți o întrebare dificilă: „inovați cu adevărat sau faceți doar un minim cu speranța că vă veți menține pe linia de plutire?”

Dacă o organizație vrea cu adevărat să câștige, atunci trebuie să se plaseze în prima linie a industriei sale. Iar pentru a face asta sunt necesare inițiative strategiceîn jurul unor invații permanente care devin parte a culturii generale. Pentru a avea cu adevărat succes, nu există nicio altă alegere decât de a atinge domniația inovației.

Automat – dominația inovației

Experiența arată că pentru a domina orice piață, organizația voastră trebuiie să facă inovația parte a culturii, o parte acceptată, inclusivă a procesului formal. Dând putere fiecărui individ în cadrul echipei, veți crește inteligența colectivă a întregii organizații ridicând astfel cunoștințele și angajamentul tactic al acesteia pe baza unei culturi de colaborare care traversează toate funcțiile, conducând în cele din urmă la o cultură de dominație a inovației.

Extinderea ariei de cunoștințe și de expertiză a fiecăruia va ridica și va accelera procesul. Infuzia inovativă și convertirea acesteia într-un obicei în interiorul DNA-ului organizațional poate deveni cea mai inteligentă decizie de afaceri pe care ați luat-o vreodată. O organizație mai motivată, cu o coeziune crescută și concentrată pe obiective este capabilă să se adapteze în mod proactiv și să câștige în orice condiții de piață.

O schimbare inovativă

Oricare ar fi industria dumneavoastră, indivizii și organizațiile vin în permanență cu produse, tehnici și metode noi și din ce în ce mai bune. Puneți-vă întrebarea dacă organizația voastră conduce în această cursă ori doar reacționează la schimbări? Dacă nu sunteți în permanență în fața tendințelor și a dezvoltării tehnologice, atunci trebuie să faceți anumite schimbări. În loc să fiți conduși de schimbările care se produc în jurul vostru, este timpul ca restul pieței să reacționeze la ceea ce faceți voi. Acest lucru se întâmplă atunci când alegeți o cultură permanent inovativă.

Eu cred că inovația trebuie să fie un mod de viață și de afaceri. Explorarea continuă a modalităților prin care să faceți îmbunătățiri este un element intrinsec al ființei umane. Obiceiurile care întăresc mușchiul inovativ nu ne ajută doar să anticipăm tendințele și să rezolvăm problemele înainte de a apărea, ci ne ajută și la creșterea rezilienței atunci când trebuie să acționăm rapid. Pentru a fi cu adevărat eficiente, inovațiile trebuie să reprezinte un proces formal și o componentă cheie a culturii excelenței profesionale. Și așa am ajuns la momentul adevărului: care este strategia voastră referitoare la inovație? Inexistentă, standard sau automată?

Alte articole:

Managementul de tranziție, un briceag elvețian al transformării organizațiilor

Dați substanță mărcii dumneavoastră digitale

Accelerarea schimbării

Omul invizibil

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *