Cum să evitați trimiterea scrisorilor de intenție la coșul de gunoi
V-ați săturat să trimiteți aplicații și să nu primiți alt feedback decât cel automat? Ei bine, atunci trebuie să aveți grijă și de ceea ce scrieți în scrisoarea de intenție, nu numai în CV. Și în orice caz să nu folosiți mesaje tip pe care le-ați găsit în timpul căutărilor pe net!
O scrisoare de intenție eficientă nu este despre voi
Majoritatea scrisorilor de intenție se referă la candidat și reiterează ceea ce scrie și în CV. E ca și cum i-ai spune recrutorului: „Dacă ți-e lene să-mi citești CV-ul sau ratezi ceea ce este important, lasă-mă pe mine să-ți fac un rezumat.”
Dar de fapt, o scrisoare de intenție eficientă nu este despre voi ci despre modul în care înțelegeți nevoile angajatorului și ce cunoștințe, competențe și experiență aveți pentru a i le îndeplini.
Iată mai jos câteva sfaturi pentru o asemenea scrisoare eficientă:
- Citiți atent anunțul de recrutare – Citiți-l complet, nu numai cerințele postului, ci și descrierea companiei și detaliile despre job și responsabilități.
- Evidențiați toate cuvintele cheie din anunț – Acesteasunt în principal substantive care reprezintă competențe specifice, expertiză și credențiale. De exemplu, acestea sunt câteva din cuvintele cheie incluse într-un anunț pentru un specialist în aprovizionare: achiziții, producție, strategii de cumpărare, ordine de cumpărare, livrare la timp, cerere de ofertă, sistem ERP, certificare ISM. Asigurați-vă că ați inclus cuvintele cheie potrivite. Dacă aplicați online, puteți fi siguri că scrisoarea voastră de intenție va trece prin sistemnul automat de triere, care, ca și în cazul CV-ului, caută cuvinte cheie specifice.
- Identificați cuvintele cheie pe care le puteți include în scrisoarea de intenție – Folosiți unul sau două exemple scurte pentru a ilustra cum ați aplicat cunoștințele, competențele sau abilitățile pentru a ajuta un angajator anterior să rezolve o problemă sau să câștige bani.
- Promiteți rezultate similare și solicitați un interviu – „Sunt pregătit să livrez rezultate similare și pentru compania dumneavoastră și mi-ar face plăcere să exemplific acest lucru în mod concret în cadrul unui inteviu pentru această poziție.” A termina scrisoarea de scrisoarea de intenție fără a solicita în mod concret un interviu și a expune clar când și cum puteți fi găsiți s-ar putea să nu vă aducă mare lucru.
Și un ultim sfat pentru personalizarea și adaptarea scrisorii de intenție: nu lăsați nicio piatră neîntoarsă. Faceți tot ce este omenește posibil pentru a obține numele recrutorului. Sunați la companie și întrebați. Verificați staful pe website. Căutați pe LinkedIn. Săpați prin rețeaua dumneavoastră de cunoștințe și conexiuni. Nimănui nu-i place să primească mailuri care încep cu „Dear Madam/Sir” sau „Pentru cei care sunt interesați” („To Whom It May Concern”)!
Da știu că anumite aplicații trebuie făcute „în orb”, pentru că este practic imposibil să depășești toate barierele pentru a afla numele „adresantului”, dar în majoritatea cazurilor, puțin efort din partea voastră poate să facă diferența.
Alte articole care poate v-au scăpat:
Recunoaşterea unei adevărate „idei noi”
Cum să depăşiţi îndoiala de sine în afaceri