Blog

Blog
Cum să depăşiţi îndoiala de sine în afaceri

Comments (0) - Uncategorized

Cum să depăşiţi îndoiala de sine în afaceri

Vi se întâmplă să vă îndoiţi de ideile, planurile sau de capacităţile dumneavoastră? Sunteţi făcut pentru această provocare? Aţi ales calea potrivită? În afaceri, ca şi în orice problemă din viaţă, este normal să ne punem întrebări privind reuşita din anii ce vin. Astfel încât este mai bine să ştiţi să gestionaţi stresul în momentele de dubiu extrem pentru a putea continua să vă urmăriţi obiectivele. Iată câteva sfaturi utile care vă vor ajuta să vă depăşiţi îndoielile.

Nu vă comparaţi cu alţii

Comparaţia nu este întotdeauna raţională. Şi totuşi tentaţia de a vă compara afacerile sau activitatea cu alţii din acelaşi sector este mare. Dar a face comparaţii nerealiste sau incorecte nu poate decât să vă facă să vă îndoiţi şi mai mult de capacităţile dumneavoastră. A vă preocupa prea mult de ceea ce fac concurenţii dumneavoastră vă face să pierdeţi timpul şi vă poate creşte nivelul anxietăţii. Faceţi mai bine networking pentru a afla despre reuşitele altora, cum au făcut, ce provocări au surmontat. Mijlocul cel mai eficient de a schimba idei este de a vă alătura unui grup de discuţii. Sau de a lucra cu un coach ori de a vă consulta în mod regulat cu un mentor, cineva care a reuşit, în care aveţi încredere şi pe care-l admiraţi.

Recunoaşteţi-vă realizările anterioare

Orice antreprenor o ştie, demarajul unei întreprinderi este aventura cea mai dificilă pe care o puteţi alege. Este necesară o cantitate fără limite de muncă şi o implicare dincolo de orice normă pentru a se instala, cu zile bune şi cu zile proaste. Vă veţi da seama repede că nu puteţi place tuturor în permanenţă. Dacă vă cuprinde dorinţa de a abandona, faceţi repede un pas înapoi în raport cu situaţia. Recunoaşteţi ceea ce aţi realizat deja, apreciaţi drumul parcurs, oportunităţile interesante pe care aţi ştiut să le sesizaţi şi reuşitele pe care aţi reuşit să le obţineţi. Înregistraţi-vă victoriile şi când vă bântuie îndoiala faceţi un flash-back salvator asupra realizărilor dumneavoastră.

Luaţi deciziile la momentul potrivit

A dirija o întreprindere impune luarea a sute de decizii. Fiecare dintre alegerile dumneavoastră are consecinţe pozitive şi negative. Confruntat cu o alegere pe care trebuie s-o faceţi, vă puteţi simţi incapabil de analiză. Căutarea prea intensă a răspunsurilor la clienţi, la colegi sau la un mentor vă poate împiedica să luaţi decizii şi să avansaţi, debordat de diverse opinii şi încă şi mai mult bântuit de îndoieli. Succesul unei întreprinderi, al unei acţiuni, este determinat de numeroase mici alegeri luate pe termen lung, cu perseverenţa unui maratonist. Dacă luaţi o decizie proastă, spuneţi-vă că o puteţi corecta, deci angajaţi-vă într-un plan de acţiune şi faceţi corecţiile pe măsură ce avansaţi. Cu cât veţi fi mai proactiv, cu atât veţi fi mai încrezător în capacitatea dumneavoastră de a pilota o afacere.

Acceptaţi-vă eşecurile

Anxietatea vă blochează şi doar acţiunea vă va elibera. Erorile sunt, în orice caz, inevitabile. Nu are importanţă că sunteţi talentat sau că munciţi cu ardoare, le veţi face întotdeauna. Dacă unele sunt uşor de îndreptat, altele vă pot costa mult timp şi mulţi bani. Veţi reuşi după eşecuri care conduc spre succes, mai ales dacă, în general, vă concentraţi mai mult asupra soluţiilor decât asupra problemelor. În loc să ignoraţi eroarea sau să o machiaţi, admiteţi-o cât mai curând posibil. Luaţi înălţime în raport cu eşecurile dumneavoastră şi veţi căpăta o reputaţie profesională de fiabilitate. Decât să vă concentraţi pe fiecare pas greşit, mai bine asumaţi-vă responsabilităţile, trageţi învăţămintele şi găsiţi repede mijlocul de a repara daunele.

Articole complementare recomandate:

Decizii care vă vor schimba în bine viața

Decizii care vă vor schimba în bine viața (continuare)

Impactul umbrei organizaționale

Idei preconcepute despre creatorul unei companii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *